fredag, september 18, 2009

"Allt man kan bre på en macka".

Inifrån konferensrummet där min kollega Pierre sitter ljuder musik i Gary Jules-anda. Förvånad, då han bara brukar vilja höra smörig R'n'b eller rap, kläcker jag ur mig:

Jag: "Fan jag trodde inte Piersa lyssnade på sådan här musik. Trodde det bara var bitches 'n' hoes som gällde."
Erik: "Nej då. Allt man kan bre på en macka."

** Update: Tydligen var det James Taylor.

// Spongen

The BlogTork & ironiska morgonklockor.

Blivit en liten bloggtorka, men men. Shit happends. Har inte haft något speciellt sådär att förmedla. Eller så kanske jag bara vill ha Amy Lee på förstasidan? Hmm. :P

Lite observationer:

Vad härligt det är när man glömmer bort sin egen sarkasm! Min telefon ringer ursinningt på morgonen och vill väcka mig. Jag fumlar upp handen, tar ned telefon, tittar på den och försöker få av det tjutande ljudet. Eftersom jag är så seg går knapplåset i. Den fortsätter tjuta på mig. Fipplar upp knapplåset, ganska irriterad och nyvaken, och ser en text på skärmen: "God morgon. HAHA!" Det är sådana lägen jag ibland blir förundrad över mig själv.

Såg en oerhört vacker tjej i dag på tuben. Vackra läppar, kurvig, långt svart hår, stora kyssvänliga läppar... men helt sjukt påspacklad så man nästan ryggade tillbaka. Synd, det, för jag tror jag kunde nog blivit riktigt gubbsjuk på henne. Inte för att hon var ung, tvärtom, hon var säkert litet äldre än mig, men i alla fall.

Sedan såg jag en flicka (jag kallar henne flicka, för hon var fan inte ens elva) med en stor läderväska, hårt sminkad och med trasiga jeans, sådär lite trashiga "notice me"-looken som annars är så vanligt vid fjorton års ålder. Vad fan? Kom igen nu. Sluta nu! Du kan ju för fan inte redan nu sträva efter att bli som alla andra småtjejer som gapar efter uppmärksamhet med att se billiga och villiga ut. Det är så tragiskt att se och jag hoppas hon tar sig i nackskinnet och kommer ur hela tänket. Låter kanske elakt, men fan... I don't like it. Fast sen vet jag inte... en tjej kanske måste se ut sådär i dag för att de "coola killarna" i klassen ska se dem? Tragiskt är det i alla fall.

Idealen har blivit så skeva sedan min egna uppväxt. Vi hade inga tjejer i vår klass som höll på som man ser tjejerna inne i stan. Visst, de kunde klä upp sig ibland men det var ju inte i kalibern som är i närheten av det man ser i dag. Antagligen skulle vår lärare slängt ut tjejerna från lektionerna om de gick klädda i kort-kort och fläkte tuttar, men ingen av mina kamrater hade liksom den mentaliteten heller. Visst hade vi hockeykillarna som alla tjejer trånade efter, men de var inga snubbar som höll på tafsa tjejerna på baken eller drev dem till fördärvet med elaka kommentarer och skit. Inte vad jag såg i alla fall. Inte vad jag hörde om heller. Hm... *sjunger* I'm a ramblin' man ...

// Spongen

tisdag, september 15, 2009

En annan god Spotifyhet...

Spotifyhet. Nyhet. Hmm. Aja, kanske catchar on någonstans :D I alla fall, Evanescence har hittat till Spotify. Också gammal god musik. Sen att Amy Lee är to die for är väl en annan femma.

Amy Lee. *Drägl*

// Spongen

Muse The Resistance recension

Skivan var tyvärr inte speciellt bra. De två första låtarna rekommenderas att lyssnas på. Uprising är den som skiner genom starkast dock. Låten albumet är nämnd efter är sådär, så den egentliga hållningen som finns är faktiskt bara Uprising. En slutsats jag gjort dock efter en första genomlyssning, den kanske blir bättre med en två, tre till så får vi se. Jag tror dock det inte då det är väldigt mycket udda... symfonigrejer med vilket jag inte tyckte passade in. Vill ju ha det gedigna Muse-soundet som t.ex. Muscle Museum, Hysteria, Micro cuts etc. Gammalt är bättre, som sagt. New Born, Knights of Cydonia... Ja, Origin of Symmetry är bäst, sedan kommer nog Showbiz.

// Spongen

Funniest joke in the world.

Funniest joke in the world. Så underbart ^^



// Spongen

måndag, september 14, 2009

Muse - The Resistance

Nu har äntligen senaste albumet av Muse, The Resistance, släppts på Spotify. Skall lyssna genom det nu. Återkommer med en liten recension. Första låten, Uprising, som jag lyssnat på sedan tidigare då den släpptes som första singel, är i alla fall riktigt skön. Får se hur resterande låtar är.

Muse nya album The Resistance

// Spongen

Mr Chuck Norris

"Chuck Norris doesn't shower, he only takes blood baths."

Chuck Norris. The Man. The Myth. The Legend.


Badass Chuck Norris. Yeah.

// Spongen

lördag, september 12, 2009

Fyra svordomar, tre cigg och 2½ timme senare.

Nu fan är lägenheten skinande ren. Fönsterputs, ordningplock, dammning, moppande, rengöring, putsning, dammsugning, städning... Ja, allt fucking gjort. Skönt. Nu ska jag bara ned med undanplockade saker till förrådet, sedan ska jag städa mig själv. Iväg till Ekerö i kväll? Vet inte. Kanske hälsa på Wille & Robban. Igen.

// Schpongle

fredag, september 11, 2009

Nine Eleven.

Åtta år sedan. Ja, tänkte bara nämna det igen. Dagen till ära. Eller hur man nu skall kalla det...

// Spongen

torsdag, september 10, 2009

Badminton.

Off to badminton. Shuu shuu!

// BadSpongen

Shit my dad says.

Sjukt skön Twitter: Shit my dad says. Läs.

// Spongen

Ackorden slås an.

Jag tror nog att Am, F, C, G samt Dm, A#, F, C, samt Dm, Bb, C, F OCH Em, C, G, D är nog de ackordföljder jag gillar mest. De liksom... låter bra oavsett. Sen finns det otroligt många olika låtar som bygger på dessa. För att dra några exempel:

Beyonce - If I were a boy (Em, C, G, D)
Green Day - 21 Guns (Dm, A#, F, C)
Miss Li - Is this the end (Am, F, C, G)
Iggy Pop - The passenger (Am, F, C, G)

Kan bygga på när jag kommer på fler, men jag vet att det finns många fler. :P

// Spongen

onsdag, september 09, 2009

090909.

