Två kollegor bakom som dividerar väldigt högljutt, varav en vars röst jag verkligen blev tokig på då hon inte gjort annat än klaga hela morgonen. Var tvungen att slänga i mina hörlurar och sätta på Sophie Zelmani på högsta volym för att kunna stänga ute ljudet. MEN! Så kom jag på en ännu bättre idé. Cigg. Mmmm...
// Spongen
Jag talar ut om livet och sakerna där omkring. Som en vind i vattnet, omöjlig att uppstå, förlöjligad innan beprövad rör jag om i livets tjärn. Med blicken mot den blåa himlen och drömmar om någonstans.
torsdag, april 30, 2009
Two times Beyoncé
Imorse när jag var på väg till jobbet så var det en fet bil som började backa ut från en parkering. Inuti satt en medelålders man och såg väldigt nöjd ut. Om det var hans penisförlängare eller det faktum att If I were a boy med Beyoncé spelades på högsta volym vet jag inte. Det som är relevant i sammanhanget är i alla fall att det fick mig att tänka på denna, och att även superstjärnor kan ha riktigt dåliga dagar:
// Spongen
// Spongen
tisdag, april 28, 2009
Vatten - livets dryck
Har ni tänkt på hur gott det är med ett glas riktigt kallt vatten? Det är som balsam för själen.
// Spongen
// Spongen
måndag, april 27, 2009
Stonehammer - Fuck Yeah!
Vilken helg det varit... Helt crazy. Fredagen hos Pelle där det intogs alldeles för mycket öl, bacardi och tequila, för att avrunda dyngfull på Olssons Video. Efter tag där kom Joacim, turligt nog, och tog med mig hem (Ok, han skickade tre SMS som sade att Jag går nu för bussen kommer om tio minuter, bussen kommer om fem och att Nu kommer bussen) vilket gjorde att jag lämnade Odenplan vid runt halv tvåtiden. Uttråkad på bussen började fylleringa folk. Så jag ber redan nu om ursäkt. En rolig detalj är dock att min kära elaka granne ändå inte kom ihåg att vi talades vid, så jag är nog rätt safe. För jag kommer inte heller ihåg. Så vi kan ha sagt vad som helst ändå, men jag tror vi är fortsatta vänner för hon skrev till mig på MSN. Och där uppdagades det att vi båda två nog glömt av vad vi pratade om. Om vi nu gjorde det. Kul var det iaf ^^
Hemma hos Joacim ville jag ha calvados. Men han hade bara cognaq. Jag ber om calvados igen och Joacim kontrar, tålmodigt som han i "På Spåret" att han bara har Cognaq. Jag frågan igen, får ett nekande svar och tar litet bravojuice istället. Ute på balkongen skulle det rökas, och en avtuppad man fick hjälp av ambulanspersonal. Läs mer här om det hela. Intressant värre.
Lördagen var en helskön grillkväll ute i Stenhamra hos William, som somnade vid ettsnåret av fylla. Jag, Mats och Annelie körde hårt, Björn och någons syster got it on i äkta bondemanér inuti ett låst rum och... Ja, fan, den här kvällen hade alla klyschor och roliga historier som kan komma från en Ekeröfest.
From the top, dock: När jag hade mött upp Annelie och vi kom tillbaka, så stod käre Robert utan tröja och körde någon slags dans ute på baksidan, varav Annelie, som aldrig träffat människorna i fråga, knappt klarar att undanhålla sin "Vad fan är det här?"-min. Men men. Det slutade bra efter Mats effektfulla Queen-entré, Roberts pogo-dans, två öl för mycket och en jävla skön stämning då vi satt och småpratade inpå småtimmarna. Vi lyckades även få in några kamrater (?) till värdens syster som gått och lagt sig och bara gett mig hennes telefon med uppmaning att hämta upp folket i telefon. Happ. Det var ett gäng lirare som var födda -90 till 92 och sugna på efterfest mitt i natten. Efter två timmar tröttnade dem då all alkohol var slut och drog, då jag, Mats och Annelie var de enda överlevande. Mats gick genom de vanliga faserna fylla med allt från "I fucking love you man" till att kalla alla "slynor" och fråga om anal. Kl. 11 på söndagen raglade jag hem till mina föräldrar, sov någon timme, hjälpte till att fixa middagen som bestod av grillad flinta, ugnsbakade rotfrukter och mumsiga tillbehör. Bilen hem, en film och avlida i soffan.
Vad har ni gjort i helgen? ^_^
// Spongen
Hemma hos Joacim ville jag ha calvados. Men han hade bara cognaq. Jag ber om calvados igen och Joacim kontrar, tålmodigt som han i "På Spåret" att han bara har Cognaq. Jag frågan igen, får ett nekande svar och tar litet bravojuice istället. Ute på balkongen skulle det rökas, och en avtuppad man fick hjälp av ambulanspersonal. Läs mer här om det hela. Intressant värre.
