tisdag, augusti 26, 2008

Skruva den som Beckham.

Nu ska jag sova så jag orkar med kursen och grejer i morgon. God natt, ni enstöringar.

- Spongen

Loftgången & hon som håller en vaken.

Loftgångsmarodörerna slår till igen! Nu har de tydligen startat en blogg, mina kära grannar på "El Loftogångo" som jag ska börja kalla den. Eller "Bar Tredje Våningen". Tyvärr anammar de inte mina förslag, men det är en annan femma. Jag får helt enkelt nöta mina businessproposals ännu hårdare och gnälligare.


Nåväl. Kvällen började med att efter jobbet & träningen så kommer jag hem för att finna Oscar och hans kollega sittandes och dricka öl efter att dem grillat. Svag som man är öppnar man ju en öl och sätter sig med herrarna. En väldigt hes Charlotte börjar skrika på oss stackare nere på bottenvåningen att vi skulle komma upp. Sagt och gjort efter ett snabbt ombyte för egen del, raglade vi upp och spenderade större delen av kvällen där. Charlotte var på G så hon ville dra med alla till en schlagerkväll på kungsan. Sagt och gjort, vissa ramlade iväg till Kungsträdgården och festade till det medans jag hade planer på att gå hem. Meeeeeeen efter fem minuter så öppnades en flaska rött och långa diskussioner sent inpå natten fördes. Allt som allt, mycket angenäm kväll må jag säga. Om inte annat hann man bli ganska onykter. En måndag. Somnade nog halv fyra. En tisdagsmorgon. Så är livet, en kväll på "Loftgången". Hårt, men ack så ljuvt.


- Spongen

måndag, augusti 25, 2008

En bokhandel...

Vad benämner man "En bokhandel" som i plural? En bokhandel, flera bokhandlar? Nej, då gick ni på nit förstår ni. En bokhandel, flera boklådor. Hurra för det svenska språkets otroligt uppenbara böjningar och ändringar vid singular och plural!


- Spongen

Ångan är uppe...

Det är så irriterande när ångan är uppe när man är på jobbet och allt går verkligen smidigt, så kraschar databasen hos ett program vi använder oss av. Hurra, länge leve den digitala åldern! Nåja... får gott sitta och vänta på att det kommer igång igen så man kan fortsätta med det man höll på med. Tänkte någon ville veta. Liksom.


- Spongen

Another weekend off the shelves

En riktigt lugn och skön helg. Avslutad med goda vänners sällskap en söndagskväll med litet öl och diskussioner om allt och ingenting. Ibland måste man faktiskt få en lugn helg som inte bara består av fest till sju på morgonen ;) Nu har man dock en fullspäckad vecka att se fram emot. Outriders nordiska kontor kommer på plats med Google & Eniro som håller föreläsning, mingel för mediafolk och litet annat smått och gott. Förhoppningsvis ramlar även Emma in för lite allsång ackompanjerat av gitarr. Vecka trettiofem känns som en vecka att se fram emot helt enkelt. Sov gott!

- Spongen

torsdag, augusti 21, 2008

Vissa vill att det går fort, eller?

Cicci--88 säger: hej

MrSponge säger: Hej hej


MrSponge säger: Allt väl?


Cicci--88 säger: mm sj då


MrSponge säger: Jo då! Du får ursäkta att jag är seg, men jag håller på med lite grejer :P

MrSponge säger: Vad har du för dig då, en torsdag kl. halv tolv?


Cicci--88 säger: nattlinne...



MrSponge säger: har du nattlinne för dig? ^^ Inte så jag menade, hehe. Tänkte mer vad du gjorde liksom


- Spongen

To sukett, or not to sukett?

Testade för första gången i mitt liv suketter till mitt rooibos té istället för socker (de gånger jag har sådant i, må jag tillägga.) Måste säga att jag är lite ... fundersam. Det smakar sött, men ändå inte. Inte en lika fyllig, sockrig smak man får av socker, eller den där aromatiska, distinkta honungssmaken man får av, well, honung. Det funkar, men originalen är ändå bäst. Precis som med allting här i världen.



- Spongen

onsdag, augusti 20, 2008

Det färglösa byter skepnad

En tanke slog mig... Många pratar om att de vill få bli gamla och se tillbaka på livet med ett leende på läpparna och känna att man inte ångrar någonting. Det är absolut en framtidsvision jag delar och vill veta av, men hur ska jag klara det när jag redan på tjugofyra år tittar tillbaka och ångrar?

- Spongen

tisdag, augusti 19, 2008

Innan du vet...

Innan du vet ordet av vet du vad värmeugnen på spisen används till.

Gradvis, utan att du märker det, slutar du spela dina skivor till och med när du är ensam.

Festerna du håller är av den typen som inte efterlämnar några märken i soffbordet.

Plötsligt har du tolv av alla koppar och fat och alla du känner är två och två.

Du kan namnet på fotbollsspelare, importerat öl och bilar som kör fort därför att du är bra på att lyssna.

Du vet att tiden går för du har gardiner för varje säsong på året.

Men du minns inte när du gick barfota i gräset sist med sommaren mellan tårna och du glömmer att drömma när du inte sover.

Jag har varit där.
Jag har dansat, dansat till rytmen av ett annat hjärta.
Hittat någon men mist mig själv... men inte en gång till, inte på länge.

Det kommer en punkt där en av oss måste ge oss iväg eller stanna och försvinna.

Men jag...
... vill inte tämjas
... vill inte tämja
... vill inte glömma.

Riktigt bra.

- Spongen

It's just scary...

Den här strippen säger i princip ganska mycket om mig själv och hur jag tänker. Däremot kanske det är reaktionen man får av tjejer... ? Klicka på bilden för bättre upplösning.

Gentleman... Bög?