090909. Hur känns det?
Snart är det åtta år sedan 9/11. Jag var på väg hem från skolan när min mor ringer min telefon runt kl. fem. Jag sitter vid Nockebybron, strax efter Brommaplan. Fler telefoner ringer. Vi får höra vad som hänt, diskuterar hela vägen hem och bänkar sig framför TVn. Något liknande har jag aldrig upplevt.

Så, hur känns det?

// Spongen

tisdag, september 08, 2009

McD & Spotify

Jag tror McDonalds faktiskt fattat det här med Spotify och att göra reklam i det. De har satt ihop en playlist med vad de tycker är några sköna sommargrooves. Smart & enkelt för att sponsra deras hamburgare Summer Supreme.

// Spongen

Chokladmousse-drömmar?

Jag hade en riktigt konstig dröm i natt. Eller, innan jag vaknade... Jag drömde jag åt chokladmousse med vit, smält choklad i och typ... dog av hur gott det var. Wtf is up with that? Var det verkligen så länge sedan jag åt godis så jag måste drömma om det?

// Spongen

måndag, september 07, 2009

Givande Instant Messaging

angman. säger (13:33):
Show yourself, take only what you need from me.
Icamas säger (13:34):
hudez
hidez even
angman. säger (13:34):
MGMT - Kids
Icamas säger (13:34):
jag vill gå heeeem
Icamas säger (13:35):
har så sjukt tråkigt på jobbet
angman. säger (13:35):
jag vill ha analsex, men man kan fan inte alltid få det man vill ha.
Icamas säger (13:35):
xD
akta baksug

// Spongen

Svinflunsan takes us all!

Tre stycken är sjuka på jobbet i dag efter helgen. Influensan som pågår just nu plockar den ena efter den andra att göra sjuk. Menar du inte just svinflunsan, men den vanliga influensan som kommer år ut och år in. Jag tror många faktiskt är litet väl panikslagna över svinflunsan, då många insjuknar nu i den vanliga flunsan och tror det är den nya. Eller, så är det den nya. Vad vet jag?

Helgen har rullat på bra. I fredags blev det Guitar Hero och loftgångskalas för att fira min kära grannes försäljning. Stampade in klockan sju på morgonen efter en mycken lång diskussion och umgänge hos hon på trean. Men ack vad trött jag var. Sov till två på lördagen, spenderade dagen med ingenting. Åt middag och drog till Ekerö vid kvällskvisten och spelade Bomberman. Söndagen spenderade jag hos brorsonen och busade, åt pizza och busade litet till.

Sedan åkte jag förbi Sofi på hemvägen också. Blev en film, litet melon och mys i soffan. Cloverfield var sådär. Jag gillade den pga sättet de filmatiserade den. Kul att få se något annorlunda. Intressant skildring med gruppen man får följa och att de filmar allting via deras egna kamera, men den var inte sådär speciellt bra. Tror att om vi inte pratat genom hela filmen och man kom in i den så kanske den var bättre. Men som det är nu så... två av fem?

Inte illa. Söndagen var pricken över i:et. Saknat min lilla brorson och att få busa runt med honom. Det är tydligen speciellt kul att knata bort till stranden hos brorsan och sedan kasta sten i vattnet. Om man ändå var lika lättroad själv nuförtiden.

Riktiga svinflunsan

// Spongen

fredag, september 04, 2009

Varför kvinnor finner män svåra ...

Inte konstigt att ni kvinnor kan finna oss män svåra när ni fördummar oss genom er blotta närvaro. Inte konstigt att man känner sig tafatt...

Attractive women make men temporarily stupid. Från Slashdot.

// Spongen

torsdag, september 03, 2009

Kaffemani.

Har börjat dricka massor med kaffe på jobbet. Inte bra, inte bra alls. Men det hör väl till kontorslivet? Cigg och kaffe. Får man härliga tänder. Kanske ska åka bleka dem? Eller, typ, sluta svamla och göra någonting konkret. Som att sälja lägenheten. Åka utomlands och fylla livet med drömmar som man länge funderat på. Arbeta som dykmästare i Thailand. Mmm... Hitta en tjej. Jag vet inte. De där farliga tankarna från förr pockar på ens uppmärksamhet. Allt har på senaste tiden bara känts så ... fem år sedan. Om igen. Jag hoppas bara jag inte sjunker lika långt nu som då. Den som lever får se. Den som lever... får se.

Qui vivra verra.

// Spongen

onsdag, september 02, 2009

I guess I needed some time.

Dagens låt, om man kan kalla det så? Ursäkta kvalitén, men hittade ingen bättre.


You said you needed some time to clean up the mess
The mess in your mind
And then you turned your head around
And moved your hand away from mine

And I was trying to act as good as I could
And I tried to look just as cute as I could be
Though I could hardly breathe
Is this the end of you and me?

We want out fore a walk and you was so quiet
And I head myself talk
Going on and on about the happy times we shared so far

How could you say you need some time to clean up the mess?
The mess in your mind
But don’t you care about the mess that you just brought to me?

And I just wanna shout and scream
Pleas don’t leave
Is this the end of you and me?

How could you say you needed some time to clean up the mess?
The mess in your mind
So don’t you care about the mess that you just brought to me?

Because I just wanna shout and scream
Please don’t leave
Is this the end of you and me? x8

You said you needed some time
And I guess this is the end..


// Spongen

tisdag, september 01, 2009

Korrupt tingsrätt?

Det här får mig att se rött. Brokep, en av herrarna med fingrarna i kakburken The Pirate Bay, fick inte ens yttra sig i ett mål där han var svarande, trots lovord från Svenska Tingsrätten. Hooray. Läs själva. Mycket intressant läsning.

// Spongen

Just another day. In paradise.

Tvingade till mig litet sällskap av hon från trean. Eller, vänta. Var det tvärtom? Hon behövde någonstans att sitta och ta en kopp kaffe medan mäklaren försökte kränga hennes lägenhet. Självklart ställde man upp. Dock inte utan litet övertalan, men i alla fall.

Helgens bravader slutade med efterfest i Blackan efter temafesten i Råcksta. Mycket roligt. Finns bilder på FB för den som undrar. Är bjuden på massa saker här framöver, så vi får se vad som blir tilltaget. En till temafest. Kryssning. Fest. Födelsedagsfest. Tja, mycket, som sagt.

Blev precis informerad om att visningen var en succé. I mina öron, i alla fall. Eller, ögon, eftersom hon skrev. Sju av åtta skrev upp sig som intressenter. Nu får vi väl hoppas hon får den såld och att bjudgivningskriget tar fart. Lika mycket fart som i en gammal Clint Eastwood-film så det verkligen blir ett bra pris, så hon har råd att flytta. Fast jag vill ju inte att hon skall flytta, men i alla fall...

Dagens poesi:
Vad är fel? Allt och ingenting. Se där, melankoli, min gamle vän, är du här än? Och se, Nostalgi, du med! Vi ses igen, som förr. Jag försöker fly. Håller du upp min dörr?

