onsdag, januari 09, 2008

Äntligen!

Hittade språkknappen, så nu slipper jag ha blogger i Thai. Wee!

lördag, oktober 06, 2007

I are growing out of my beard!

Fan, jag haller po vaxa igen. Haha. Glomde trimmern hemma, och jag har inte hittat nagon barberare eller sa. Kickass! :)
- Spongen

BIG BOI IN THAILAND!

Sa da var man har... Thailand. Mycket har hant pa valdigt kort tid. Bangkok lamnades snabbt bakom oss, for let's face it, det ar inte Bangkok man vill vara nar man ar i Thailand. Vi tar nattbussen ned till Khao Lak, dar Malin forlorar sin kamera, ipod och litet pengar po nattbussen, da en tjyvig liten javla Thailandare gar igenom folks vaskor nar man sover. Jag sjalv hade turen att vakna nar han forsokte dra ut min vaska och antagligen slog till min fot litet latt, so jag dunkar ned min fot rakt po hans hand varav han typ: "OH NO SORRY!" och forsoker smita, sa jag rycker tag i honom och fragar vad fan han haller po med. Han svarar nagot i stil med att han jobbar dar och letade efter filtar, vilket ar det storsta skitsnackat jag hort. Jag kunde ju inte gora nagonting heller, eftersom han troligtvis precis skulle borja go genom min vaska da jag vaknade. Jag kollar genom vaskan min och ser att ingenting saknas. Thaikillen star typ och "Look! Me no take! Look bag! All there, yes?" och som sagt, den javeln hade ju inte hunnit tagit nagot eftersom jag vaknade. Jag sa till alla po bussen att vi har en tjyvjavel i farten och att man skulle kolla koll po bagaget. MAlin kollade da sin vaska, och sakerna fanns kvar dar, enligt henne. Nar vi val kom fram till Khao Lak dock so visade det sig att hennes kamera och Ipod var borta. Kuksugigt varre. Antagligen hade han tagit hennes grejer fore han gick po mitt, for Malin kollade aldrig sin handvaska, vilket Ipoden och kameran lag i, for den hade hon intill kroppen, men po nagot satt hade han kommit over den anda... Naja...

Annars ar det val ratt lugnt. Det regnar mest om dagarna, sa jag dricker litet Singha och knaprar notter och ater currygrytor till middag och lunch. I overmorgon ska vi nog aka till Koh Phi Phi. Festa? Ingen aning. Vi far val se... :)

/Spongen

torsdag, september 27, 2007

Daugava.

Så har han nu äntligen släppt en ny skiva. Daugava. Lars Winnerbäck. Den är så... otroligt bastant. Tung. Hård. Mjuk. Vacker. Winnerbäcks bästa? Skulle nog våga påstå så, efter bara fem lyssnade låtar. Ska lyssna klart på hela skivan självklart, sedan får jag väl skriva ett nytt inlägg. Spontant sett, just nu, är det en perfekt platta att sätta på en tung, våt, mörk höstnatt med tända ljus, sedan bara stirra ut genom ett fönster när regnet öser ned. Du ser inte mer än femton meter ut i mörkret, och vägen i ditt liv känns lika mörk som vad Moder Jord lyckats producera. Man får... bara vara ensam med sig själv. På gott och ont.
De irländska inspirationerna tar jag till mig med öppna armar, då jag redan tycker om ett irländsk 'sound', så med Lars Winnerbäcks hjälp blir det riktigt, riktigt bra.

- Spongen

söndag, september 23, 2007

Kvällens matdiskussion: Risnudlar?

Ja, risnudlar. Hur fan gör man risnudlarna man äter? Det finns ju typ... äggnudlar och risnudlar. Äggnudlarna är ganska logiska, i och med dem lär göras på ett liknande sätt som pasta. Men risnudlar? Kokar man ihop dem till en sörja, så får en stackars jävel sitta och rulla ut varje riskorn så det blir sådär långa, fina sladdriga saker som man sedan kokar/wokar och äter? Diskussionen till middagen var en intressant en, må jag lova.

"Jaha, vad jobbar du som?"
"Jag är risnudelskapare."
- Mor

- Spongen

torsdag, september 13, 2007

This land is mine.

Nej, jag har inte dött. Bara... tröttat av. Sjukt länga sedan uppdatering, vilket i och för sig bottnar i att jag inte... brytt mig. Typ. Eller jag vet inte. Nåväl. Ska använda bloggen nästa gång som en resedagbok för Thailand. Avresa sker: Söndag den 30:e September. Ankomst Sverige: 8:e December. Fuck you all! Mwahahahah! osv

- Spongen

fredag, juli 13, 2007

A fathers duty... a sons plight.