Lördagen var en helskön grillkväll ute i Stenhamra hos William, som somnade vid ettsnåret av fylla. Jag, Mats och Annelie körde hårt, Björn och någons syster got it on i äkta bondemanér inuti ett låst rum och... Ja, fan, den här kvällen hade alla klyschor och roliga historier som kan komma från en Ekeröfest.
From the top, dock: När jag hade mött upp Annelie och vi kom tillbaka, så stod käre Robert utan tröja och körde någon slags dans ute på baksidan, varav Annelie, som aldrig träffat människorna i fråga, knappt klarar att undanhålla sin "Vad fan är det här?"-min. Men men. Det slutade bra efter Mats effektfulla Queen-entré, Roberts pogo-dans, två öl för mycket och en jävla skön stämning då vi satt och småpratade inpå småtimmarna. Vi lyckades även få in några kamrater (?) till värdens syster som gått och lagt sig och bara gett mig hennes telefon med uppmaning att hämta upp folket i telefon. Happ. Det var ett gäng lirare som var födda -90 till 92 och sugna på efterfest mitt i natten. Efter två timmar tröttnade dem då all alkohol var slut och drog, då jag, Mats och Annelie var de enda överlevande. Mats gick genom de vanliga faserna fylla med allt från "I fucking love you man" till att kalla alla "slynor" och fråga om anal. Kl. 11 på söndagen raglade jag hem till mina föräldrar, sov någon timme, hjälpte till att fixa middagen som bestod av grillad flinta, ugnsbakade rotfrukter och mumsiga tillbehör. Bilen hem, en film och avlida i soffan.
Vad har ni gjort i helgen? ^_^
// Spongen
lördag, april 25, 2009
fredag, april 24, 2009
"Därför anmäler vi Google"
Nu har två modiga individer polisanmält Google för upphovsrättsbrott.
Intressant läsning none the less. Önskar dem lycka till!
// Spongen
Intressant läsning none the less. Önskar dem lycka till!
// Spongen
Rest in Peace, Swebits!
Swebits.org har tyvärr stängt. Sveriges största bittorrenttracken med enbart svenskt material har stängt sina dörrar, av ganska uppenbara anledningar. Damn you, Pirate Bay-målet! Damn you, Tomas Norström! Damn you! Din jäviga jävel! :p
// Spongen
// Spongen
torsdag, april 23, 2009
Vilket väder!
Helt fantastiskt skönt ute i dag. Mmmm... Synd att man är fast i sin betongbunker till kontor :)
// Spongen
// Spongen
Jimmy Carr!
"I've got quite a breathy breath. Thats why I like phone sex lines. Thats the only place where you can't complain about premature ejaculation."
"I got on AskJeeves and I asked Jeeves why Google is so much better?"
"I've stopped buying lottery tickets since I found out you can watch the lottery on TV for free."
// Spongen
"I got on AskJeeves and I asked Jeeves why Google is so much better?"
"I've stopped buying lottery tickets since I found out you can watch the lottery on TV for free."
// Spongen
Funeral Song
Jag tror faktiskt jag för en gångs skull hittat en "typ" av tjej jag verkar dras till. Det var ganska kul, för jag har aldrig haft den insikten förut. Eller, det verkar som att den typen av tjej gör mig intresserad, helt enkelt. Nå, nu när man tror man vet vad man letar efter kanske man kan spana på riktigt? Inte för att det ger någonting, men i alla fall. Tanken är fin.
// Spongen
// Spongen
Med risk för snuskhummeri.
Men du, blond tjej i tjugoårsåldern, vitt linne och svart skinnjacka. Kom gärna förbi i morgon i rulltrappan igen innan jobbet. Det var väldigt trevligt sist vi sågs!
// Spongen
// Spongen
onsdag, april 22, 2009
Förvirrad.
Massage såhär direkt på morgonen är faktiskt inte helt fel. Men nu måste jag återgå till mina rankingrapporter och trafikrapporter... Weee! Och passa på önska Fröken Elak med lammköttet. Haha!
// Spongen
// Spongen
tisdag, april 21, 2009
The J-man.
angman. säger (09:13):
Gut morgen!
Jocke säger (09:17):
Tjo
angman. säger (09:18):
läääget?
Jocke säger (09:19):
Jorå.. en hel del att göra här. sj?
angman. säger (09:19):
Jo då... Sitter och komponerar ett mail
WEEE
Jocke säger (09:23):
till kund eller till staten? ^^
angman. säger (09:25):
kund faktiskt
haha
Jocke säger (09:26):
inte säkert i dessa dagar ^^
True that, my friend, true that :-D
// Spongen
Gut morgen!
Jocke säger (09:17):
Tjo
angman. säger (09:18):
läääget?