// Spongen

lördag, augusti 29, 2009

Temafest.

I morgon är det temafest på gång. Filmkaraktärer. Jag kör på:

* Ett stycke svart kåpa.
* Ett stycke schackbräde.
* Teatersmink.

Vad är jag? Döden, från Sjunge Inseglet. Som jag tydligen redan bloggat om såg jag nu. Skitsamma. Här får ni en fin bild på hur jag kommer se ut. Ansiktsform. Undrar hur charmig tjejerna på festen tycker jag kommer vara när jag lutar mig tätt intill och säger: "Det är jag som är döden."

Döden

// Spongen

Kalas och kalas... Äh. Vaddå?

Hurra! Grannfest med musik när man ska sova! Woohoo!
Arg granne

// Spongen

fredag, augusti 28, 2009

Att knata på stan med stil.

Tänk att få strosa runt på stan i en t-shirt, shorts och ett par sådana här? Eufori.

Grästofflor

// Spongen

torsdag, augusti 27, 2009

Dreaming of becoming a Happier Man

Sophie Zelmani - Happier Man.

It has never been this quiet
And we have never seen a storm
Though you really made things quiet
I think I will stay calm

'Cause I can't move the slightest finger
Let alone raise my hand
I'm sure we lived like lovers
But you dreamt of becoming a happier man

And I can't tell what I had chosen
If no choices of this kind can be made
I was happy for a long time
But that's not what I feel today

It has never been this dreamlike
And we have never seen a ghost
Though you are bringing me a nightmare
It's not what frightens me the most

You make me go through my visions
And what it was that we achieved
You make me ransack love for it's goodness
And if love ever leads to harmony
If love ever leads to harmony




Som jag känner mig nu. Så mycket i den låten, text och musik, som bara... passar in just nu. Ah. Melankoli, men gamla vän, välkommen hem.

// Spongen

onsdag, augusti 26, 2009

Tweet tweet.

I morse såg jag:

2x Kawai.
4x Hm. Nice.
och 1xDaaaaaamn!

Jobbigt att sommaren börjar ta slut snart, då tjejerna man kan småkika på sådär gubbpervest på väg in till jobbet börjar sina. Istället kanske man kan se en glimt av en oerhört söt tjej i en alldeles för stor jacka, mössa och vantar. Sådan man bara vill ta hem och mysa sönder. Mmm...

På lördag går jag nog som Döden till Johans kalas. Från Sjunde Inseglet. Med ett schackbräde.

// Spongen

måndag, augusti 24, 2009

I think... an addiction is in order.

Hmm. Röksugen. Det brukar jag aldrig vara. HoHo. Så det är såhär det är att vara beroende av cigaretter? Coolt.



// Spongen

Hjortronlikörens söta smak

Då var man tillbaka på plats igen. Arbetet hägrar, stora förändringar verkar ha skett när man varit på semester. Bl.a. ska en kollega åka till Kosovo och skjuta på folk, vi har fått en ersättare och helgen har varit oerhört hård. I helgen som kommer ska det bli kalas på lördagen och på fredagen blir det väl något slags leaving party åt kollegan då hon blir borta till april. Annars ramlar livet på som vanligt. Var på bakiskalas hemma hos en herre med en rosa leopardkavaj, gammal nazimössa, hjortronlikör samt musik från 1930-talet. Det var faktiskt ganska mysigt... typ. Intressant, to say the least. Ska bli bättre på uppdatera nu dock, när allting går tillbaka till det normala... Eller?

// Spongen

torsdag, augusti 20, 2009

Alive and well.

Jo då, jag lever. Men har haft semester, så det fick bli litet bloggtorka. Får skriva mer sedan... när jag känner för det. :P Nu ska jag ta och njuta av mina sista dagar i frihet.

// Spongen

tisdag, augusti 11, 2009

Det gick bra att cykla faktiskt. Tog mig dit och även hem. I dag ska jag ta mig iväg och träna, förhoppningsvis, sedan ut till Ekerö. Igen. Fast denna gång får det bli med bil. ^_^

// SpOnGeN

söndag, augusti 09, 2009

Sadelcykel

Sådär, då ska jag sadla cykeln och bege mig ut mot Ekerö. Hooray. Ska bli intressant, har inte cyklat en enda gång sedan semestern började. Lär nog ha ont i röven i morgon, haha. Min sadel är inte nådig.

// Spongen

lördag, augusti 08, 2009

Uäääh

Hade ingen frukost hemma i morse... Hugaligen. Och jag som är årets frukostmänniska. Nåväl. Får äta frukost när jag kommer ut till mina föräldrar sen då jag ska vara barnvakt åt Love med mina föräldrar. En hel dag med lek och stoj! Får väl se hur pigg jag är på kvällen sen... :P

// Spongen

torsdag, augusti 06, 2009

Sommarlistan fylls på

Nattdopp #2: Check.
Bada naken: Check.
Njuta av semestern: Check.

I morgon kanske man ska till brorsan och hälsa på? Ska lämpa av två plattor öl som är hans i alla fall... Blir bad i morgon kväll igen, då ska Malin med också. Trevligt, trevligt. Måste tvätta sängkläderna också. Hmm. Och ut till Ekerö och vattna föräldrarnas blommor. Hugaligen, mycket att göra, men så litet tid.

// Spongen

måndag, augusti 03, 2009

Solbränna

Måste bara få ifylla att jag har den roligaste solbrännan. Hela ryggen är förstörd, förutom vissa axelpartier där det blev litet halvinkladdat med solkräm. Det ser rätt kul ut i spegeln.

// Schpongen

Segling i skärgården

Då var man då hemkommen efter en tredagarstur ute i skärgården med några kära vänners sällskap, närmare Fanny, Malin och Jossan. Allt är uppackat, jag är nyduschad och inte riktigt klivit i land än i huvudet. Det skvimper så det står härliga till uppe på hjärnkontoret, då balansen inte riktigt vant sig vid att allting är, hm, helt stilla och inte guppar.

I alla fall, turen i sig var helt underbar. Lördagseftermiddag sprack det upp och solen tittade fram och värmde oss under kvällen. Söndagen var det helt underbart väder hela dagen. Vi seglade omkring och låg i vikar, hoppade iland på öar, badade, solade, åt god mat som vi fixade, grillade med Malins mammas grymt goda röror. Hemmagjord jordnötssås och tsatziki med grillspell av kyckling, karré och fläskfilé får det att vattnas i munnen återigen. Kort och gott: det var ett oerhört skönt avslut på första semesterveckan. Nu ska jag gå hångla upp kudden, dregla litet på den och ligga dra mig hela dagen. På kvällen står det kräftkalas hos mina föräldrar på menyn. Inte illa. Andra veckan börjar bra.

