As the title says. Happy Fucking New Year.
Den mest ambitiösa och pretentiösa kvällen på hela året. Nyår. Alla måste ut. Alla. Alla måste supa. Alla. Alla måste slåss om vem som blir fullast. Alla. Vad händer med mig om jag skulle känna... Nej. Nyår, gud vad skönt att egentligen ta det lugnt med ett par goda kamrater och ta ett lugnt nyår? Man skulle få rynkade näsor och höjda ögonbryn som svar. "Nyår är ju årets fest! Din tråkiga lilla fjolla. Du har blivit så jävla tråkig. Du är en fitta." Ja, orden är många. Skulle säkert kunna rabbla en hel novell med bara saker man skulle bli kallad om man föreslog att... ta det lugnt på nyår. Men jag vet inte. Det är kul att umgås, men jag vill umgås med alla mina kompisar. Det är svårt att få in dem alla, då dem är väldigt många. So, sorry boys, that I can't join you on the new year. But your on my mind. And probably in my bottle.
Föll jag precis för nyårsspöket? Det verkar som det. Jag ska ju trots allt dricka en öl eller två.
- Spongen
Jag talar ut om livet och sakerna där omkring. Som en vind i vattnet, omöjlig att uppstå, förlöjligad innan beprövad rör jag om i livets tjärn. Med blicken mot den blåa himlen och drömmar om någonstans.
söndag, december 31, 2006
Electrical Shocks are all I need.
Jag och Joacim diskuterade saker över en cigarett eller två igårkväll. Trots pissande ungdomar från en balkong, så diskuterade vi mycket mellan himmel och jord. Kärleken, karriären, arbetet, hälsan. En fundering kring mig har väckts; är folk rädda för att våga ta steget och försöka börja bygga sin karriär? Måste vi egentligen vara så säkra på att vi Måste hitta just det där vi vill arbeta med. Kan man inte komma att börja triva på sitt arbete? Att man kanske... växer in i det och får en nytändning? Jag vet inte. Som det ser ut nu, så tror jag att ambitionen finns i mig att gå vidare inom ICA. Äga en egen butik en dag. Det skulle vara coolt. Vägen dit är dock ganska lång, men man måste ju påbörja den någonstans? Det känns som att mitt arbete jag befinner mig på nu, skulle kunna vara den första byggstenen i en sådan karriär. Osäkerheten finns där dock. Vill jag verkligen göra detta? Folk kommer skratta åt en för att man 'fortfarande' arbetar på ICA efter ett par år. Den vanligaste kommentaren man hör från gamla klasskompisar är just den; 'Vad ska du göra efter ICA då?' Vad är det som är så himla fel med att man ska kunna ha ett sådant arbete i butik? Håkan, en kollega, säger samma sak. Alla hans kamrater säger det. 'Vad ska du göra efter ICA?' 'Jaha. Du är kvar på ICA. Vad händer sen då?' Varför inte försöka ta denna sten och bygga någonting. En dag kanske den byggstenen är den första på en egen butik? Skulle jag förklara mina ambitioner för människor, så kollar de nog snett på en och undrar varför man fortfarande arbetar på ICA, och varför jag skulle vilja göra det. Men det, mina kära vänner, vet jag nog inte ens själv. Man måste väl börja någonstans?
Jag vet inte hur det ser ut för andra människor, men skulle du våga börja bygga din karriär där du är? Finns det möjligheter till det? Det är väl kanske det första man ska ta hänsyn till. Jag tyckte inte jag kunde avancera speciellt mycket mer än vad jag har gjort nu inom butiken jag arbetar. Det enda är väl om min chef skulle gå, så kanske jag fick ta över fruktavdelningen. Jag har en lång väg att gå om jag ska nå till samma 'status' som en del personer inom min butik. De har varit där och slavat ett antal år före mig, så det är ju dem som kommer få gå utbildningar osv före mig. Med all rätt, må jag tillägga. Men jag vet inte... Lägenheten står runt hörnet (året) och jag måste ha ett arbete för att kunna bo där när jag flyttar om litet mer än ett år. Kanske är jag kvar på ICA Tappström. Kanske är jag på ett annat ICA. Kanske har jag hittat ett annat arbete som jag råkade snubbla in på av misstag. För att något ska hända med sitt liv måste man bryta det alldagliga och försöka göra någonting annorlunda. Det är först då saker och ting händer. Bra eller dåligt. Det vet man aldrig förrän det händer. Men man måste göra något för att få det att hända. Så det så.
