
Fick en fin bild av Jocke häromdagen som jag tyckte jag ville dela med mig. Den porträtterar undertecknad samt vår käre vän Alexander, alltid lika munter. Jag tror aldrig jag sett en munter bild på den mannen. Ganska kul. Internhumor.
- Spongen
Jag talar ut om livet och sakerna där omkring. Som en vind i vattnet, omöjlig att uppstå, förlöjligad innan beprövad rör jag om i livets tjärn. Med blicken mot den blåa himlen och drömmar om någonstans.
Nu på lunchen, eller, snarare efter att jag ätit klart, så tog jag min resterande lunchrast vid fontänen på sergels. Väl där satte jag mig bredvid en äldre herre som såg ganska hemlös ut (tror inte han var det dock). Sedan började det dofta ganska ... udda. Min stilla hjärna tänkte ganska rappt att det var den äldre herren som kanske har lite inkontinensproblem. Men när då den västburna vinden slår mig i ansiktet vänder jag mig tillika västerut och ser en kille sitta och käka en Chicken Gourmet från McDonalds. Döm ändå av min förvåning att någonting kan dofta så unket kan komma från McDonalds. Antar att blöt sallad och dressing inte är en bra blandning ute i sommarhettan. Det luktade verkligen... gammal, blöt urin. Tror inte jag kommer med det minnet kunna äta en Chicken Gourmet-meny med gott samvete.
- Spongen
Pratade med tjejen igår (läs SMS:ade) som hade sönder bord och bokhylla. Vi kom överens om ett pris, vilket hon tyckte var ok. Så jag blir ersatt i alla fall för skadegörelsen, så det kändes riktigt skönt. Måste bara komma ihåg att skicka henne mitt kontonummer... Glömde det igår :)
Vidare så hälsade min kära bror på mig igår. Tyvärr ingen Love, eller Emma för den delen, utan bara han. Inget illa i det, länge sedan bara jag och brorsan umgicks. Thailand -05 var det nog sist... nåväl. Det är i alla fall därför inget inlägg, då han tog upp större delen av eftermiddagen. Han komma hem, ta en löprunda, äta middag och duscha, sedan dök han upp. Försökte hitta sladden till min kamera så jag kunde tanka in lite bilder från den, men den sladden verkar ha försvunnit ur existensen. Riktigt irriterande, får försöka leta reda på den... Ville ta en bild på min käre bror men eftersom jag inte hittade någon sladd blev det inte så :P Vi snickrade lite matbord så scheiten inte behöver stå helt trasigt på golvet, så nu blir den som sitter mitt emot mig väldigt glad när han får fyra skruvar i knäet om han kommer för nära bordet, haha.
- Spongen
Dagens rumpa skådades vid T-Centralens spärrar från vasagatans nedgång. Jag vet att det är tidigt, men det var fan i mig dagens ass! Inget ass jag sett tidigare lär slå detta! SATAN I GATAN! osv osv. Sexuellt frustrerad? Inte alls...
- Spongen
En sak slog mig (nej, det gjorde inte ont för den som vill fråga) på väg till arbetet idag. Jag fick ta tuben då jag missade pendeln, som för en gångs skull var i tid OCH gick tidigare från perrongen än när den brukar. Svälj stoltheten, springa till tunnelbanan och konstatera att jag är värdelös på att kliva ur sängen om morgnarna. Väl på tunnelbanan kliver det på tre tjejer. Två tjejer med invandrarbakgrund och en svensk. Inget konstigt med det, förutom att jag reagerade på en sak. Dessa tre tjejer, som var runt tretton-fjorton års ålder, så pratade den ena invandrartjejen bra svenska, en pratade rinkebysvenska med överdriven betoning på FR i fråga, ja ni vet. Den sista, svenska tjejen, hon pratade lika mycket brytande rinkebysvenska som den ena invandrartjejen. Är det bara jag som har vissa fördomar, eller är det ändå inte lite konstigt?
- Spongen
Måste ju även berätta att min goda vän Stefan, som var med i förra inlägget, ska göra årets äventyrsresa. Han ska cykla genom en massa olika länder och ha sig. Titta in till hans sida och ge honom ett uppmuntrande ord för sin resa, så ingen elak taliban kidnappar honom och använder till att offra för sin sak. Typ självmordsbomb. Klicka på bilden så tar ni er till hans sida.
- Spongen
Jag ska nog tilldela min kamrat som bor i Schweiz, Stefan, en alldeles egen sektion snart. Hans MSN-konversationer måste förevigas.