Nu har jag semester. Så jag drar, som Timbuktu så skönt skulle rappat fram det.
Till er som söker lite lycka i livet, så kan kärleken mellan en far och en son bringa ett leende till även den bittraste.

Click it, biatch.

- Spongen

lördag, juli 07, 2007

Måste tipsa...

om min broders blogg, om Love, hans son. Min brorson alltså. Ja, ni förstår.

torsdag, juli 05, 2007

Hallelujah.

Idag har vi finbesök. Lilla Love och stolta mamma Emma kom förbi och åt lunch. Pojken växer så det knakar. Han gillar för övrigt att hålla mamma och pappa vakna om nätterna numer, även att kräkas litet på sin Gudfar när han ändå är förbi. Den grabben kommer verkligen växa upp och bli en liten skitunge. Som mig i unga år, som min bror i äldre. Det är vad jag tror, så min bror kommer ha en vild unge hela uppväxten. Stackarn :)

Övrigt i livet är väl inte så mycket att tala om. Det går sin gilla gång. Folk lever vidare, så även jag. Hmm. Nu håller Love på gör roliga ljud nedifrån altan, haha. Tydligen så han låter genom nätterna, så jag förstår att de inte kan sova =) Var hos Foad igårkväll och nötte en massa Xbox 360.

Det är inget bra... Min träning går mot ett dåligt avslut. Jag äter för mycket skit och jag äter för dåligt. Tränat har jag inte gjort ordentligt på länge, blir endast en två-tre pass i veckan, nästan helt utan kondition. Jag vet inte vad det är med mig, kan vara så att sommaren börjar knacka på och man orkar inte engagera sig lika mycket? Skit är det i alla fall. Nåja... ska försöka ta tag i det hela så snart jag har ork nog. Inte så att det är viktigt att jag kommer i bättre form till "Beach -07" vilket alla tjafsar om och tror att det är därför jag tränar. Men icke, det är för min egen skull. Arbeta bort min värk i skuldror och axlar. Kände det direkt när jag inte tränat axlar och det på någon vecka att värken kom direkt vid litet längre datorsittandes. Fan! Måste skärpa mig... Men det är kanske alla "måsten" omkring min träning som jag själv lagt upp som gör att jag inte orkar? Vem vet...

- Spongen

lördag, juni 23, 2007

Fire festival.

Midsommar är över. En kväll av krök, bök och stök. Eller? Min midsommar var faktiskt kul. Efter mycket om och men så hamnade jag, Mats, Sander, Macksson, Fanny, Linnéa, Karin (hon var den som jag fick ledsaga hem) och Micke (Mats bror) ute i stenhamra hos Marika, Williams flickvän. Där träffade vi Jonny (som redan innan var grymt överförfriskad), Emma (Andrés flickvän), André (Williams kusin), William (The man, the myth, the legend) och Marika (hans bättre hälft). Väl där spendera vi tiden med att dricka lite öl, röka och typ... göra det. Jag tog hand om en tjej som blev för full, fick hem henne på en buss efter ett bra tag. Det dödade väl lite av min stämning, men aja. Jonny brottades med toaletten och Fanny höll undan hans hår medan han gjorde det. Wille däckade vid två snåret, vilket överraskade alla. Ingen trodde att han skulle orka så länge. Vi var i chocktillstånd allihopa! Kul att du också fick uppleva festen, Wille! Nej, nu ska jag övergå till att göra ingenting hela helgen, vilket jag verkligen behöver efter en fruktansvärt hård midsommar. Inte bara till kvällens drickande, det klarade jag bra, utan mer i arbetsväg. Länge sedan jag kört på så hårt och varit så trött om kvällarna. Nåja. Sov av mig över tio timmar, så nu är jag måttligt återhämtad och faktiskt ganska pigg. Love ya.

För övrigt så tyckte Linnéa att både Sander och Macksson var grymt sköna lirare. Kul att även de vart uppskattade ^_^

- Spongen

måndag, juni 11, 2007

Dimman

Har börjat chatta litet med Ida. Verkar vara en riktigt kul tjej! Nåja... Får väl se vad det hela blir av.