- Spongen
Jag vet inte hur det ser ut för andra människor, men skulle du våga börja bygga din karriär där du är? Finns det möjligheter till det? Det är väl kanske det första man ska ta hänsyn till. Jag tyckte inte jag kunde avancera speciellt mycket mer än vad jag har gjort nu inom butiken jag arbetar. Det enda är väl om min chef skulle gå, så kanske jag fick ta över fruktavdelningen. Jag har en lång väg att gå om jag ska nå till samma 'status' som en del personer inom min butik. De har varit där och slavat ett antal år före mig, så det är ju dem som kommer få gå utbildningar osv före mig. Med all rätt, må jag tillägga. Men jag vet inte... Lägenheten står runt hörnet (året) och jag måste ha ett arbete för att kunna bo där när jag flyttar om litet mer än ett år. Kanske är jag kvar på ICA Tappström. Kanske är jag på ett annat ICA. Kanske har jag hittat ett annat arbete som jag råkade snubbla in på av misstag. För att något ska hända med sitt liv måste man bryta det alldagliga och försöka göra någonting annorlunda. Det är först då saker och ting händer. Bra eller dåligt. Det vet man aldrig förrän det händer. Men man måste göra något för att få det att hända. Så det så.
- Spongen
torsdag, december 28, 2006
The Mossberg Sessions.
Jammade lite hos Mackan igår. Trevligt som vanligt.
Livet går vidare som vanligt annars. Julstöket är över. Inte för att det varit Så, men jag har jobbat hela julen. Kul jul, som man säger. Inte så farligt, ganska skönt att få jobba och slippa allt julbök. Slitigt har det varit, men nu är det snart nyår. Inga planer än sålänge, så vet inte riktigt vad jag ska göra... Lite tråkigt, men nåja. Arbetar nu fram till Nyårsafton, sedan har jag faktiskt privilegiet att få vara ledig Nyårsafton och Nyårsdagen. Inte illa! Tacken antar jag för att jag jobbade julafton och juldagen. Wersta. Audioslaves nya album är förresten sådär, inte alls lika bra som det första. Vidare så var Eragon årests flopp på bio.
- Spongen
Livet går vidare som vanligt annars. Julstöket är över. Inte för att det varit Så, men jag har jobbat hela julen. Kul jul, som man säger. Inte så farligt, ganska skönt att få jobba och slippa allt julbök. Slitigt har det varit, men nu är det snart nyår. Inga planer än sålänge, så vet inte riktigt vad jag ska göra... Lite tråkigt, men nåja. Arbetar nu fram till Nyårsafton, sedan har jag faktiskt privilegiet att få vara ledig Nyårsafton och Nyårsdagen. Inte illa! Tacken antar jag för att jag jobbade julafton och juldagen. Wersta. Audioslaves nya album är förresten sådär, inte alls lika bra som det första. Vidare så var Eragon årests flopp på bio.
- Spongen
onsdag, december 13, 2006
Röda heta pepparn.
Gick som sagt på konserten igår. Vi startade med lite tapas middag på Barcelona vid Sergels Torg. Sen stack vi till Globen för att inta våra ståplatser. Kan säga själv att förväntningarna var faktiskt ganska höga. Men såhär efteråt kände jag mig lite lätt besviken. Trodde det skulle vara roligare. Bättre. Mer ös. Vems felet är sedan, det vet jag inte. Jag vill gärna skylla på RHCP att dem inte försökte mer att få igång publiken, men fick veta sedan att deras spelningar är såhär. Tafatta skulle jag nog kalla det. Inget försök att få igång oss, inget sedvanligt prat med publiken eller någonting. Dom kom upp, körde sina låtar, sen gick dem, mer eller mindre.
Betyg: 2 av 5, möjligtvis svag 3a.