- Spongen

måndag, augusti 18, 2008

Idiologi

Så har en helg förflytit. Vart en del... skojigheter. Efter att jag repat mig efter sjukdomen kände jag att det var dags att attackera alkoholens signum. Sagt och gjort så slutade kvällen väldigt udda. En tjejkompis sov över hos mig, men jag sov över hos min granne. O_O Haha... Ofta man har en tjej som ligger i sin egen säng hemma, så spenderar man natten hos en annan. Vilket inte var så gött, i och med att jag inte kunde somna för fem öre. Vet inte varför, men tydligen blev jag informerad vid ett senare tillfälle att det var fullmåne. Tydligen har folk problem att sova vid fullmånar, ingenting jag stött på förut. Har hört om det, men aldrig råkat ut för det. Nåväl... På lördagen hälsade Tanja på från den stora staden London. Mycket trevligt! Kvällen bestod av att snacka goja. röka för mycket cigaretter och vara vaken för länge. Joacim, Mats, jag och Tanja. En trevlig kväll helt enkelt. Tyvärr har jag inget bildbevis från saken i sig, men ni får tro på vad jag säger. Det bästa är dock att jag har ondare i halsen nu efter denna helg än vad jag hade innan.


Måste bara få avsluta med dagens "problem". Vid T-Centralen gick det två fruktansvärt fina rumpor framför mig. Det var jobbigt eftersom det var väldigt svårt att avgöra vilken man ville titta på. Man ville kika på båda samtidigt som man höll koll framåt. Två oberoende ögon som arbetar var för sig samt ett tredje öga så man kan kolla vart man går, är det så jävla mycket begärt!? ^_^


Förlåt för att objektifiera kvinnor, men jag var tvungen att slänga ur mig lite mansgriseri ;)


- Spongen

fredag, augusti 15, 2008

It is another rainy day...

Inte riktigt som titeln säger då det är fint väder ute. Tillbaka till jobbet efter litet "sjukma" som det kallas. Känns skönt att få komma ur sin egna lilla cell på 35kvm där hemma. Arbetet flyter på, skönt att få göra något mer konkret än att försöka hitta på arbetsuppgifter efterhand. I kväll kanske Tanja tittar förbi, eller så blir det Garbo då några tydligen ska dit. Funderar starkt på att gå köpa en glass...


- Spongen

måndag, augusti 11, 2008

Malmou.. Malmöou... Malmuuuoö. Äh.

Kan inte stava det som de uttalar det. Var nere i Skåne över helgen och var på min brors bröllop. Så otroligt fint och bra bröllop kunde man inte hoppats på! Ett litet kapell vid havet, ett tjugotal gäster, bra väder (lyckades klämma in en fin dag mellan två dåliga dagar, inte illa!). Mycket skratt, en liten del alkohol och härliga människor. Ute på Österlen ven vinden ljuvt över gräset och fick de långa åkrarnas gräs att svaja sakta medan kossorna betade av gräset. Det må jag säga... trots dialekten är Skååne ett vackert landskap. Under vigseln kom även min bror och hans fru ihåg att säga 'Ja' till varandra. Love sken som solen och var glad och skrattade tillsammans med alla andra barn som fanns närvarande under kvällen. Det må jag säga att denna helg i Skåne har varit riktigt underbar. Jag hann även med att bada i havet, vilket inte är att underskatta. Jag har gjort min plikt för denna sommar. Nu kan jag inget annat än luta mig tillbaka och önska min bror och hans fru och deras barn de starkaste lyckönskningar jag kan tänka mig inför den kommande framtiden, med vad än livet bär i sitt sköte. Mitt egna liv återgår till mer triviala ting såsom att fundera ut en middag för ikväll, nyinflugen från Malmö (Sturup) som man är, knata till affären och inhandla morgondagens frukost.

- Spongen

torsdag, augusti 07, 2008

We're all oh so beautiful.

Det regnar ute, blåser hårt och fuktar min hjässa. Det är en sak jag tänkt på. Förut när man gick på stan, till eller från jobbet, strosade, fikade... man la alltid märke till dem där ögonbrynshöjande kvinnorna som man tyckte 'oh shit, jävlar vad snygg hon var.' Jag har dock tänkte efter litet och börjat titta (okej, spana) på de flesta tjejer jag ser och har märkt att aktivt leta är mycket bättre än att bara låta det slumpvis bli någon tjej som alla andra lägger märke till. Det kom som en insikt för mig att hur mycket söta, snygga och gulliga tjejer det egentligen finns. Synd bara att man fortfarande skulle klassas som första klassens psykopat om man gick fram till någon och försökte starta en konversation out of the blue. Eller är det bara jag som fått för mig att i Sverige är man tillsluten och inte låter någon främling bjuda på en fika för att se vad det är för en människa? När jag var i Thailand så är det verkligen natt och dag. Där kan man ta en öl och sätta sig vid ett bord, fråga vad dem gör och sedan snacka skit fram till sena natten eller tidiga morgonen. Försök göra det på en krog eller dylikt här i Stockholm så skulle psykvårdarna komma redan efter fem minuter med tvångströjan i högsta hugg..


- Spongen

måndag, augusti 04, 2008

BBQ?!?

Jag stod utanför här och gjorde sådant man inte gör, tog litet frisk luft. När jag låter min blick passera över torget framför kontoret, ser jag orden "Mongo Barbeque". Ett rödljus stod i vägen för skylten Mongolian Barbeque. Det var kul tyckte jag.


- Spongen

Pride is all I have left...

Blev inget Pride för mig. I år igen. Att titta på alltså, inte delta. Undrar vad det är man egentligen firar så högaktigt? Är det ett ställnadstagande om att homo-, bi-, samt transsexuella personer ska ha samma rättigheter som oss "andra"? Självklart ska de ha det, men att böga ut i tantolunden och rocka röv i humblan... Hmm... Aja. Vi vill väl alla uttrycka oss på ett eller annat sätt. Jag själv har ett mer subtilt sätt, jag förtränger allting till sena natten när jag ligger ensam i min säng, det är då det subtila kryper upp och gör sig påmind om hur en människa egentligen är. Det är då man får ifrågasätta sig själv och försöka få svar på saker. Precis innan drömmen tänker jag som mest på vem jag är, varför jag är, vad jag är. Innan drömmen kommer och befriar mig.


- Spongen

söndag, augusti 03, 2008

Åh, vad härligt.