Steve säger: min dröm är att bo i Fritz källare
Mr Mac säger: mmm yeah
Mr Mac säger: offra 25 år av ditt liv, sälj rättigheterna till storyn och var ekonomiskt oberoende resten av livet
Steve säger: stabil man är mentalt sen
Steve säger: grönsak typ
Steve säger: min dröm är att alla kalla mig svärdet
Steve säger: alla samtidigt i hela världen kallar mig "SVÄRDET" samtidigt
Mr Mac säger: de som inte kan uttala Ä då? ;(
Mr Mac säger: tänk på etniciteten och säg Svardet
Mr Mac säger: "Swardet"
Steve säger: ja, det funkar ju inte
Steve säger: min dröm blev precis krossad
Steve säger: asså SNARK.. väntar på ett paket
Steve säger: May 31, 2008 9:56 am Arrived Abroad ZURICH 59 SWITZERLAND
Steve säger: Zurich är 30 minuter härifrån..... SKICKA HIT SKITEN DÅ
Mr Mac säger: haha
Steve säger: ska försöka slå ner brevbäraren
Steve säger: efter jag fått paketet
Steve säger: sen säga "kalla mig svärdet"
- Spongen
Blodpudding räknas som svensk husmanskost. Jag hoppas ni ser humorn i att på Wikipedia lägger vi upp information om oss själva och skyltar med vår svenska husmanskost. Humor. På HÖG nivå.
Källa:Wikipedia
Jag är så fruktansvärt trööööött... Arbetsmoralen är idag väldigt dålig till följd av detta. Måste även ringa Swedbank för att värderingen gick bra och lägga om mina lån. Ringa Folksam angående mitt förstörda vardagsrum. Ringa tjejen som förstörde vardagsrummet... Usch och blä. Jag orkar inte :}
Ska nog skita i att jogga när jag kommer hem, orkar nog inte idag. Men vi får se... Ska köra igång en träningsdagbok sedan när vi flyttat från vår bunker på Mäster samuelsgatan till Birgerjarlsgatan. Ska finnas ett gym på bottenvåningen, så jag hoppas verkligen det är bra. Ska kombinera löp med styrketräning, sedan ge mig ett halvår att komma i form igen. Är så trist att ha förlorat allt jag kämpade för förra året. Nu har man gått och säckat ihop totalt, men det ska det bli ändring på. Hoppas jag. Motivation är det svåraste just nu. Jag vill så gärna, men kroppen hatar mig ju mer jag gör med att tycka att det bara är tråkigt, jobbigt och irriterande. Gäller att bestämma sig nu bara. So I will try to keep on being positive! Fast det är svårt, haha.
- Spongen
Rooibos vinner hands down. Det är lätt det bästa téet man kan dricka. And that is that.
- Spongen
Att jag flyttat hemifrån. Denna eufori av frihet. Man hör inget gnäll när man kommer hem, inget "du måste". Jag skapar mina egna måsten. Mina egna måsten med tvättning, matlagning, städning, strykning.... Mycket "ning" i alla måsten har jag märkt. Men men, det är ingen som säger åt en att nu Måste man göra det, utan man gör det när man själv liksom vill. Det är ändå en själv som ska bo i skiten om det blir riktigt illa.
Vidare så har jag en bokhylla och vardagsrumsbord mindre efter helgens bravader, men men... det är sådant som händer antar jag. Mest glad är jag att det inte blev ett märke efter att en full tjej puttat ned mina två små bokhyllor från IKEA som ramlade ned rakt på vardagsrumsbordet som i sin tur gick sönder. Var väl ingen höjdare att sitta utanför sin lägenhet och höra ett stort jävla brak inuti. Det är då man tänker: "Nej, jag vill fan inte gå in och se vad som just hände." Men men, jag fick tjejens telefonnummer så jag får väl slå henne en signal och kräva henne på pengar. På fyllan sa hon i alla fall att hon skulle ersätta en, men man vet ju aldrig :)
Ska spinna vidare med lite fler historier då denna helg har varit en av de sjukaste och roligaste helger jag haft. Jag måste dock konstatera att jag bara älskar mitt nya lägenhetsområde. Kul att få träffa litet fler människor som bor i huset också, så nu behöver man inte leka mussla bland folk pga otrygga svenskar som inte vågar säga "Hej" om man inte känner personen i fråga.
- Spongen