Solbränt mig ordentligt. Typ andra gradens brännskada. Man lär sig fan aldrig... haha. Men jag tog det extra lugnt, men inte fan hjälpte det. Jävla sillmjölkeshud man har, engelsk så det dånar om det. Nåja. Annars glider det på... Ledig i helgen, vilket var underbart. Försökte göra så litet som möjligt. Låg i hängmattan och gjorde ingenting. På fredagskvällen var jag och Joacim hemma hos honom och spelade litet gitarr och sjöng och hade oss. Trevligt värre. Lördagen var jag hos Wille sent på natten, och sen på söndagen så våldgästade jag Mats, som jag sedan lyckades dra hem till Wille. Mys!

- Spongen

måndag, juni 04, 2007

Wicked game.

Tänkte dra en liten sammanställning av vad som händer i livet...

Min magkatarr har gått över. Var hos läkaren och fick något knaperpiller jag ska köra i två veckor så att magen kan reparera skadorna ordentligt. Så det går väl framåt...

Min e-kontakt har tydligen gett utslag. En tjej vid namn Ida flörtade med mig, jag flörtade tillbaka och fick hennes MSN. Får försöka se om hon är online ikväll, tror hon addade mig tillbaka... Ska bli spännande.

Love, min brorson, växer och växer. Livet han kommer till är väl alltmer än spännande, han bara sover förbi alla dagarna. Lucky bastard. Önskar att jag också bara kunde få sova dagarna i ända så jag kunde få åka till Thailand... Komma hem till ett snöigt Sverige, få överleva vintern och sedan få flytta in i min lägenhet. Sedan börjar nog livet.

Nu är sommaren här verkar det som. Varma, soliga dagar. Jag, instängd i en varm affär i mitt blåställ, slängandes banankartonger vilt omkring mig på lagret. Underbart.

Vad annars förhåller sig i mitt liv? Vet inte riktigt... Träningen går väl framåt. Gör inga stora framsteg, men gör inga baksteg (finns det ens ett sådant ord?) heller.
Matschemat har lagts på is en tid bakåt, vet inte riktigt när/om jag ska börja köra stenhårt igen. Slänger in en dag här och där där jag äter som jag ska, men nästa dag orkar jag inte kliva upp utan gör lite fullkorns havreringar utan socker o litet fil. Visst, ingen *kass* frukost, men inte den bästa heller.

Nej, nu ska jag typ... ringa William eller kanske... Äh. Duscha? Byta om? Jag vet inte.

- Spongen

måndag, maj 21, 2007

With Artillery.

Jag har troligen magkatarr. Extra ballt. Aldrig haft det förr. :] Aja...

- Spongen

tisdag, maj 15, 2007

From this day on... I am known as Uncle Marcus.

Min brors son föddes idag för ca två timmar sedan. Helt plötsligt kände jag mig väldigt gammal. Men ett nytt liv har börjat för min bror. Min brors familj. Det är helt sjukt... Farbror Marcus.

- Spongen

torsdag, april 12, 2007

I've never been...

I've never been so angry in my life.
I've never been so sad in my life.
I've never been so straight to anyone in my life.
I've never been so hurt in my life.
I've never been so strange in my life.
I've never been feelings so in my life.
I've never been so alone in my life.
I've never been so alive.

torsdag, mars 29, 2007

This ain't a scene, it's a god damn arms race.

Skrivtorka. Igen. Vad är det med mig? Ingenting. Kan bara inte hålla de saker jag lovat. Arbetet... Jag skyller på det.

Förvisso. Inget nytt på fronten. Tränar på och håller kostschemat. Fuskar litet dock, har faktiskt ätit några cashewnötter här hemma och müslitoppar på torsdagskvällen på jobbet. Fan också. Nåja... Kan väl inte vara perfekt hela tiden. Annika som plockar godis på jobbet... Kul tjej.

Nej, nu kommer jag bara skriva skit och ingenting konkret, så jag slutar nu.

skit och ingenting konkret.

- Spongen

tisdag, mars 20, 2007

Today is just one of those days...

Vaknade för ett tag sedan. Åt frukost. Satte mig vid datorn och kände en viss... tomhet. Vet inte riktigt varför. Eller, jo, det gör jag. En slags... ensamhet och övergivenhet.

Why haven't I heard from you in such a long time? You've been long gone. Loneliness, where art thou?
- Spongen

torsdag, mars 15, 2007

Vilken färg har själen?

Springtime of Youth is upon us! *Nice guy pose!*

Våren är fan i mig kommen. Alla skola vi hurra! Hurra! Och så vidare.

Jävla dampinlägg. Nu ska jag åka till jobbet.

- Spongen

Tjuvlyssnar du?

Inte jag inte.

onsdag, mars 14, 2007

Värt att tänka på.

Även en Gud har svårt att älska och vara klok samtidigt.