När jag skulle gå till ICA Sunbyberg häromdagen så det första man ser efter man passerat Garbo var att en hemlös kvinna sitter och kissar bakom en busshållplats. Okej, najs. Sådär en 65 år någonting och bara kör lös på trottoarkanten. Vandrar vidare över korsningen och där hittar man då sex stycken andra hemlösa och/eller fyllon, som jag förvisso inte vem om de är hemlösa eller om det bara är mina fördomar som stryker med, men fyllon var de i alla fall. Nåväl, en av dem sitter med en gitarr i knäet och spelar en väldigt ostämd slinga av Creedence Clearwater Revival med 'Have you ever seen the rain'. Det som skrämde mig mest var att den som ylade högst bland herrarna på gatan, han hade bra sångröst.

- Spongen

måndag, juli 28, 2008

Dublin in all its glory.

Dublin... En riktigt Underbar stad. Att sitta i en riktig irländsk pub och lyssna på musiken från detta land samt att dricka en Guinness direkt från fat, korrekt upphälld och allt är en obeskrivlig känsla. Det är någonting jag skulle kunna göra varje kväll utan större problem. Det är inte bara musiken, ölen och stadens charm som bet på mig. Alla gamla kulturarv de har besparat. Christ Church, Book of Kells m.m. för att nämna några, Temple Bar området... Folk är trevliga (för det mesta ^^) och man navigerar lätt runt stadens snåriga alléer, broar och torg. Att få se Book of Kells som är en bok daterad ända tillbaka till 800-talet var ganska häftigt. Men även, för mig som inte är troende på gud, så var Christ Church ganska häftig att se ändå. Byggd någon gång på 1200-talet är det en magnifik byggnad med mycket historia, min ateism till trots. Guinness Storehouse var ju ett givet besök. Ett annat besök som inte var riktigt planerat var Jameson destilleriet. Vi såg bara en skylt från LUAS Röda linjen (en markgående tunnelbana typ) vid Smithfield; Jameson Whiskey Distillery. Givet att gå dit! Väl där fick man en ordentlig genomgång av hur whiskeyn framställs, skillnaden mellan irländsk och skotsk whiskey samt även ett provsmak av deras trippel destillerade whiskey. Den var inte så dum faktiskt, men jag föredrar nog skotsk om jag måste välja, då den rökiga smaken är det som faller mig ... i smaken. Överlag är jag ruskigt nöjd med resan, då jag inte hade några förväntningar så blev allt bara så bra. Guinness, Irish Coffee, Bulmers... Ja, allt var bara kanon. Hotellet vi var på var otroligt bra, Tallaght Cross Hotel. Förvisså låg hotellet ca 45 min från Dublin, men för den servicen, priset, rummet och trevliga hotellbaren så var det bara så värt det. Riktigt fint, kan rekommendera det till alla!


Vi hittade vårt stammishak, Vat House Bar i Temple Bar distriktet. Vi spenderade tre kvällar i rad där med att intaga tidigare nämnda drycker. De gjorde riktigt grymma Irish Coffee's där. Fan... att sitta och skriva om allting gör ju att man verkligen vill komma tillbaka dit och få sitta där i Vat House och bara... vara. Mmmm.... Försökte dricka en Guinness häromdagen, men det var verkligen som Alexander sa, att dricka Svensk Guinness smakar skit. Tyvärr är det sant :( Jag är jätteledsen över det, då jag inte druckit så mycket Guinness innan, men i Dublin var det fan svårt att låta bli. Men men... Life goes on to treat you like its bitch, so take control over it and smack that bitch up.


- Spongen

måndag, juli 21, 2008

I, are home. Indeed.

Irland har varit alldeles fantastiskt. Kommer med en större uppdatering senare, men jag är så jävla nöjd med resan. Grymt kul! Inte ofta man fyra dagar i rad när man tar sin sista öl i en hotellbar att man bara är... så jävla nöjd med sin tillvaro. Mer sådant till folket.

- Spongen

fredag, juli 11, 2008

Kommunikation anno 2008.

"Fan, facebook, sms, samtal och mail. Nu saknas bara röksignaler, fax och morsekod så kommunicerar vi på alla sätt! :D" - Joacim.


Det är så jävla sant min vän :-)


- Spongen

onsdag, juli 09, 2008

Kvinnor...

The good ones you've got a shot at are taken, the one's who aren't taken are the ones who like Iggy Pop-kinda boyfriends with a sling of Pete Doherty up their ass, so they can be treated as shit but still call "baby I love you!" and stay at their side no matter what. Women are fucking retarded.


- Spongen

The Green Grove

I afton ska det tydligen bli Gröna Lund med Fanny, Malin & José (Josefin, Jossan, Josse... en tjej med många namn). Får väl se hur det blir... ska möta Fanny vid Karlaplan efter jag slutat, sedan bär det av till det gröna lugnet. Får se om man orkar hålla jämna steg med de som är lediga (tror Malin jobbade dock ^^). Så ruskigt trött efter för lite sömn och för mycket träning. Dessutom är min armbåge cp idag.. för den som undrar. Vaknade upp och hade skitont i den. Tror att mitt gitarr-maraton på fyra timmar i sträck igår inte uppskattades fullt ut av min stackars högra armbåge. Nåväl. Får se om jag köper åkband, men det är väl nästan ett måste när man går på trippeldejt med tjejer? ^_^


- Spongen


PS. Jag fick onda ögat av en byggjobbare här. Jag kan förstå att dem tycker vi på kontor är lata svin, haha. Dem ser oss antingen spela boll ihop, skratta eller bara sitta på MSN och inte göra något (vi skämtar högt om det, inte att vi verkligen GÖR det). Stackars arbetarsvin... ^_^


DS.

fredag, juli 04, 2008

En dröm om natten...