// Spongen

torsdag, juli 30, 2009

Two days Love

Nu har jag busat med min brorson Love i hela två dagar. Han är ett riktigt litet charmtroll, skönare och skönare för varje gång man träffar honom. Personligheten börjar lysa genom och man ser att han börjar växa till sig. Var i går ute i Haninge hos brorsan på ett spontanbesök, åt middag och busade fram till sena timman när den unge herrn skulle sova. Åkte därefter hem till Sofi för ännu ett spontanbesök där vi spenderade ytterligare timmar med prat om ditten och datten, Hulstfred och Sonisphere.

I dag så kom bror min med familj ut till våra föräldrar, så då spenderade vi kvällen där med portergryta, kokt potatis och litet rotfrukter som var ruskigt gott. Sedan blev det bus hela kvällen! Springa i cirklar, sparka boll och brottas på gräsmattan. Åkte sedan och plockade upp Mats och Analy och fyra flak öl som står hemma hos mig. Ölen bara, inte de två andra delarna. I helgen blir det segling som sagt, så i morgon ska jag fixa liggunderlag och inhandla massa mat och hålla på. Hugaligen. Kommer knappt ha tid för att åka och träna, men det skall fixas. Fan hålla på slappa till under semestern. Icke. ICKE!

// Spongen

tisdag, juli 28, 2009

CoCo

Träffade Fanny och Malin i kväll på café 60 och satt och pratade till sena timman. Som vanligt med de damerna så blir det alltid prat om sex och annat inom ämnet. Är det verkligen så att ni tjejer inte pratar om annat? Man börjar nästan undra. Fast, iofs, hellre det än att sitta och diskutera smink o naglar... då kanske man kan flika in med något ord eller två. Trevligt var det i alla fall. Blev en öl på baren runt hörnet med tillhörande uteservering innan jag skjutsade hem dem till Fanny.

Det blev förresten bestämt att jag ska följa med Fanny och Malin och deras två tjejkompisar ut på böljan blå. Kan ni tänka er? Jag, ensam med fyra tjejer på en trång segelbåt. Mwahahahaha. Nirvana!

// Spongen

söndag, juli 26, 2009

I can be cryptic...

Låt säga att semestern började riktigt bra. Tihi. Nu är jag hemma, väldigt bakis och väldigt trött, trehundra kronor fattigare från taxin hem i går från stan. Men det var det värt.

// Spongen

fredag, juli 24, 2009

Sometimes...

Första timmarna in på semestern så sitter jag här hemma. Njuter. En cigarett i mungipan och känner mig seg som få. Vad ska man göra? Sitta hemma och bara dega? Ringa och dra ut? Jag vet inte... Känns rätt skönt att bara såsa här hemma.

// Spongen

torsdag, juli 23, 2009

I think I just went on vacation...

Jag tror seriöst jag precis gått på semester. Jag orkar ingenting längre. Bara en och en halv timme till att uthärda, och sedan en hel dag till... sedan... slappa och göra ingenting i tre veckors tid.

// Spongen

Nyupptäckt musik

Noisettes är en grupp som jag har för mig Fanny pratade om när jag träffade henne. Tror hon sade något i stil med "Har Noisettes slagit i Sverige än?" vilket jag svarade nej på. Så i går på Spotify stod det på förstasidan i "What's new?" en svart kvinna med namnet Noisettes skrivet ovanför henne. Klickade in mig och började lyssna, tyckte om låtarna och kollade återigen på namnet och det var då det slog mig att "var det inte denna grupp Fanny pratade om?". Så... det kanske det var. Jag måste höra mig för om saken var så. Men jag tror det.

Var det så, så får jag väl tacka till tips #2 (?), Fanny. Igen. ^_^

// Spongen

onsdag, juli 22, 2009

Jesus is my friend

Bästa låten jag sett och hört på riktigt, riktigt länge. Videon på uppträdandet är så... ja. Titta själva.



Sap!

Tipstack till min älskling Fanny.

// Spongen

tisdag, juli 21, 2009

Att göra sig svartsjuk.

Ibland vill jag nog bara säga allting jag tänker och mörkar, vad man tycker egentligen om var och en. Få ut allt på ytan. Berätta om sina hemligheter. Sina begär, vad som gör en till människa. Men att vara så rått ärlig, då skulle man nog inte ha många människor kvar i sin vänskapskrets. Man skulle vara för dryg, för jobbig att umgås med. Vem vill ha en sådan cyniker till vän? Kanske man ska starta en ny blogg, under ett alias där ingen vet vem det är och skriva helt inkognito om sina mörkaste drömmar och hur man beter sig bakom stängda ögonlock. Det skulle nog vara ganska intressant att läsa om tio år när man antagligen inte är samma sorts människa längre.

// Spongen

Nu bryter det lös

Nu jävlar är det storm ute! Blir nog ingen ny båttur i kväll ^^

Råttis och Yatta kommer förbi i kväll, så jag hoppas regnet lugnar sig någorlunda så att man kan sitta ute och filosofera om livet. Och döden. Och det som händer däremellan.

Typiskt att det skulle börja regna nu... jag som skulle ut och röka.

// Spongen

måndag, juli 20, 2009

Båtpremiär 2009

Då har man premiäråkt båt för 2009. Riktigt skönt. Grannen ringde strax innan åtta och frågade om man ville med, vilket man inte tackade nej till. Pricken över i:et efter en härlig båttur bort till Hässelby och tillbaka (ungefär) så blir det en öl på framsidan. Trevligt, trevligt!

// Spongen

Sweet vacation...

Det slog mig precis: det är fan bara en vecka kvar till semester, och denna arbetsdag är snart slut. Fyra dagar kvar till sweet, sweet vacation. Jag har nog redan mentalt gått på semester, så vi får se hur denna vecka kommer sluta. Tihi.

// Spongen

Övergångsåldern?

Vad fan är det egentligen? Sitter med en kund och lägger in metainformation om "övergångsåldern"? Hmm. Jaha, klimakteriet :D Haha. Misstänkte väl det... men man måste vara säker ;P

// Spongen

Rostade kastanjer?

Prövade roastade kastanjer precis och det smakade ... väldigt udda. Ingenting jag rekommenderar. Kanske om man vänjer sig vid det, men nej. Ingen hit.



// Spongen
(bild från ICA)

En gripande blogg...

Hittade till en väldigt bra blogg, bloggen om Alice och Kev. Den handlar om en far som hatar sin dotter, sökan efter mat och att få sova i en säng då de båda är hemlösa.

Det skruvade med bloggen är att den följer denna familj - i spelet The Sims 3. Det är oerhört svårt att slita sig när man väl börjat dock. Berättandet från han som skriver bloggen och följer dessa simmars öden är bara väldigt engagerande och får en bild av hur avancerat The Sims 3 egentligen är.



// Spongen

söndag, juli 19, 2009

Tonights...

I kväll blir det nog Matrix #2 och litet ... sådant där onyttigt man kan äta. Tror jag. Vi får se.

