Visar inlägg med etikett fest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fest. Visa alla inlägg

måndag, september 08, 2008

Sju killar, två par stringtrosor och en fyrhjuling.

Så kan man väl beskriva den smått kaotiska lördagkväll som slutade hemma hos Erik. Sju killar varav två iklädda stringtrosor som dansar till en frenetisk tokbög på YouTube. Kan det bli mer Ekerö? Jag tror fan inte det. Men det ver kul! Nog för att Prins Mikael och Erik båda två har en tendens att låta kläderna falla oavsett kön och representanter från de olika lägren. Bara brudar? Kläderna av. Bara killar? Kläderna av. Jag tror de vet hur man partajar helt enkelt. Men att se dem i minimala stringtrosor de stulit från Eriks flickvän där en kula eller två hänger sladdrandes vid litet för vilda skakningar till musiken... ja, det är väl sådant som är svårt att förklara om man inte ser det med egna ögon. Kvällen slutade i alla fall med att jag och Mats satt utanför dagiset och pratade till halv sex någonting på söndagmorgonen. Kräftorna jag intog hos mina föräldrar var i alla fall goda. Så nu har jag avbockat kräftskiva från årets måsten.


För övrigt saknar jag våra möten på tredje våningen. Det var så länge sedan man satt och småpratade och myste i varandras närvaro. Mer sådant. Får helt enkelt köpa en flaska vin och ta med mig en limpa cigaretter och sedan styra upp något. Fast jag vet inte. Bottenträsket kanske inte kan initiera dessa riter utan man måste bli uppbjuden? Hmm. Hmm.


- Spongen

måndag, juni 16, 2008

En bravad i helgen är alltid en bravad rikare.

Som sagt; helgen vart rätt tung. Inte ätit så mycket som man kanske borde, men men, sådant är livet. Sitter nu här på jobbet och funderar över vad fan vi gjorde egentligen. I fredags blev det after work. Vi skulle gå till något ställe först, men detta något var stängt så jag föreslog Limerick istället. Kort och gott så gick vi dit. Mycket öl och prat senare så damp även Joacim in på Limerick. Efter han blivit uppraggad av min kollega till allas glada tillrop så satte han sig vid vårt bord. Jag hade fått dit honom med lovord om att Dave Stewart spelade, samt att vi drack öl. Väl där så gick vi snabbt utombords och inhalerade ett ohälsosamt antal cigaretter på rad tillsammans med Dave's kommentarer om Joacims smått sagt "oldschool" kavaj. Grandfather jacket. Hairythroat and the hot girl. Tja... insideskämten blev många :)


Det är i alla fall namnet Hairythroat and the Hot Girl kommer bli namnet på det album jag och Jocke någon gång kommer släppa. Nåväl. Mina kollegor drog vid 22 så jag och Jocke stannade kvar. Vid ett drog vi hem till mig för vi skulle jamma litet, men båda var för trötta och sega så det blev inget med det. Efter att Jocke dragit blev jag däremot inbjuden hos grannen, så det slutade som det gjorde med att klockan halv fem somnade jag rätt dyng i sängen...


Lördagen vaknade jag väl runt 14, så hann i princip bara städa lägenheten sen bar det av till Jonas för match. Sverige - Spanien! Som Sverige förlorade. I niottioandra minuten, vilket jag förutspått med nio sekunders skillnad! Grym jag är! Sa till Sandra i åttioende minuten att "Spanien gör mål i nittioandra minuten". Mycket riktigt, 91:51 så bangar dem in 2-1. Huga... Riktigt surt för lilla Sverige :( Efter fotbollen drog jag, Martin och Håkan till Garbo och krökade loss. Träffade Angelina och Jessica där, vilket var väldigt oväntat. Dansade, hade kul och bara flummade runt i allmänhet. Magnus (en granne) och hans polare kom till Garbo. Jag frågade dem när jag, Martin och Håkan gick dit om dem skulle med, men icke. Fast dem kom ändå ^^ Träffade en till granne där Viktor som vi släpade med på efterfest hos Magnus. Satt där och drack öl och snackade skit fram till sju på morgonen. Fucking crazy... vaknade ett på söndagen för jag hade tvättid. Ingen jävla höjdare att tvätta bakis som ett djur....


- Spongen

söndag, juni 08, 2008

Das bildenspiel ist schön!

Jonny ska leka fakir.
Jag och Metz i gräset och myser.
Jonny som gör ett gott försök att spruta eld. Huzzah!
Robert doing it dirrty. Striptease!
Bordet där vi ska sitta och äta.
Marika & Christian.
Emma & André
Grillat är godast - Bara från grillen.
Hela gänget samlat!