Det är ganska konstigt. Häromnatten drömde jag en dröm; en dröm om en tjej som var väldigt söt. En helt vanlig tjej, inte en blond bimbo med smal midja, världens finaste skapta rumpa och silikontuttar och vildt sex, just sådant som vi killar tydligen bara drömmer om. Jag tror hon var en blandning av en gammal klasskompis, Sussi, samt en otroligt söt blond tjej med liknande krulligt hår som Sussi har/hade som jag såg på tunnelbanan samma dag, men med härligt normala kurvor. Sådär lite småknubbig men med ett vackert leende och en personlighet som bara strålade. Vi låg på en strand och bara höll om varandra. Det var så... jag vet inte. Antagligen tänker många "GAY" men det fanns liksom ett momentum där man inte behövde säga någonting till varandra, utan vi omfamnade bara varandra. För att vara riktigt ärlig så omfamnade hon mig och jag lyssnade bara till andetaget av hennes närhet och jag trivdes. Jag bara... trivdes. Det är verkligen någonting jag saknar. Vakna upp bredvid någon man tycker om, omfamnas och bara... göra ingenting. Inte säga något, bara njuta av att det finns en närhet. I drömmen förvisso rullade vi runt, omfamnades i en kyss och sedan skrattade vi. Men vi återkom till den där stillheten, den där närheten som bara fanns där man inte behövde yttra, där bara vi två var och vi delade varandras närhet. Jag vill få känna mig sådär tryck i livet, då jag aldrig tidigare känt mig så tillfreds som när jag vaknade den morgonen, tio minuter innan larmet på klockan ljuder av ännu en arbetsdags hårda börda på ens psyke. Om jag bara kunde hitta dit...


- Spongen

torsdag, juli 03, 2008

Pendeltåg och solen i ögat.

Vaknar av en stor solstråle i ögat, huvudvärk och törstig som ett as. Har druckit för lite vatten de senaste tre dagarna, så jag håller på att "vätska upp mig".


De där pendeltågen har fan lite konstiga saker för sig. De kommer för sent, har alltid något jävla fel och de passar aldrig den tid som skylten säger. Nästan som en kvinna... Man står och väntar på dem, man förväntar sig att få komma in, men blir alltid stående på perrongen. Nåväl... När pendeln väl kommer, försenad som man är, så sitter det världens dryyyyyyyyyyyyygaste norrländska tjej och pratar i telefonen! Normalt brukar jag inte irritera mig på folk som talar i telefon, men hon talade jättehögt, jäääääättesakta på en så släpig och irriterande norrländsk dialekt så jag ville bara välta ut henne på spåren, säga åt henne att flytta norrut och fan aldrig mer komma till Stockholm. Jag var så arg när jag gick av pendeln, för när man väl börjar irritera sig på en sak så slutar man inte irritera sig på det, utan man sitter bara och varje stavelse, varje bokstavering och varje jävla släpande mening som drog sig ur den där munnen... GAH! Jag var så galet sned när jag gick av så jag kunde inte göra annat än att skratta åt hela situationen, skaka på huvudet och bege mig till tunnelbanan. Nu har jag ont i huvudet, är omåttligt trött och bara ... hatar allting just nu. En riktig skitmorgon som påbörjar en riktig skitdag. Bah!


- Spongen

onsdag, juli 02, 2008

Sälolja - för en bättre vardag!


Seriöst... vem säljer en sådan här annons egentligen? Sälolja med kvalitetsgaranti... Jag tänker inte ens börja analvåldta den här bannern utan låter er egen fantasi sätta skällsord på hur sugen Du är på att köpa Sälolja - För en bättre framtid ... Inte nog med det. Pröva gratis. I trettio dagar. Äter jag sälolja i trettio dagar så vet jag inte vilken hjärnhalva jag tänkte med. Antagligen den söder om prostatan.


- Spongen

tisdag, juli 01, 2008

Bussförare strejkar...

Gammal buss


Jag vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till busstrejken. Ägarna säger att dem inte har helt enkelt råd att ge bussförarna det dem vill ha. Bussförarna vill ha samma avtal som de kommunala bussförarna, vilket man kan tycka rimligt. Men jag vet inte, strejk tycker jag verkar ha blivit en "grej" att ta till så fort man inte får som man vill. Nu är det ju så att det inte är några slags orimliga krav som ställs, men den dagen då facket anser att förslagen är 'rimliga', arbetsgivarna anser det verkligen som ej rimliga utan det blir ett dödläge. Strejk är det starkaste vi har att ta till, eftersom dödläget förr eller senare tvingar en arbetsgivare att ge det strejkande företaget det vi vill ha. Men vad händer om facket anser sig ha rätt till en sak som folk i allmänhet inte tycker och sannerligen inte arbetsgivarna? Hur förhåller man sig till det då? Alla de senaste året verkar ha "slagits för sina rättigheter" m.m. Ta strejken inom detaljvaruhandeln med svenskt näringsliv som exempel. Man ville ha samma procentuella löneökning som vissa andra grupper fick. Ja då blir det ramaskri och "SÅ KAN DET INTE VARA!" Det blev strejk, de fick som de ville. Det känns bara som att många har tagit till denna modellen senaste tiden, man ställer extra hårda krav helt plötsligt och strejkar som f*n om man inte får genom de förslag man lagt ut. "Jaså, fick detaljhandeln en procentuell löneökning med 12%? Ja, då ska vi inom gruvdrift också öka våra löner med 22% under en treårig period, det har vi minsann rätt till! Va? För dyrt?! Ja men då strejkar vi!" Gruvarbetare och bussförare, ja alla ska vi strejka. Jag vet inte, jag kan inte hjälpa det att tycka synd om arbetsgivarna. Vad händer den dag där folk går ut i strejk där arbetsgivaren verkligen inte har råd att möta de anställdas krav, antingen fackligt eller hur det nu förhåller sig, strejkar man då tills det att företaget går i konkurs, eller ställer man sig bara på tvären eller försöker man mötas halva vägen? Poängen är väl att man ska ta vara på kraften man har i att strejka... eftersom många kanske ser sin chans att 'utnyttja' sin arbetsgivare och strejka för att de kräver mer lön som de i själva verket kanske inte gjort sig förtjänt av? Nu är det inte riktat till någonting specifikt som att bussförarna skall ha mindre lön, men över en mer generell bana. Inflationen är hög och Sverige rör sig mot hårdare tider. Alla får det dyrare, matpriser ökar, drivmedelpriserna går upp... Busskorten blir bara dyrare och dyrare i och med att omkostnaderna ökar... kanske måste jag strejka för löneökning så jag har råd att leva och äta den mat jag gillar, åka med den alltid lika försenade pendeln och införskaffa mig vardagslyx som gör en människa glad i någon dag? Jag vet inte... Man ska vara försiktig, helt enkelt.