Jocke säger (09:19):
Jorå.. en hel del att göra här. sj?
angman. säger (09:19):
Jo då... Sitter och komponerar ett mail
WEEE
Jocke säger (09:23):
till kund eller till staten? ^^
angman. säger (09:25):
kund faktiskt
haha
Jocke säger (09:26):
inte säkert i dessa dagar ^^
True that, my friend, true that :-D
// Spongen
måndag, april 20, 2009
Så var dem bara tre.
Nu har jag mailet tre Europa parlamentariker. Intressant. Första gången i mitt liv tror jag som jag är så politiskt aktiv. Hurra mig. Eller? Telekompaketet.se.
// Spongen
// Spongen
fredag, april 17, 2009
Domen i .PDF
Läs hela domslutet i PDF-format: http://www.sr.se/Diverse/AppData/Isidor/files/83/6276.pdf. Den är bara på hundrasju sidor. En lätt eftermiddagsläsning!
// Spongen
// Spongen
"Shit, klockan är leet."
"Shit, klockan är leet" kläcker jag ur mig när jag tog upp för att kolla om någon ringt på min telefon, som låg på laddning. Fick en huvudvridning från en kollega som såg ut som ett stort frågetecken. Jag förstår det. Det är inte lätt när datornörden slinker ur en sådär helt oväntat.
// Spongen
// Spongen
The Pirate Bay-domen
Då var det officiellt. The Pirate Bays skapare döms till ett års fängelse samt trettio miljoner i skadestånd.
Läs om det här: http://live.piratpartiet.se/
De flesta bloggarna skriver redan det jag själv tycker och tänkar. Ska vi nu kunna fällas för att länka till andra? Kan jag bli fälld för att jag länkar till Pirate Bay eftersom de i sin tur, vad jag förstått att Tingsrätten tycker, länkar till upphovsrättsskyddat material? Intressanta tider, må jag säga... Sverige håller på sänka sig själv som tekniskt ledande inom internet. ACTA, IPRED, Telekompaketet... The horror never ends.
// Spongen
Läs om det här: http://live.piratpartiet.se/
De flesta bloggarna skriver redan det jag själv tycker och tänkar. Ska vi nu kunna fällas för att länka till andra? Kan jag bli fälld för att jag länkar till Pirate Bay eftersom de i sin tur, vad jag förstått att Tingsrätten tycker, länkar till upphovsrättsskyddat material? Intressanta tider, må jag säga... Sverige håller på sänka sig själv som tekniskt ledande inom internet. ACTA, IPRED, Telekompaketet... The horror never ends.
// Spongen
torsdag, april 16, 2009
KEEP YOUR LANE!
Gwuäh! Blir så trött på alla idioter som rör på sig i tunnelbanor och stora grupper. Hur tänker folk egentligen? Bara för att ni ska gå Av en pendel eller en tunnelbana, VARFÖR ta hela trappen i besittning? Ska vi som är på väg neg flyga över er för att magiskt kunna landa där vi vill vara? Fan, alltså. Tänk, era jävla spån. Sen när man försöker gå ned och håller kanske till höger, för där fanns en lucka, så rundar man en hörna och stöter på någon som ser skitsur ut. "Men oj, ursäkta MIG att detta var det enda ställe där denna jävla folkmassa lämnade mig att gå på, och så kommer du här och kräver att JAG ska flytta mig eftersom Jag uppenbarligen går mot din jävla ström." Ta din jävla gruppmentalitet och kör upp någonstans! GAH! Sedan! Oj, i'm on a roll here, så vad FAN kan folk i tunnelbanorna bara VÄGRA gå från de där fyrkantiga mitterna och bege sig IN I GÅNGARNA. Varför stå och trängas trångt trångt tjugo personer när man kan knata tre meter och göra det bra för alla? IDIOTER. *Kräkas* -_-
Till mitt egna försvar så tänker jag på hur det ser ut när jag går nedför trappor och/eller upp, går av tunnelbanan och visar hänsyn till de jag möter.
// Spongen
Till mitt egna försvar så tänker jag på hur det ser ut när jag går nedför trappor och/eller upp, går av tunnelbanan och visar hänsyn till de jag möter.
// Spongen
onsdag, april 15, 2009
Mein anus!
Ont i rumpan i dag. Inte pga någon dirrty anledning som ni antagligen tänker, utan för att jag cyklade till jobbet i dag. Visst var det kallt, men skönt. Trots ont i rumpan. Men ge det några cyklingar så går det över. Pröva ni med, det är faktiskt riktigt gött att cykla :)
// Spongen
// Spongen
tisdag, april 14, 2009
Nog för att vara närsynt...
men att nästan slå ansiktet i spegeln när man litet halvstressad sådär försöker få in linserna är väl litet Väl närsynt?
Fick för övrigt tillbaka mina datorprylar i dag som efter en vecka i Göteborg äntligen hittat hem igen. Wee.
// Spongen
Fick för övrigt tillbaka mina datorprylar i dag som efter en vecka i Göteborg äntligen hittat hem igen. Wee.
// Spongen
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)