// Spongish

Kate Walsh

Ganska mysig tjej. Hon gör mysig musik i alla fall :)

fredag, juli 17, 2009

Ennan del av Marcus...

Rätt skönt att glida in vid elva och sluta tre. Jag skulle nog också gjort det i dag. Skulle vart grymt nice. Fast nu har jag städat hela lägenheten i alla fall. Duscha + middag, sen bär det av mot de sju haven.

// Spongen

En varm fredag...

Jag har verkligen ingen arbetslust i dag. Usch och fy. Vill bara ut i solen. Typ... Det dryga är att jag måste hem och städa hela lägenheten, duscha och sedan stressa in till stan för att försöka hinna med och se en spelning, men jag vette fan om jag hinner... Vi får se.

// Spongen

Glömmer alltid!

Jag kommer på skitbra grejer att skriva på vägen in till jobbet som jag vill dela med mig av... men sen glömmer jag bort allting. Helt värdelöst. Mitt minne suger.

// Spongen

onsdag, juli 15, 2009

Ser vi ett ljus i horisonten?

Jag tittar sakta söderut över min balkong, kvällssolen lyser upp mitt ansikte, radion spelar på en dyster sång. Jag funderar över vårt förflutna som jag sakta skakar mitt huvud åt stänger balkongdörren och kliver in, jag vill så gärna säga förlåt.

Tung i sinnet och med skuld i rygg, ljuset liknar någon skygg dimma där i hörnet. Om du bara kommit in genom dörren ett år försenat, kanske vi skulle vågat vad vi menat

Nu ligger du där fördärvad, sinnet mitt är ett minne blott. Likt en trasdocka är du röd som döden, dina lemmar vridna ur konstiga vinklar i högen. Ett kacklande skratt och en försäkran. "Vi mår bra nu", och jag nöjer mig med att följa dig hem.

?

// Spongen

Coffee

Mm... en kaffe från schleven såhär mot eftermiddagen är aldrig fel. Synd bara att man jobbar.

// Spongen

Morning ramblings

En kvinna som gick förbi stank verkligen svett på tunnelbanan. Det var litet sådär.

En annan sak jag funderat på; är vi på väg in i en ny zombie-våg? Eller är det bara jag som tycker det? Tycker jag läser om folk som gör remakes av allt möjligt till zombiegrejer. "Pride and Prejudice... and Zombies." Haha. Verkar vara en kanonbok.

// Spongen

måndag, juli 13, 2009

Japanskt grönt té

I dag fick jag äkta grönt té direkt från Japan av min kollega Choon Ih. Hmm. Det doftade typ gammalt akvarium och... smakade något som det men ändå inte. Jag vet inte. Väldigt intressant om inte annat. Nu ligger det bara någon såsig gegga i botten som jag fan inte tänker dricka upp dock, haha. Vattnet har svalnat och det grumliga vattnet skrattar mig i ansiktet, hånar mig och vill bli uppdrucket. Men icke. Och nog fan känner jag mig inte nyttigare än vanligt :P

// Spongen

Semester?

Man vet att det är många på semester när det finns godis kvar från i fredags uppe på ekonomiavdelningen.



// Spongen
(bild från Metrobloggen)

Restylane det nya skitet?

Såg en kvinna med sådana där restylane-läppar på tunnelbanan ut. Fy fan vad illa det ser ut! Jag förstår inte hur man kan gå runt med det i käften! Oavsett min hon försökte göra så såg det helt cp ut, som att hennes ansikte fastnat i ett och samma uttryck och oavsett hur mycket hon vill kunna le så är det bara underläppen som kunde röra sig litet. När hon skrattade såg det ut som hon ville skita på sig. Fy fan vad äckligt sådant är. Hujedamej.

Jag menar, kolla:


Ser ju ut som grodläppar. Fy fan. Man kan ju tänka sig att hon typ plutar som fan med munnen för att få en bild, men nej då, där är man avslappnad. Horror!

// Spongen

fredag, juli 10, 2009

Elias, den gamle rackaren

Vet inte varför jag kom att tänka på det, men tänka på det gjorde jag i alla fall. Elias ansiktsuttryck när han fick reda på vad den där lilla duschen inne på toaletten i Thailand var till för. Stjärtduschen.

"Men... eh... jag trodde det var typ en dusch med litet starkare stråle man kunde använda. Eheh.Hehehehehe. Oj då."

// Spongen

torsdag, juli 09, 2009

Hultsfred?

Snoddas spelade tydligen på årets Hultsfred. Det hade varit sjukt kul att se Winnerbäck framföra sina gamla punkrockssånger tillsammans med sitt gamla band. Hade varit värt hela resan dit, men tyvärr kunde jag inte få ledigt för att åka till årets Hultsfred. Igen. Life sucks sometimes. Hoppas Sofi har kul i alla fall.

// Spongen

Förresten...

1 - 0 till Sökbranschen.

// Spongen

Sökbranschen vs Stockholm City

http://stockholm.city.se/. Tycker detta är oerhört roligt. Stackarna förstår inte vad dem gör, haha. Pajja hela sitt värde i sökmotorerna för att någon inte riktigt tänkte efter mer än näsan räcker.

// Spongen

tisdag, juli 07, 2009

Hägglund eller Hitler?

På radion kör dem olika citat där de frågar om det är Hitler eller Göran Hägglund som sagt? Haha. Tycker jag var oerhört roligt.

// Spongen

Tjej på tuben

I dag hände det. Igen. Jag skulle gå av tunnelbanan och sneglade mot en tjej som skulle göra likadant. Hon granskade sig i tunnelbanefönstret, grimaserade som att hon var äcklad av det hon såg. Det är inte första gången jag ser detta hända och det är tråkigt att se. Det är trist att så många människor skall behöva gå med så dåligt samvete och tycka att man är äcklig, ful eller vad man nu tycker. Hon var väldigt vacker den tjejen jag såg. Eller snygg. Kan inte bestämma mig för snygg eller vacker. Hon var ingen anorektiker, men hon var ingen större tjej heller utom bara sådär lagom. Tro inte nu att jag har något emot stora tjejer, det har jag verkligen inte, men hon var sådär lagom. Lagom i mina ögon, antagligen överviktig i många andras. Men det var just blicken efter hon såg sin spegelbild som sade allt. Uäh. Man vill ju bara stega fram och säga "Varför gav du dig själv den där blicken? Du är snygg. Ta till dig." Humm... Sedan har vi ju såklart hycklare som jag själv. Säger att man inte bör, men är sådan själv. Tihi.

// Spongen

måndag, juli 06, 2009

L'Homme de Mars

Då var man hemma igen efter ett träningspass på gymmet. Blev bröst i dag som gick sådär. Min axel verkar ha gjort att jag inte alls orkar lika bra längre, men men... ska arbeta på rotatorcuffen så ska vi nog se att det blir bättre tids nog. Börjar bli av med en del besvär men känner att muskeln i sig inte alls är stark.