- Spongen

fredag, juni 27, 2008

I'm all out of words

Nothing left to say, nothing left to hold, no chains holding the ground, nothing left around.


Seeing is what I feel, feeling what I see, watching the movie on this reel, as I hug myself to sleep.


The only one sleeping next to me is the empty room I can see upon the gray sky, as rain pours rain and fills my soul with vanity. It is then I am cleansed and misunderstood, to interpret the truth and see myself as I am.

torsdag, juni 26, 2008

Fritz källare

Jag måste bara få säga hur kul jag tycker det är att två personer hittat till min blogg genom att söka på "fritz källare". Inte direkt att jag hade en stor mediabevakning över honom när nyheten kom ut...


- Spongen

Foad berättar sanningen om muslimer.

Mr Mac säger: ja har inte alla muslimer en bomb runt midjan?


. : Foad : . säger: det är en ren fördom att vi föds med bomber runt midjan


. : Foad : . säger: dom installeras på dagis


- Spongen

onsdag, juni 25, 2008

Monster Magnet - Spacelord (Bandit Rock, spelar vad dom vill)

Ehehe. Jag har inget vettigt att skriva. HoHo. Eller, tja, kan ju skriva om att jag träffade en gammal klasskompis jag inte sett på en sådär åtta år, Caroline Sundholm! (Har för mig att hon hette det i efternamn... Jag menar, åtta år, kom igen =) Skitkul att ses! Hon hade ett svagt utseendemässigt referat till sina ungdomsår, knappt man kände igen henne, men vissa drag fanns där, speciellt i ansiktet. Hon hade blivit en sprallig, härlig stockholmstjej med lägenhet mitt i smeten. Hon pluggar och kör hårt med livet. Att hon pluggade nu kom väl inte direkt som någon större nyhet, men det var i alla fall riktigt kul att se henne. Fick kontakt med henne genom en tjejkompis till henne som gick klassen över oss, en till Carro. Träffade henne på Garbo av alla ställen, hennes första gång där och min andra, så jag antog att någon ville att vi skulle ses helt enkelt. Efter mycket prat styrde vi stegen mot Karlbergspendeltågsstation, där jag åkte hem och hon... någon annanstans. Vi ska äta sushi någon dag och prata lite till. Kul! Om inte annat så blev jag inbjuden till en Sommarfest på Ekerö den 5e juli man blev lite sugen på... men måste kirra en date. Kan ju inte styra upp ensam på en sådan fest. Hmm...


- Spongen

måndag, juni 23, 2008

Länge leve dagen där solen står sig lika lång som natten!

Men inte för att förtälja en väldigt trevlig midsommar, en sådan som alla andra, med mycket alkohol, vänner och timmar.

Jag tappade en latsstång i huvudet idag på träningen. Det gjorde ont. Som fan. Jag har en fin, präktig stor pula i pannan nu. Go, Marcus GO! Och vem sa att träning inte var farligt? :(

- Spongen

torsdag, juni 19, 2008

Sverige, vilket jävla skit.

Du gamla du fria min stjärt. Vi är fan inte så fria. Nya FRA-lagen gick genom igår ändå. Som många skrivit i tidningarna så var de senaste dagarnas "tillbakadragelser" och "översyn" av lagen rent skitsnack. De gjorde några estetiska förändringar men som inte ändrade lagen för fem öre. Det jag skriver nu på bloggen och publicerar kan mycket väl läsas av av FRA, Försvarets Jävla Radio Fucking Anstalt. Ta er i baken, era myndighetssvin, och dra dit pepparn växer! Jag är så arg idag så jag vet inte vart jag ska ta vägen.


Sverige förlorade mot ryska björnen. Inte förvånad där, eftersom Sverige har en tendens att förlora "självklara" matcher. Vitryssland, någon? Vilket skämt! Ett hungrigt, springvilligt Ryssland körde totalt över ett passivt, oengagerat Sverige med Lagerbäck i spetsen. Han borde fan bytt in sig själv istället och sprungit och givit order samt slagit motståndarna med sin lilla spelarpärm i huvudet på dem. Lagerbäck måste bort! Har man inte utnyttjat alla byten efter 90 minuters spelad tid och inte gjort vad jag kan se några övergripande förändringar i taktiken så blir det som blir. Sverige hade väl några chanser, men inte för att vi förtjänade dem. Det var klantigt, ryskt spel som vi tog lite halvhjärtat tillvara på. Men nej, imorgon är det midsommarfirande som gäller. Med mitt flak öl skjuter jag på lovord på att gå ned i vikt och börja träna fanatiskt samt sluta helt med alkohol får vänta. Tills efter helgen. Men sedan...


- Spongen

onsdag, juni 18, 2008

FRA, ut ur stan! FRA, ut ur stan!

Verkar som att dem tog tillbaka sitt utskott för nya FRA-lagen om avlyssning. Skönt att istället för att ta ställning så fegar de ur och "tar tillbaka förslaget" för de vet att de kommer få nedslag. Ska de revidera om förslaget i all evighet och sedan när dem vet att röstningen blir ett rungande Ja, kommer de först då presentera förslaget? Så jävla B! Skit i förslaget istället! Jävla svenskt hyckleri...


- Spongen

måndag, juni 16, 2008

En bravad i helgen är alltid en bravad rikare.