Motivation: 2an kommer från att dem genomförde låtarna med väldigt stor precision. Anthonys röst höll väldigt bra kvalité genom hela konserten. Flea's solospelningar får mig alltid att tappa hakan, den karl är grym på basen. Chad gör sitt på trummorna, likaså John. Ljudteknikerna borde dock märkt att dem balanserat ljudet helt knasigt. Johns mic överröstade Anthonys vilket är helt off enligt mig, då han ska klämma in lite harmoniska rösttilläg här och där, men som det var nu överröstade han nästan allting. Inte för att han har dålig röst, det ska han ha. Blev jäkligt överraskad av hur bra sångare han var - också. Men hans gitarr hördes knappt när han ändrade på sina pedaler för att få fram olika effekter. Trist. Men som sagt, jag är inte missnöjd. Låtvalet hade dom kunnat gjort bättre, då jag inte riktigt tycker om deras tidiga skivor. I sin helhet är jag inte missnöjd. Jag har sett RHCP live, jag har hoppat med publiken och jag sjöng med. Sådant det borde vara på en konsert. Men snälla RHCP, varför inte försöka få med publiken? Då hade ni hamnat högt på min lista. Antagligen mellan 4 och 5. Men som jag fick veta efteråt, så är deras spelningar sådär.
- Spongen
Betyg: 2 av 5, möjligtvis svag 3a.
Motivation: 2an kommer från att dem genomförde låtarna med väldigt stor precision. Anthonys röst höll väldigt bra kvalité genom hela konserten. Flea's solospelningar får mig alltid att tappa hakan, den karl är grym på basen. Chad gör sitt på trummorna, likaså John. Ljudteknikerna borde dock märkt att dem balanserat ljudet helt knasigt. Johns mic överröstade Anthonys vilket är helt off enligt mig, då han ska klämma in lite harmoniska rösttilläg här och där, men som det var nu överröstade han nästan allting. Inte för att han har dålig röst, det ska han ha. Blev jäkligt överraskad av hur bra sångare han var - också. Men hans gitarr hördes knappt när han ändrade på sina pedaler för att få fram olika effekter. Trist. Men som sagt, jag är inte missnöjd. Låtvalet hade dom kunnat gjort bättre, då jag inte riktigt tycker om deras tidiga skivor. I sin helhet är jag inte missnöjd. Jag har sett RHCP live, jag har hoppat med publiken och jag sjöng med. Sådant det borde vara på en konsert. Men snälla RHCP, varför inte försöka få med publiken? Då hade ni hamnat högt på min lista. Antagligen mellan 4 och 5. Men som jag fick veta efteråt, så är deras spelningar sådär.
- Spongen
måndag, december 11, 2006
Lacrymosa. Random thoughts, hoppin' by.
Ännu en arbetsdag, ännu en timme, ännu en sekund. Nåja. Tänkte först tänka ut något klurigt, men nej, det blev inte så. Djupt är inte tillräckligt djupt idag, så jag går grunt. Red hot i morgon. Film hos Wille ikväll? Kanske. Får se. Göras nu? Spela gitarr. Blivit en del gitarr på sista tiden. Ganska härligt. Evanescence tjejen är het. Nu blev det ganska mycket random toughts. Måste ändra titeln. Sådär. Hah. Snacka om att detta inlägg verkar schizofreniskt, men sådan är jag. Borderline. Stepping on the gas. Ska man våga lägga i en annan växel, eller ska jag sakta in till den behagliga takten jag är van vid? Frågan är...
- Spongen
- Spongen
söndag, december 10, 2006
I want to sleep with you.
Klockan är 23.34. Jag är fortfarande vaken. Det är måndag imorgon, Marcus. Ja, jag vet. Du måste sova. Ja, jag vet. Men jag är inte trött. Eller jag intalar mig att jag inte är det... Vill inte sova. Vill inte jobba. *suck* Vad gör man? Nåja... är nog vaken ett tag till. Tisdag är det RHCP. Det kommer bli grymt.
- Spongen
- Spongen
It's smooth. Smooth like a babes bottom.