En dams sista sång

Lördagen blev trevlig med öl och prat sent inpå natten. Dagen efter drog jag till Mats och spenderade större av dagen där, sen drog jag hem vid åtta på kvällen. Väl hemma hade en granne lite fest (för ovanlighetens skull :) men jag gick in. Ville duscha och försöka komma ikapp lite. En dryg timma senare ramlade Oscar och hans kamrater hem och efter en övertalning på "Ska du inte ha en bärs?" "Haha, nej du, idag får jag säga nej." ... Sagt och gjort, jag gick in och öppnade en öl ändå trots bakis sedan två dagar tillbaka, haha. Snackade lite skit med hans polare och det slutade med att vi alla satt hos den nyinflyttade grannen som hade lite fest med sina kompisar. Oscar och hans polare drog till stan med försök att få med mig, men jag tackade och avböjde till kommentarer som "Kvinna!" och så vidare. But I've had worse! ;) Satt i alla fall kvar hos Josefin (nyinflyttade grannen) och hennes kompisar och snacka skit till drygt två på morgonen, sedan gick jag och kvartade.

Vid en liten fotnot så fick vårt hus vårt första polisbesök. Tydligen uppskattade inte grannarna på andra sidan att Oscar drog ut sin feta högtalare och spelade "Jag hoppar i säng med min lärare" på en ganska diskutabel nivå. Vi misstänkte skarpt att det var tanten som bodde HÖGST UPP i ett av husen som var ut och tittade genom gardinerna ett antal gånger genom sin inglasade balkong och fönster. Jag menar, seriöst... Sluta hålla på sitta med ett stetoskop riktat ned mot oss. Släck och gå lägg dig istället för att "oj nu håller dom fortfarande på ja detta går inte. Dem spelade musik som gjorde att jag inte kunde sova, men nu när musiken är avstängd och vi bara pratar, ja då är jag vaken ändå och tittar så dem sköter sig." Orkar inte med sådant folk :/ Nåväl. Oscar hade ändå stängt av musiken en dryg kvart innan poliskvinnan dök upp. Hon var väl schysst sådär och sa "Ja, vi hade fått ett larm här om hög musik och grejer men jag hör ju att ni stängt av så vi ville bara påpeka att nu har vi varit här, så ha en fortsatt trevlig kväll." Måste vara så trist för poliser att göra sådana här "utryckningar". Har man inget bättre för sig en lördag än att behöva åka på festklagelser? Stackare :(

- Spongen

måndag, juni 02, 2008

Your bugging me.

Jag är så fruktansvärt trööööött... Arbetsmoralen är idag väldigt dålig till följd av detta. Måste även ringa Swedbank för att värderingen gick bra och lägga om mina lån. Ringa Folksam angående mitt förstörda vardagsrum. Ringa tjejen som förstörde vardagsrummet... Usch och blä. Jag orkar inte :}


Ska nog skita i att jogga när jag kommer hem, orkar nog inte idag. Men vi får se... Ska köra igång en träningsdagbok sedan när vi flyttat från vår bunker på Mäster samuelsgatan till Birgerjarlsgatan. Ska finnas ett gym på bottenvåningen, så jag hoppas verkligen det är bra. Ska kombinera löp med styrketräning, sedan ge mig ett halvår att komma i form igen. Är så trist att ha förlorat allt jag kämpade för förra året. Nu har man gått och säckat ihop totalt, men det ska det bli ändring på. Hoppas jag. Motivation är det svåraste just nu. Jag vill så gärna, men kroppen hatar mig ju mer jag gör med att tycka att det bara är tråkigt, jobbigt och irriterande. Gäller att bestämma sig nu bara. So I will try to keep on being positive! Fast det är svårt, haha.


- Spongen

Vad är coolare än en låda med kritor?

Att jag flyttat hemifrån. Denna eufori av frihet. Man hör inget gnäll när man kommer hem, inget "du måste". Jag skapar mina egna måsten. Mina egna måsten med tvättning, matlagning, städning, strykning.... Mycket "ning" i alla måsten har jag märkt. Men men, det är ingen som säger åt en att nu Måste man göra det, utan man gör det när man själv liksom vill. Det är ändå en själv som ska bo i skiten om det blir riktigt illa.


Vidare så har jag en bokhylla och vardagsrumsbord mindre efter helgens bravader, men men... det är sådant som händer antar jag. Mest glad är jag att det inte blev ett märke efter att en full tjej puttat ned mina två små bokhyllor från IKEA som ramlade ned rakt på vardagsrumsbordet som i sin tur gick sönder. Var väl ingen höjdare att sitta utanför sin lägenhet och höra ett stort jävla brak inuti. Det är då man tänker: "Nej, jag vill fan inte gå in och se vad som just hände." Men men, jag fick tjejens telefonnummer så jag får väl slå henne en signal och kräva henne på pengar. På fyllan sa hon i alla fall att hon skulle ersätta en, men man vet ju aldrig :)


Ska spinna vidare med lite fler historier då denna helg har varit en av de sjukaste och roligaste helger jag haft. Jag måste dock konstatera att jag bara älskar mitt nya lägenhetsområde. Kul att få träffa litet fler människor som bor i huset också, så nu behöver man inte leka mussla bland folk pga otrygga svenskar som inte vågar säga "Hej" om man inte känner personen i fråga.


- Spongen