Till middag blir det fisk, potatis, hericot verts och litet citronsås. Wee.
I morgon ska jag till mr Lönn och fixa bilen. Om han kommit ihåg mig. Den som lever får se.

// Spongen

lördag, juli 04, 2009

And if you want me to be real deep, I'll hook you up with some poetry.

Gårdagen blev riktigt, riktigt slitsam uppe på trean. Grannarna vet hur man håller igång. Eller, snarare jag själv som vet hur man dricker sig alldeles för full.

Kom precis hem efter en cykeltur till Coop Forum där det inhandlades varor till kvällens grill... kväll. Jag och hon på trean trampade tappert iväg och köpte litet smått och gott. Härligt, härligt.

Skulle egentligen dragit till Grönan i dag med några av grannarna men jag pallade fan inte. Ett sent sänggående och en tidig morgon mixade inte bra i mina öron, så jag mumlade något till svar och ville typ bara gå lägga mig igen.

Nu ska det nog bli litet galiamelon, sitta ute och njuta av regnet. Hallelujah.

Eight days remaining.

// Spongen

fredag, juli 03, 2009

Cyklistjävlar!

Jag cyklar till jobbet mer eller mindre ganska ofta under sommaren. Det som förbryllar mig är hur jävla låg tankeverksamhet det är på mina kära cykelkollegor när man är ute. Exempel:

* Rakt ut i en fyrvägskorsning utan att kolla sidorna, det är rött.

* Cyklar man förbi gult så förstår man att de som står och väntar vid övergångsstället skall snart få grönt och kommer antagligen röra sig ut i banan. Jag hade varit förutseende och svungit ut i mitten (efter jag kollat det är fritt sidleds såklart från bilar och dylikt) för att jag vet att dem kommer göra det. Men nej, en kvinna i går hon bara trampar på efter att vi båda passerat gult, ligger kvar vid kanten och pangar nästan rakt in i en annan cyklist som sett att hon fick grönt och börjar röra sig ut mot mitten av gatan.

* Folk som inte tittar på bilförarna vid övergångsställen/cykelöverfarter. Jag skulle blivit påkörd ett otal gånger om jag inte haft mitt biltänkande när jag cyklar. Ögonkontakt med föraren. OJ! Kom det en cykel här? Ja, det gjorde det, men jag hade bromsat för jag såg att du inte sett mig. Sett många andra som bara dragit ut framför en bil som fått bromsat i panik, sen hytt med näven åt bilföraren. Idiotcyklist tänker jag då. Som bilförare försöker man kolla men man är mänsklig och kan göra fel, bara för att du har förkörsrätt eller att jag skall väja behöver jag ju inte tvinga fram en olycka?

Så trött på oansvariga cyklister. Far och flyg, idioter.

// Spongencyklisten

Moonlight Sonata och In the house of the Mountain King

I dag har alla tydligen blivit melankoliska. "Moonlight Sonata" och "In the house of the Mountain King" spelats. Faktiskt ganska skönt att lyssna på klassisk musik... dock påminner just Moonligt Sonata mig om våra första Resident Evil-kvällar jag och min käre vän Foad hade en gång för många, många år sedan... Aah, the good old days.

// Spongen

torsdag, juli 02, 2009

It's the Fanny!

Hon kommer hem snart. Jag har saknat henne, min lilla sötnos. Min Yatta. Jag hoppas hon har litet tid över till mig.

// Spongen

Sanity meter

My sanity meter is sinking. Slowly homing in on around zero.

// Spongen

onsdag, juli 01, 2009

Mr Handy

Spenderat kvällen med mr Lönn. Mycket trevligt. Inte direkt att vi umgås ofta utanför hans verkstad, då jag brukar fixa min bil då jag har en hos honom, men det är alltid trevligt. Middag på Garbo och sedan snack om allt och ingenting tills mörkret föll. Nu blir det sova så man kanske orkar få ihop de där jävla reglerna i morgon.

Cykla till jobbet i morgon? Vad säger SMHI? Sol och runt tjugosju grader... shorts, cykeltur, arbete, gymma och sedan cykla hem. Fyra dagar cykling i rad. Nästan så man känner sig duktig. Det där SL-kortet känns värt att ha investerat i i alla fall... :P

// Spongen

Juli my ass.

Tydligen skall juli vara en lugn månad på jobbet. My ass att det är. Har sjukt mycket att göra. Därför spenderar jag tid med att skriva blogginlägg... ;P

// Spongen

tisdag, juni 30, 2009

Zero Punctuation

Escapists Magazine Zero Punctuation är nog det bästa som hänt spelrecensioner. Eller vad sägs om denna godbit?

"Alex can shoot blood out of his wrists at jet engine velocity and fly like emo Peter Pan!"

"It could only be more awesome if it had tits and was on fire."

Ich libe Yahtzee :D

// Spongen

Snurrig mod_rewrite och .htaccess.

Jag blir snurrig av detta. Ingen som är duktig på mod_rewrite och .htaccessregler som kan ta fram ett färdigt exempel åt mig så jag slipper skriva allt själv? ^_^

// Spongen

måndag, juni 29, 2009

Den sjunde snödrivan.

Just nu känner jag mig som den sjunde snödrivan. Den bortglömde, smutsiga snödrivan ingen vill leka i. Ingen vill göra mig till en snögrotta, ett fort där man kan dela sina skratt och få gömma sig för omvärlden. Sakta men säkert töar jag bort till att bli ingenting. Samtidigt hoppas jag på att få se en ny vinter komma, där jag kanske får ta del av de finare snödrivorna och bli ett stabilt snöfort och bli som dem, eller en grotta man kan gömma sig i. Jag får hoppas att plogen snart kommer och fyller på mitt töande förråd, då avgaser är det enda jag ser just nu.

Om inte annat är det Thailand utomhus fast utan luftfuktigheten. Gårdagen var mysig med lek och bad med brorsonen och hans familj. Det var mysigt värre. Just nu går Elegi på repeat när jag försöker klura ut varför min URL-rewrite inte fungerar.

// Spongen

lördag, juni 27, 2009

Uff, sa Uffe.

Fy fabian så bakis jag är då. Uäh. Kom hem vid hem i morse. Ville strypa klockan när den ringde halv tolv för jag hade tvättid. Har nada rena kläder då jag glömde sätta upp mig på tvättid innan jag åkte till Öland på midsommar, samt att jag inte hann tvätta av allt innan jag åkte. Har typ två veckors tvätt... Fick av fyra maskiner i dag, men har fortfarande en säck med kläder kvar mer eller mindre. Nåväl. Tar det i morgon hos föräldrarna då det blir grill och mys med hela familjen.