Internetlösandet är faktiskt över sedan länge, men jag har inte orkat skriva. Varför? Jag vet inte. Ingen lust. Händer inget i mitt liv jag vill berätta om. Jo. Egentligen händer det massor, men jag har väl inte riktigt tagit mig tid bara. Bättring ska det väl bli. Om inte annat är det ganska kul att läsa gamla inlägg när man är i framtiden.
Note to self: 26e April blev jag och Fanny 'tillsammans'. Hm.
- Spongen
Note to self: 26e April blev jag och Fanny 'tillsammans'. Hm.
- Spongen
onsdag, november 15, 2006
Internetlöst.
Kommer vara internetlös ett par dagar framöver. Antagligen till början nästa vecka. Orsak? Köpte nya datorprylar, och ena minnet var defekt, så det måste bytas. Så nu ska jag skicka tillbaka båda två... Hurra!
- Spongen
- Spongen
fredag, november 10, 2006
torsdag, november 09, 2006
Att fånga en fjäril.
Jag har ett hem under täcket som ingen har ryckt, jag har det varmt och tryggt
Jag har en lampa vid sängen
Där har du varit på flykt från den svåra terrängen
Det skulle aldrig ha gått, när vi stått
på så olika ställen i livet, men tiden gav oss lite grann ändå
Vi kallar oss vänner, det är svårt att vara när man längtar och känner
som vilka vänner som helst, vilka mänskor som helst
ungefär, du kan säga kär
Jag har ett hem bort i skogen, snårigt och svart, där har du aldrig vart
Där faller löven om våren
Där har jag gjort mig en kvart, i dom djupaste snåren
Vi skulle aldrig ha mötts, när vi fötts
på så olika delar av världen, men en fjäril flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
Men ändå, vi ses igen vi två
Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska till
att fånga en fjäril
Det finns en skugga bland träden, där vi kan ses, där kan det tas och ges
Där har vi nånting tillsammans
Där är skogen rätt gles, där finns ljus lite varstans
Det är en underlig plats, där vi satts
på så olika prov med varandra, två världar ska krocka varje gång vi ses
Vi kan kalla oss kära, det är svårt att säga, men vi vill vara nära
som vilka kära som helst, vilka världar som helst
Eller hur, det måste va nåt strul
Det går en vind genom skogen, nånting hörs därifrån, det blåser till över ån
Nånting fladdrar i vinden
Ingen väldig cyklon, men det biter i kinden
Det skulle aldrig ha blåst, om vi låst
om vi stängt om våra olika världar, en fjäril längtar alltid ut igen
Små lätta vingar, som jag lätt skjuter undan, som jag lätt förringar
som vilka vingar som helst, vilka känslor som helst
Rationell, vi kanske ses ikväll
Så kan vi sjunga tillsammans...
att fånga en fjäril, som vill
fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
vilken kärlek som helst, hur som helst
så kan vi sjunga tillsammans...
- Lars W, -97.
- Spongen
Jag har en lampa vid sängen
Där har du varit på flykt från den svåra terrängen
Det skulle aldrig ha gått, när vi stått
på så olika ställen i livet, men tiden gav oss lite grann ändå
Vi kallar oss vänner, det är svårt att vara när man längtar och känner
som vilka vänner som helst, vilka mänskor som helst
ungefär, du kan säga kär
Jag har ett hem bort i skogen, snårigt och svart, där har du aldrig vart
Där faller löven om våren
Där har jag gjort mig en kvart, i dom djupaste snåren
Vi skulle aldrig ha mötts, när vi fötts
på så olika delar av världen, men en fjäril flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
Men ändå, vi ses igen vi två
Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska till
att fånga en fjäril
Det finns en skugga bland träden, där vi kan ses, där kan det tas och ges
Där har vi nånting tillsammans
Där är skogen rätt gles, där finns ljus lite varstans
Det är en underlig plats, där vi satts
på så olika prov med varandra, två världar ska krocka varje gång vi ses
Vi kan kalla oss kära, det är svårt att säga, men vi vill vara nära
som vilka kära som helst, vilka världar som helst
Eller hur, det måste va nåt strul
Det går en vind genom skogen, nånting hörs därifrån, det blåser till över ån
Nånting fladdrar i vinden
Ingen väldig cyklon, men det biter i kinden
Det skulle aldrig ha blåst, om vi låst
om vi stängt om våra olika världar, en fjäril längtar alltid ut igen
Små lätta vingar, som jag lätt skjuter undan, som jag lätt förringar
som vilka vingar som helst, vilka känslor som helst
Rationell, vi kanske ses ikväll
Så kan vi sjunga tillsammans...