Som sagt; helgen vart rätt tung. Inte ätit så mycket som man kanske borde, men men, sådant är livet. Sitter nu här på jobbet och funderar över vad fan vi gjorde egentligen. I fredags blev det after work. Vi skulle gå till något ställe först, men detta något var stängt så jag föreslog Limerick istället. Kort och gott så gick vi dit. Mycket öl och prat senare så damp även Joacim in på Limerick. Efter han blivit uppraggad av min kollega till allas glada tillrop så satte han sig vid vårt bord. Jag hade fått dit honom med lovord om att Dave Stewart spelade, samt att vi drack öl. Väl där så gick vi snabbt utombords och inhalerade ett ohälsosamt antal cigaretter på rad tillsammans med Dave's kommentarer om Joacims smått sagt "oldschool" kavaj. Grandfather jacket. Hairythroat and the hot girl. Tja... insideskämten blev många :)


Det är i alla fall namnet Hairythroat and the Hot Girl kommer bli namnet på det album jag och Jocke någon gång kommer släppa. Nåväl. Mina kollegor drog vid 22 så jag och Jocke stannade kvar. Vid ett drog vi hem till mig för vi skulle jamma litet, men båda var för trötta och sega så det blev inget med det. Efter att Jocke dragit blev jag däremot inbjuden hos grannen, så det slutade som det gjorde med att klockan halv fem somnade jag rätt dyng i sängen...


Lördagen vaknade jag väl runt 14, så hann i princip bara städa lägenheten sen bar det av till Jonas för match. Sverige - Spanien! Som Sverige förlorade. I niottioandra minuten, vilket jag förutspått med nio sekunders skillnad! Grym jag är! Sa till Sandra i åttioende minuten att "Spanien gör mål i nittioandra minuten". Mycket riktigt, 91:51 så bangar dem in 2-1. Huga... Riktigt surt för lilla Sverige :( Efter fotbollen drog jag, Martin och Håkan till Garbo och krökade loss. Träffade Angelina och Jessica där, vilket var väldigt oväntat. Dansade, hade kul och bara flummade runt i allmänhet. Magnus (en granne) och hans polare kom till Garbo. Jag frågade dem när jag, Martin och Håkan gick dit om dem skulle med, men icke. Fast dem kom ändå ^^ Träffade en till granne där Viktor som vi släpade med på efterfest hos Magnus. Satt där och drack öl och snackade skit fram till sju på morgonen. Fucking crazy... vaknade ett på söndagen för jag hade tvättid. Ingen jävla höjdare att tvätta bakis som ett djur....


- Spongen

Stefan, den arge kontorsmannen.

Steve säger: asså en sån idiot på starbucks igår... snubben trodde han va rolig lixom. Jag beställde lite kaffe och några bakelser "Take away", då säger han "always take-away huh heheeheh" jag typ "?".. sen när jag ska säga vad jag vill ha så säger jag "2 brownies" då säger han "what?" sen repeterar jag "sen säger han "what" "what" och skrattar lixom...


Steve säger: sen gick jag ut och sparka sönder en buske för jag blev så sne... bruden blev lite lack på mitt utbrott


Steve säger: sen när han gav mig kvittot sa jag "i dont need it" då säger han "i dont need it either wheheihaiheihsiahrhi"


Steve säger: ska fan gå dit idag på lunchen och fråga om han är utvecklingsstörd


Steve säger: sen sätta en gaffel i pannan på idioten


Steve säger: fick massa lera på min sko dessutom när jag sparka sönder busken


- Spongen

söndag, juni 15, 2008

Das Wildt helgenspiel!

Helgen vart vild! Som vanligt, nästan... haha. La mig sju imorse, sedan tvingade jag mig upp klockan ett för att gå tvätta. Kan lova att tvätta bakis, trött och bara allmänt jävlig inte är en sådan bra idé. Ska skriva lite mer om bravaderna senare, nu ville jag mest bara lägga upp en länk på mitt första youtube klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=WIFh13BUiPo
Go, go! :)

- Spongen

fredag, juni 13, 2008

After work, I go bananas!

Nu är det tydligen dags för after work! Blir det Broncos eller Flamenco, Kjelssons eller Jimmys? Valen är många, namnen säger bara halva sanningen. Broncos och Flamenco är myter vi aldrig lär besöka... :}


- Spongen

Ovanligt behagligt i City.

Började hagla här helt plötsligt. Sedan slutade det tio minuter senare. Nu skiner solen. Jag menar då det, vårat väder är en underbar mekanism. Eller? Länge leve Sverige och dess efterblivna väder!


- Spongen

torsdag, juni 12, 2008

Visit me, visit you, visit everybody!

Nu har jag fått mina visitkort. Alldeles vita, blå och fina ^^ Känns alldeles litet speciellt att få sina egna, första visitkort. Lite gay, men i alla fall.


- Spongen

Havtorn och Apelsin. Way of Loka.

Det är nog deras godaste Loka-smak. Den och vildäpplen.


Måste gå på en liten promenad sen vid 14.30. Ska köpa mig litet frukt. Mmm... apelsin!


- Spongen

Stoppa FRA!

http://www.stoppafralagen.nu/


Gå in där och läs på dig om FRA och vad de arbetar för att få genom! Jag tror personligen de kommer lyckas, för det så det går till, men man ska göra allt man kan för att få det nedslaget!


- Spongen

onsdag, juni 11, 2008

En till biter dammet...

Då var man ute på kundmöte igen. Slog spiken i kistan och VDn vart riktigt nöjd! Så kul när man lyckas bra med sitt arbete och när man är ny på en arbetsplats att man lyckas övertyga att dem gjort en bra rekrytering. Känns bra ända in i själen!


- Spongen

inPut

Imorse var det någon som låst ut oss. Vår VD hade fått tre nycklar, men vi hade inget lås, så han hade godtyckligt lämnat nycklarna inuti nya lokalen där vi sitter. Sagt och gjort, ingen nyckel och en låst dörr. Vi fick vänta först på att en lirare med huvudnyckel skulle komma, en städare som hade den för att kunna operera hissen om kvällarna för att städa. Han kom, men så märkte vi att det var fel nyckel. Huvudnyckeln passade inte till vår nya lokal. Såååå vi fick vänta lite till på att vi skulle lokalisera dem som satt in låset. Sagt och gjort, efter mycket om och men så två timmar efter att vi skulle börjat fick dem borra bort låset med en låssmed. Så vi lär väl få ett nytt lås med nya nycklar, vilket jag hoppas inte vår käre VD lämnar inne i rummet. Igen. Det vore ganska kul om vi lyckades med det :}


- Spongen

tisdag, juni 10, 2008

Finns det plats för en till?