Gårdagen bestod av spelning i Hornstull på Strand där en kamrat lirade. The Jesus Stormtroopers. Kul namn. De var riktigt sköna. Körde en något lugnare, laidback musikstil som ändå eskalerade o massa hoppandes på scen till att återgå till lugna partier. Efter det blev det Rocks på Mariatorget och stämpelsamlandet tog sin början. Sedan Anchor där det hoppades till livemusik. Dum som jag är följde jag med till Brommaplan då två kamrater sa att de skulle hänka på hem till mig för fortsatt kröka, men de jävlarna svek och tog bussen istället så jag fick gott nog gå hem själv. Bastards. Så vaknade man som sagt i morse, bakis som ett as. Det var nog ganska tur att vi inte fortsatte hos mig ändå... då hade jag varit ett mer vandrande lik än vad jag är just nu.

// Spongen

onsdag, juni 24, 2009

Transformers 2 recension

Filmen var helt fucking jävla skitbra. 4.5/5. Se den. Det enda jag kunde klaga på var att de tog i för mycket med humorn. Ta bort 1/6 så hade den varit perfekt.

// Spongen

tisdag, juni 23, 2009

Midsommar 2009, Öland.

Tja, vad ska man säga? Funderat litet på vad jag ska skriva, men jag vet inte. Orkar inte dra en uppsats på femton sidor med typsnitt "Times New Roman" och storlek elva. Kanske kan plita ned litet lärdomar, from the top of my head:

* Glöm inte solkräm.
* Öronproppar stoppar inte den mest envetna basen som gör att tältets väggar darrar. Även omåttligt mycket alkohol i kroppen och med proppar som kanske inte ens satt i kirrade biffen heller.
* Piratutstyrsel för barn var tydligen populärt att bära, speciellt min fina mustasch.
* Ha ett mer bekvämt liggunderlag, då de där gamla encentimeters underlagen inte riktigt är så bekväma som när man var tolv. Eller, det har dem aldrig varit.
* Skaffa en riktig jävla sovsäck och inte en gammal trasa som knappt håller varmt.
* Bo på en mindre stökig camping nästa gång kanske, men gå till festligheterna. Man måste tydligen sova när man är gammal som jag, då sju timmar på fyra dagar kändes sådär. Fortfarande inte fit for fight typ.
* Börja inte fippla med tjejen det raggats på kompis. Det är inte populärt tydligen.
* Kul att se sin granne in action. Människan har inga hämningar.
* Skönt att man lyckades avvika från stranden någon minut innan knivbråket bröt ut där en person avled av sina skador. Var litet smått weird.
* Försök sova mer inför bilresan hem. Speciellt om du ska köra.
* Elva öl och en bacardigrogg senare och man kan stå utan att sluddra eller vingla. Det är en feat i sig tycker jag. Började känna mig immun.
* Problem med toaletterna då alla toaletter på campingen var sönderslagna. Blev smått panik bland folket när alla ville göra nr 2 sådär dagen efter. Notering: Ta med egen toaring?
* Be inte dina resekamrater på vägen ned bli dyngraka på gin. Det är småsvårt att koncentrera sig på vägen, oavsett hur trevligt man kan tycka det är annars.
* Fyllekäk med frusen lök var oväntat gott.
* Jonny och Marlene måste fixa mer energi, de sov hela jävla tiden.
* Enligt några killar jag träffade första kvällen heter jag Lars. Det är ett bra namn. Jag tänker på Lars Winnerbäck då.
* Street Church var riktigt trevliga att prata med mellan klockan sex till klockan åtta på morgonen. Vilka hjältar! Sitta och diskutera religion med fulla idioter som mig själv som kommer förbi sex på morgonen och undrar varför det står ett jävla träkors utanför en husvagn. De förklarade bara sin syn och var inte alls pushiga eller påstridiga som många andra religiösa människor kan vara.
* Jag hatar följande låtar: Akon - Ghetto, Into The Night by Santana and Chad Kroeger, Rapapapapapapapapapapapapapa SKITLÅTEN... och några till. Fy fan. Festtältet bredvid spelade samma tio låtar på repeat i fyra dagar, exceptionellt mycket de där tre. Så jävla gött. Eller inte.

Finns säker massvis av saker jag skulle kunna skriva, men det var lite grejer jag kom på nu. Fred.

// Spongen

måndag, juni 22, 2009

Chipsfingrar

Min bror gjorde en upptäckt jag inte själv lagt märke till. När jag var där och hjälpte honom installera och formatera om sin dator så kläcker han ur sig att jag har så smala fingrar och att jag inte brukade ha det i hans minne. Med andra ord kanske jag inte har chipsfingrar längre? I guess all this working out shits paying off...

// Spongen

måndag, juni 15, 2009

Foolsball.

Nu ska det spelas fotboll. Härligt såhär efter att man spelat badminton. En bra dag.

// Spongen

söndag, juni 14, 2009

Hur fäst är du?

Då var årets fästing bortplockad. Var ganska många år sedan jag hade en fästing senast... hoppas bara det inte sitter en till jävel någonstans på kroppen O_o
Ingen som vill komma kolla? ^^

Gårdagen avslutades klockan tio i morse. Wtf alltså. Men det var trevligt. Lyckades t.o.m. lura ned hon på trean till slummen. Otroligt.

// Spongen

fredag, juni 12, 2009

Ikväll möter MrSponge Linnea

Hon har varit borta i över ett år i Thailand, Kambodja och andra härliga ställen. Fusk, säger jag. Vi ska dricka kaffe, mysa och prata om hur hon haft det. I look forward to it.

I går besteg jag, Annelie och Mats maskbacken och failade på att tända eld, så det blev uppeldade maskrosor på vägen ned. Sedan blev det inbjudan till alkoholfest hos mina grannar när jag ramlade hem till ett på natten. Stannade till två, sen gick jag och sov och somnade vid halv tre. Jag är pigg.

// Spongen

Except sundays



Clearly good sundays.

// Spongen

torsdag, juni 11, 2009

Hemgång sengång

Hem nu. Pallar fan inte mer. Det surrar i öronen för att det är så öronbedövande tyst på kontoret, trots att fyra personer sitter över. Koncentrationen ligger tät, mina ögon värker och mitt huvud. Dags att anfalla Skank och köpa kläder. Peace.

// Spongen

onsdag, juni 10, 2009

En sann kamrat.

Mats bad mig köpa en öl till honom i måndags på Harry B James.

"Vad vill du ha?"
"Men överraska mig. Surprise me!"
"Ok."

Köper hans dricka.
"Surprise!"

Han fick en Somersby päroncider. Det var tydligen en sådär lagom bra surprise. Han är fortfarande arg på mig för det. Haha.

// Spongen

Hur lång tid ska det ta?

Börjar tröttna ordentligt på min jävla axel. Ska den inte sluta göra ont snart? Vill iväg och tränna, men vågar fan inte köra varken bröst eller rygg/axlar då det typ ömmar bara genom att sträcka sig efter en penna. Humbug. Kanske några glas på Café Opera i kväll råder bot på denna nyfunna melankoli?