att fånga en fjäril, som vill
fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
vilken kärlek som helst, hur som helst
så kan vi sjunga tillsammans...
- Lars W, -97.
- Spongen
måndag, november 06, 2006
Över gränsen. Åh fan.
Visste ni att popcorn kunde brinna? Dem där man lägger i mikron och kör i tre minuter. Tydligen så kan dem det. Min mikro klarar det tydligen på två minuter. Min nya alltså. På 750W. Vår gamla på 1000W gjorde jobbet perfekt på 3:20, men den nya vi köpte vid flytten, den klarar det på bara 2:00. Så mina popcorn typ... brann. Eller, nja, något åt det hållet. De var väldigt svarta när jag öppnade påsen i alla fall. Nåja, det nya huset står ju kvar. Fniss. Kanske inte ska lämna popcornen i micron obevakade nästa gång?
- Spongen
- Spongen
lördag, november 04, 2006
Get out the way, Old Dan Tucker!
Gårdagen blev lite halvt om halvt händelserik. Jag kan konstatera följande:
* Skjutsa inte tjejer. Otacksamma jävlar.
* Taxibilar och dess förare är idioter, och bör skjutas.
* Stureplan med bil Fredag klockan halv ett, inte min grej.
* LAN känns inte alls lika lockande längre som förr några år sedan.
Listan blev omvänd från det jag kom på sakerna, men i alla fall. Några av mina kompisar är på LAN denna helg, vilket jag inte är, konstigt nog. Kanske för att jag jobbar på söndag, men ändå. När jag precis kommit till lokalen dem sitter i, ringer MackieWackieFlackieDackie. Mossberg alltså. Han vill ha skjuts till Johan. Visst. Skjutsar hem honom till Johan, vi hänger där ett tag. Sedan bär det av till Stureplan via Sergels Torg. Vid norrmälarstrand så krockar vi nästan. En taxiförarjävel svänger bara ut mitt i vägen, utan att se sig om eller blinka. Sidokrocken är överhängande, men jag lyckas väja. Blir toklack och funderar fan nästan på att hoppa ur bilen och skälla ut taxichauffören efter noter. Satans, invandrandade kebabrulle... Nåja. Efter mycket om och men lämnar jag av dem relativt nära Humlegården, sedan virrar jag bort mig på Valhallavägen för det finns fan knappt plats att vända på i stan. Jag blir tokig! Nåja, lyckas hitta tillbaka till Stureplan, sedan åker jag kungsgatan upp och tar sveavägen hem via odengatan. Puh... Vilken pärs! Sticker till lanlokalen igen, säger hej, är där tio minuter sen våldgästar jag Elin och Jonny. Vilket för övrigt ska till södertälje idag, och har jag tur kommer de ihåg att ta med sig baslådan hem som jag skulle få. Sen hämtade jag Linnea och Tanja vid Brommaplan som kvällens sista gärning, vilket var en tio minuter i fyra. Var väl hemma runt fem. Kul fredag. Pratade även med Fanny, som tydligen gjorde slut. Men ändå inte. hm. Vi får väl se hur vårt förhållande kommer att fortsätta. Haha.
- Spongen
* Skjutsa inte tjejer. Otacksamma jävlar.
* Taxibilar och dess förare är idioter, och bör skjutas.
* Stureplan med bil Fredag klockan halv ett, inte min grej.
* LAN känns inte alls lika lockande längre som förr några år sedan.