Skulle jag få en artist för mig själv en dag att ta lärdom av, skulle jag bara följa med herr Lars Winnerbäck ut på en dag att filosofera. Han skulle berätta mig om hur just den andra typen av vår kom till, hur tandläkarvädret känns och hur vi alla känner oss under en lång väg hem. Jag skulle fråga om han sett sig om, om hur söndermarken format honom. Varför och hur man skall se på tätorten vid slätten där man låter eljusspåren leda dig hem. Det finns så mycket jag vill ta lärdom av. Finns det någon jag musikaliskt sett är avundsjuk på, så är det nog honom.


Sedan är det ganska kul att målaren sätter på sig sina hörlurar - för att måla.


- Spongen

I keep dreaming, keep keep dreaming.

Försökt installera vår server större delen av morgonen med varierande framgång. Blev så frustrerad så den ligger på is just nu, måste göra lite "riktigt" jobb också. Inte för att få igång den inte klassas som jobb, men behövde ett litet break. IP-uttagen fungerar inte, strömsladdar räcker inte och inga grenuttag finns att tillgå. Byggjobbare springer ut och in, fram och tillbaka. Börjar känna mig lite lätt "hög" från att målaren som målar kör någon het färg som gör att färgångorna går en direkt i näsan. Härligt värre :) Dock måste jag säga att killen som spacklar verkar gjort det ett par ggr, man riktigt ser hur rutinen sitter i handleden på honom. Nu hoppas jag bara att ventilation och kylan skall komma igång så man slipper sitta i en bunker av värme. En bunker, förvisso, men en bunker med FÖNSTER! Se, jag kan också vara positiv :P


- Spongen

måndag, juni 09, 2008

I'm sorry Sparky, but no ass for you today.

As titel säger; inget dagens ass sågs idag. Nevada gråter med mig liksom floden dennes!

Nya lokalerna

Nu sitter vi i våra nya lokaler. Ingenting är färdigt. Det flyger byggdamm i luften som man andas in, luften är kvav och tung och ingenting var väl riktigt som vi tänkte. Det skulle vara klart allting när vi flyttade in, men nu blev ingenting klart. Det finns väl en viss potential i alla fall när saker och ting börjar komma på plats. Så vi får se... Just nu arbetar jag med en nollpunktsmätning så vi kan se något resultat när jag uppdaterat ett företags hemsidas webbplattform med våra optimeringar, så man har ett resultat att påvisa. Men men, det ska nog lösa sig.


Vart precis och ätit på en kinesiskt/japanskt ställe här från nya lokalerna. Sushin jag tog tyckte jag var god, men de andras mat smakade tydligen skräp. Nåja... De lär inte gå tillbaka dit, vilket jag nog kommer göra. Men jag förstår dem... smakade på deras laxrätt och den var fan inte god. Smakade verkligen skit. Ska ta reda på namnet, för allt utom sushin verkade vara dåligt där. Synd, eftersom jag älskar asiatisk mat.


- Spongen

söndag, juni 08, 2008

Das bildenspiel ist schön!

Jonny ska leka fakir.
Jag och Metz i gräset och myser.
Jonny som gör ett gott försök att spruta eld. Huzzah!
Robert doing it dirrty. Striptease!
Bordet där vi ska sitta och äta.
Marika & Christian.
Emma & André
Grillat är godast - Bara från grillen.
Hela gänget samlat!

En dams sista sång

Lördagen blev trevlig med öl och prat sent inpå natten. Dagen efter drog jag till Mats och spenderade större av dagen där, sen drog jag hem vid åtta på kvällen. Väl hemma hade en granne lite fest (för ovanlighetens skull :) men jag gick in. Ville duscha och försöka komma ikapp lite. En dryg timma senare ramlade Oscar och hans kamrater hem och efter en övertalning på "Ska du inte ha en bärs?" "Haha, nej du, idag får jag säga nej." ... Sagt och gjort, jag gick in och öppnade en öl ändå trots bakis sedan två dagar tillbaka, haha. Snackade lite skit med hans polare och det slutade med att vi alla satt hos den nyinflyttade grannen som hade lite fest med sina kompisar. Oscar och hans polare drog till stan med försök att få med mig, men jag tackade och avböjde till kommentarer som "Kvinna!" och så vidare. But I've had worse! ;) Satt i alla fall kvar hos Josefin (nyinflyttade grannen) och hennes kompisar och snacka skit till drygt två på morgonen, sedan gick jag och kvartade.

Vid en liten fotnot så fick vårt hus vårt första polisbesök. Tydligen uppskattade inte grannarna på andra sidan att Oscar drog ut sin feta högtalare och spelade "Jag hoppar i säng med min lärare" på en ganska diskutabel nivå. Vi misstänkte skarpt att det var tanten som bodde HÖGST UPP i ett av husen som var ut och tittade genom gardinerna ett antal gånger genom sin inglasade balkong och fönster. Jag menar, seriöst... Sluta hålla på sitta med ett stetoskop riktat ned mot oss. Släck och gå lägg dig istället för att "oj nu håller dom fortfarande på ja detta går inte. Dem spelade musik som gjorde att jag inte kunde sova, men nu när musiken är avstängd och vi bara pratar, ja då är jag vaken ändå och tittar så dem sköter sig." Orkar inte med sådant folk :/ Nåväl. Oscar hade ändå stängt av musiken en dryg kvart innan poliskvinnan dök upp. Hon var väl schysst sådär och sa "Ja, vi hade fått ett larm här om hög musik och grejer men jag hör ju att ni stängt av så vi ville bara påpeka att nu har vi varit här, så ha en fortsatt trevlig kväll." Måste vara så trist för poliser att göra sådana här "utryckningar". Har man inget bättre för sig en lördag än att behöva åka på festklagelser? Stackare :(

- Spongen

torsdag, juni 05, 2008

Bilder & lite Sergel

Anniken, Per & JensAnniken, Per & Jens
Pierre, Tii & BeatricePierre, Tii & Beatrice
Mr WickMr Wick
Utsikt från taket på ÅhlensUtsikt från taket på Åhlens
Fina fontänen vid SergelsFina fontänen vid Sergels.