// SPoNgEn

tisdag, juni 09, 2009

Original High Five på Harry B James

Jag tror jag är inne i en bra period i mitt liv. Jag har varit oerhört glad hela helgen, livet känns som att det flyter, målet för nollnio är bara två och ett halvt kilo bort. Det känns bra. Jag har träffat nya människor, lyssnat på underbart bra musik i både form av The Boss och Original High Five, så det finns inte mycket kvar att önska av livet just nu. Eller, visst finns det, men såhär bra har jag nog inte mått på väldigt, väldigt länge.

Original High Five ja... Ska/skapunk. Intressant blandning, men så jävla, jävla bra. Men med en frontman som heter Bobo Skipper ser jag inte hur dem inte ska kunna lyckas. Jag hoppas verkligen de kommer släppa en skiva eller releasa sig själva digitalt. Jag kommer köpa deras skiva, även om det skulle vara i traditionellt CD-format. Faktiskt. Man blir stolt av att känna i alla fall två av bandsmedlemmarna.

De tre första låtarna de körde var kung, den fjärde tyckte jag var något sådär. Den var bra, men jag gillade ettan, tvåan, trean och femman mer helt enkelt. Sjukt pepp och glad musik, man ville bara rycka på kroppen och vara glad och få uppleva denna örats orgasm. Nu lovordar jag rätt mycket, jag vet, men det var de värda. Positiv, glad energi och med en baskagge som slår sig in i hjärtat, en trombon som hjälper dig glömma dina tvivel, en gitarr vars rytmiska strängar spelar an varje nerv i kroppen, en klaviatur som får dig att rysa och en bas som håller jämna steg med rytmen får en att helt enkelt bara... dansa loss framför scen. Även en inbiten kontorsråtta som jag blev tvungen att skaka rumpa. Då har man lyckats med någonting, för det enda jag kunde göra var att le och vara glad. Härlig scennärvaro, en publik som även dem hjälpte till att lyfta bandet även om det var något trångt för allihopa på scen. Men det var skit samma. Jag gillar budskapet. Lev livet och var glad. Precis sådan musik världen behöver. Nu ska jag se om jag kan hitta deras texter för att förkovra mig i lyriken. Bra jobbat, min dam och mina herrar. Bra Fucking Jobbat.

// Spongen

söndag, juni 07, 2009

Bästa helgen på länge

Så kan man nog summera denna helg. Sjukt sliten i dag, men fy fan vad kul jag haft det. I går blev det kalas för att fira Malin och Petra på Helenes Krog på Mariatorget. Mellanlandade hos stekare på Gärdet. Det blev en ganska snabb pitstop, då det inte var riktigt samma typer av människor vi normalt umgås med, men men. It's all good fun. Det blev Anchor då det var många rockers med i gänget. Efter stängning blev det degbulle hem till mig för efterfest - till fucking nio på morgonen. Men satan vad kul vi hade! Förvisso bara jag, Annelie, Mats och en tjej som heter Sofie. Hoppdans, skratt och alldeles för mycket alkohol gjorde denna kväll till en riktig juvel. Tack allesammans, det var grymt! Hoppas vi kan göra om det snart igen ;) Några av oss kommer träffas på måndag igen då några kamrater spelar på Harry B James.

Nu är det duschen och sedan ta sig in till stan för att kolla på Bruce Springsteen. Peace out!

// Spongen

lördag, juni 06, 2009

Half a day: Fail Version

Det blev inte direkt raka vägen i säng. Det blev hem och slappa till kl. tio drygt, sen kom Joacim och hämtade några Xbox-spel. Sen åkte jag till Stenhamra och hämtade Annelie för vidare transport till The Stina Mansion på Fredrikstrand.

Klockan tickar på och hinner bli halv fem på morgonen och Annelie och Marcus inleder sommarens första bad. Hur kunde det gå såhär?

// Spongen

fredag, juni 05, 2009

Hank Moody-style

I'm gonna face the world Hank Moody-style. Settle everything with a cigarette.

// Spongen

Half a day.

I dag efter jobbet går jag raka vägen i säng. Mitt halsont har blivit värre för var dag som går... ingen lust att vara sjuk i helgen och missa allt det roliga.

För vidare information är jag typ kär i en av våra receptionister. Hon är så sjukt söthet att man bara vill dööööö-azzå! *tugga tuggummi* :P

// Spongen

torsdag, juni 04, 2009

Men... va?

Oj vad dåligt uppdaterat det var här då! Nåja... Inget nytt under horisonten.

Såg Terminator Salvation, vilken var sådär... Förväntade mig mycket mer, vilket tyvärr gjorde filmen till en besvikelse. Alldeles för litet narrative storytelling och för mycket... umph. Nåja... Hoppas de andra två är bättre. Försöket till plot-twist var ... tja, se själva så förstår ni.

På lördag är det femtioårs fest med Malin och hennes kamrat Petra, med middag och utgång.

Söndagen blir det Bruce Springsteen på Stadion, ståplats. Hoppas på bra väder nu bara.

// Spongen

onsdag, juni 03, 2009

Teabagged! Wtf!?

Blev nästan teabaggad av massören i dag på jobbet. The Horror! Men ganska mysigt ändå...

// Spongen

Akta sig för ACTA?

"ACTA är, om någon missat det, ett internationellt handelsavtal för att bekämpa piratkopiering. Bland de förslag som läckt ut talas till exempel om avstängning av fildelare från internet, filtrering av innehåll på nätet samt kontroll av datorer och MP3-spelare i tullen."

- HAX

ACTA låter väl trevligt! Tänkte bara summera det för den som inte visste om det. Sedan är det sådär lagom hemtrevligt att förhandlingen sker bakom stängda dörrar, utan insyn från media eller kritiska granskare. Demokrati i sitt esse?

// Spongen

tisdag, juni 02, 2009

How to #1?

"How do you write such meaningful lyrics in your songs?"
"I have lived a meaningful life, and I write about it."

Kanske så det skall vara? Så skulle jag vilja ha det. Någon kanske har sagt det någon gång, men jag önskar den frågan var ställd till mig om trettio år, att jag kan säga det och vara ärlig.

// Spongen

måndag, juni 01, 2009

Bruce, here I come!

Min kära kamrat Malin hade en biljett till övers för Bruce Springsteen på söndag. Den söta varelsen bjuder med mig! Wee! Hoppas på en dunderkonsert :) Inget egentligt superduper-fan av Bruce, men han har gjort mycket bra musik och det är kul att kunna säga att man varit på en av hans konserter i alla fall. Hoppas på vädret bara, annars är det nog litet mindre kul med ståplats.

// Spongen

"No, don't touch me! I already have a boyfriend!"

Alltså... Haha! Kolla själva. Det bästa är i slutet.

Sasha Baron Cohen alter ego Bruno.

// Spongen