Listan blev omvänd från det jag kom på sakerna, men i alla fall. Några av mina kompisar är på LAN denna helg, vilket jag inte är, konstigt nog. Kanske för att jag jobbar på söndag, men ändå. När jag precis kommit till lokalen dem sitter i, ringer MackieWackieFlackieDackie. Mossberg alltså. Han vill ha skjuts till Johan. Visst. Skjutsar hem honom till Johan, vi hänger där ett tag. Sedan bär det av till Stureplan via Sergels Torg. Vid norrmälarstrand så krockar vi nästan. En taxiförarjävel svänger bara ut mitt i vägen, utan att se sig om eller blinka. Sidokrocken är överhängande, men jag lyckas väja. Blir toklack och funderar fan nästan på att hoppa ur bilen och skälla ut taxichauffören efter noter. Satans, invandrandade kebabrulle... Nåja. Efter mycket om och men lämnar jag av dem relativt nära Humlegården, sedan virrar jag bort mig på Valhallavägen för det finns fan knappt plats att vända på i stan. Jag blir tokig! Nåja, lyckas hitta tillbaka till Stureplan, sedan åker jag kungsgatan upp och tar sveavägen hem via odengatan. Puh... Vilken pärs! Sticker till lanlokalen igen, säger hej, är där tio minuter sen våldgästar jag Elin och Jonny. Vilket för övrigt ska till södertälje idag, och har jag tur kommer de ihåg att ta med sig baslådan hem som jag skulle få. Sen hämtade jag Linnea och Tanja vid Brommaplan som kvällens sista gärning, vilket var en tio minuter i fyra. Var väl hemma runt fem. Kul fredag. Pratade även med Fanny, som tydligen gjorde slut. Men ändå inte. hm. Vi får väl se hur vårt förhållande kommer att fortsätta. Haha.
- Spongen
torsdag, november 02, 2006
Hem, ljuva hem.
Jag har köpt lägenhet idag. Lite vuxenpoäng tycker jag... ganska tufft. Visst, inflyttning våren -08, men det är bara bra. Då hinner jag samla ihop en ordentlig kontantinsats innan jag flyttar, så att man får ned månadskostnaden. Men, men... Jag tyckte det var ganska ballt iaf :)
- Spongen
- Spongen
tisdag, oktober 31, 2006
Remember the hand
"If you read this letter, remember the hand that wrote it.
Do not remember the man behind the hand, for he is gone.
His soul is heard in this very writing as he looks over.
Remember the guitar strings, singing softly about his life, his journey, his pain.
Listen to the wind that tells you the tale of all that was and will become.
I boldly watch the coldly feelings of that we are.
I do not feel what we are.
You am I.
I am you.
Together in eternity.
Forgive my parents, for their tears.
Do not try to dry their tears, sing about them.
Whisper to me through the wind, the song, the soul.
For it is I.
The neverending.
A beginning with no end.
A beginning with no start.
For it is I.
The neverending."
Do not remember the man behind the hand, for he is gone.
His soul is heard in this very writing as he looks over.
Remember the guitar strings, singing softly about his life, his journey, his pain.
Listen to the wind that tells you the tale of all that was and will become.
I boldly watch the coldly feelings of that we are.
I do not feel what we are.
You am I.
I am you.
Together in eternity.
Forgive my parents, for their tears.
Do not try to dry their tears, sing about them.
Whisper to me through the wind, the song, the soul.
For it is I.
The neverending.
A beginning with no end.
A beginning with no start.
For it is I.
The neverending."
söndag, oktober 29, 2006
Körkort.
Jag märker nu att jag inte skrivit ned en ganska stor detalj ändå... att jag tog körkort den 19/10, alltså förr-förra torsdagen. Inte illa!
tisdag, oktober 24, 2006
Träning?
Jag har tänkt på en sak, när det gäller mig själv och min syn till träning. Jag har ganska länge försökt få ihop det så jag kan träna i alla fall tre gånger veckan. Men jag orkar fan inte. Många tänker väl kanske 'Jo, men det är bara orka! Det är din negativa inställning!' Ni får ursäkta, att jag, återigen, tar upp mitt arbete. Saken är ju just den, att jag sliter ändå ganska mycket (Nu tänker ni väl säkert 'A, jo, en frukt & gröntavdelning på en ICA-butik. Haha! Guuud vad jobbigt!') på mitt arbete. På mina tio timmar jag går omkring på ICA, tror jag att jag hinner gå en hel del meter. Man lyfter 20kg tunga banankartonger regelbundet, äppelkartonger á 15kg, satsumaslådor á 15kg upp och ned, hela tiden, under tio timmar. Man får ändå ganska bra 'träning' av det, då man oftast är helt slut efter ett sådant pass. Så förstå mig rätt, mitt samvete, när jag säger att jag faktiskt inte orkar träna efter jobbet. Men, man kan ju alltid försöka...
- Spongen
- Spongen
måndag, oktober 23, 2006
Flyttgalning.
Oj, nu har det hänt mycket igen. Flyttat till nytt place med familjen, tagit körkort, fått soppatorsk, haft polisen i rumpan som kollat om man kört lagligt - TVÅ gånger! Oj, Oj...
Precis fått igång internet, så får väl uppdatera bloggen lite ...
Flytten gick bra, trots att den var otroligt jobbig. Är helt slut, då man flyttat hela helgen, sedan ska man arbeta hela veckan. Ska gå lägga mig efter detta inlägg. Nu har vi i alla fall flyttat allting, nu är det bara att plocka upp allting som gäller. Vet dock inte vad jag ska göra av alla saker, då förvaringsutrymmet i nya huset är grymt mycket mindre än vårat gamla. Det nya huset är väldigt vackert dock, och jag har två egna rum på ovanvåningen. Tyvärr är det sinnessjukt lyhört, så sitter man i köket och viskar, så hör jag ändå precis allting vad som sägs. Nåja...
Körkort i torsdags. Inte illa! Tredje gången gillt. Har hunnit köra i stan, fått soppatorsk samt haft polisen i rumpan. Som skrivet ovan.
Fortfarande inte träffat Fanny, har inte haft tid, tyvärr. Har i och för sig inte träffat Tanja på länge heller. Nåja, allt har sin tid :) Nej, fan, nu måste jag duscha sedan sova... Ska upp sex i morgon, och det tar sin lilla tid att somna. God natt på er!
- Spongen
Precis fått igång internet, så får väl uppdatera bloggen lite ...
Flytten gick bra, trots att den var otroligt jobbig. Är helt slut, då man flyttat hela helgen, sedan ska man arbeta hela veckan. Ska gå lägga mig efter detta inlägg. Nu har vi i alla fall flyttat allting, nu är det bara att plocka upp allting som gäller. Vet dock inte vad jag ska göra av alla saker, då förvaringsutrymmet i nya huset är grymt mycket mindre än vårat gamla. Det nya huset är väldigt vackert dock, och jag har två egna rum på ovanvåningen. Tyvärr är det sinnessjukt lyhört, så sitter man i köket och viskar, så hör jag ändå precis allting vad som sägs. Nåja...
Körkort i torsdags. Inte illa! Tredje gången gillt. Har hunnit köra i stan, fått soppatorsk samt haft polisen i rumpan. Som skrivet ovan.
Fortfarande inte träffat Fanny, har inte haft tid, tyvärr. Har i och för sig inte träffat Tanja på länge heller. Nåja, allt har sin tid :) Nej, fan, nu måste jag duscha sedan sova... Ska upp sex i morgon, och det tar sin lilla tid att somna. God natt på er!
- Spongen
torsdag, oktober 19, 2006
I had a dream ...
Drömde om Fanny häromnatten. Vet ni vad vi gjorde? Jo, det ska jag berätta. Vi låg i hennes farmors lägenhet, i en säng i ett sovrum. Allt gott såhär långt. Men, vet ni vad vi gjorde? Vi låg och mös, och snackade skit, såsom vi gjorde för en sisådär 2 år sedan. Jag menar... när man väl drömmer om en tjej, kan man väl ändå fan inte drömma om att man ligger och snackar skit!? Man vill ju se lite pure anal eller något dirrty! Men nej... Mys och prat, sked och diskussioner. Haha. Jag måste nog konvertera till homosexualitet snart. Detta funkar inte.
- Spongen
- Spongen
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)