Kanske inte de mest charmerande bilder på mina kollegor, men i alla fall :)

Vi sjunger, hum hum till humlegården

Igår var en trevlig dag! Blev humlegården med kollegor. Lite rosé, skumpa och massa öl. Efter det stack vi till Ibaren vid Hotellet precis vid humlan. Väl där vart det lite plockmat, mingel och diverse fyllehistorier. Tror nog inte jag varit så onykter som jag var då vid klockan 19. Allt som allt var det en riktigt trevlig kväll! Somnade i gräset utanför mig nån timma, kanske inte så glamoröst. Nu drog däremot Oskar och hans polare in till stan, så jag ska bege mig upp till tredje våningen och se vad dem har för sig. Sedan bär det av till Ekerö för grillning och öl hos Marika! Hoppas där också på en riktigt trevlig kväll, vilket jag hoppas det blir! Peace!

- Spongen

En sol gömmer sig där bakom himlen.

Stressig morgon! När jag kom till jobbet blev vi informerade att vi tydligen skulle vara klara med hela flytten direkt på morgonen och inte till klockan 12 som vi fått information om. Sagt och gjort så började vi springa som galna iglar och packade allting på kontoret och märkte upp sådant som skulle med. Efter en timma drygt var vi klara, något stressade. Vi bestämde vid tiotiden att vi skulle gå och ta en brunch. Jag gick och lämnade min cappucino och på muggen (nr 1!). När jag sedan gick tillbaka hade dem redan stuckit allihopa, så jag fick ringa upp Pelle och fråga vart dem var på väg. Åhlens taket. Inte illa. Iväg dit, ta en kaffe & macka med resten av kollegorna och njuta av vädret en halvtimma, sedan vart vi mer eller mindre fria att göra vad vi ville. Jag stack hem, spelade lite gitarr på framsidan till komponerade ljudet av en slagborr i betong. Klockan 15 i humlegården ska vi tydligen sedan samlas för lite bag-in-box, socialt umgänge samt, tja, sådant man tydligen gör en varm dag som denna då vi fick sluta tidigt. Får se om jag har lust att sticka dit, lite vemodig idag.

Om inte annat, ska jag ut och springa nu. Tjo! Sedan blir det lunch. En riktig, inte bara en macka. Typ.

- Spongen

onsdag, juni 04, 2008

The beauty and the bored.


Fick en fin bild av Jocke häromdagen som jag tyckte jag ville dela med mig. Den porträtterar undertecknad samt vår käre vän Alexander, alltid lika munter. Jag tror aldrig jag sett en munter bild på den mannen. Ganska kul. Internhumor.

- Spongen

Chicken homeless, någon?

Nu på lunchen, eller, snarare efter att jag ätit klart, så tog jag min resterande lunchrast vid fontänen på sergels. Väl där satte jag mig bredvid en äldre herre som såg ganska hemlös ut (tror inte han var det dock). Sedan började det dofta ganska ... udda. Min stilla hjärna tänkte ganska rappt att det var den äldre herren som kanske har lite inkontinensproblem. Men när då den västburna vinden slår mig i ansiktet vänder jag mig tillika västerut och ser en kille sitta och käka en Chicken Gourmet från McDonalds. Döm ändå av min förvåning att någonting kan dofta så unket kan komma från McDonalds. Antar att blöt sallad och dressing inte är en bra blandning ute i sommarhettan. Det luktade verkligen... gammal, blöt urin. Tror inte jag kommer med det minnet kunna äta en Chicken Gourmet-meny med gott samvete.


- Spongen

Yesterday, all his troubles seems so far away...

Pratade med tjejen igår (läs SMS:ade) som hade sönder bord och bokhylla. Vi kom överens om ett pris, vilket hon tyckte var ok. Så jag blir ersatt i alla fall för skadegörelsen, så det kändes riktigt skönt. Måste bara komma ihåg att skicka henne mitt kontonummer... Glömde det igår :)


Vidare så hälsade min kära bror på mig igår. Tyvärr ingen Love, eller Emma för den delen, utan bara han. Inget illa i det, länge sedan bara jag och brorsan umgicks. Thailand -05 var det nog sist... nåväl. Det är i alla fall därför inget inlägg, då han tog upp större delen av eftermiddagen. Han komma hem, ta en löprunda, äta middag och duscha, sedan dök han upp. Försökte hitta sladden till min kamera så jag kunde tanka in lite bilder från den, men den sladden verkar ha försvunnit ur existensen. Riktigt irriterande, får försöka leta reda på den... Ville ta en bild på min käre bror men eftersom jag inte hittade någon sladd blev det inte så :P Vi snickrade lite matbord så scheiten inte behöver stå helt trasigt på golvet, så nu blir den som sitter mitt emot mig väldigt glad när han får fyra skruvar i knäet om han kommer för nära bordet, haha.


- Spongen

Dagens Ass

Dagens rumpa skådades vid T-Centralens spärrar från vasagatans nedgång. Jag vet att det är tidigt, men det var fan i mig dagens ass! Inget ass jag sett tidigare lär slå detta! SATAN I GATAN! osv osv. Sexuellt frustrerad? Inte alls...


- Spongen

tisdag, juni 03, 2008

It's... nothing.

Som jag nämnde tidigare så ska min cykelburne kamrat Stefan snart göra en resa ut i världen. Här finns en liten fin film om vad som väntas skall när han cyklar genom öknen.


- Spongen

There's no boom in oomkin.

En sak slog mig (nej, det gjorde inte ont för den som vill fråga) på väg till arbetet idag. Jag fick ta tuben då jag missade pendeln, som för en gångs skull var i tid OCH gick tidigare från perrongen än när den brukar. Svälj stoltheten, springa till tunnelbanan och konstatera att jag är värdelös på att kliva ur sängen om morgnarna. Väl på tunnelbanan kliver det på tre tjejer. Två tjejer med invandrarbakgrund och en svensk. Inget konstigt med det, förutom att jag reagerade på en sak. Dessa tre tjejer, som var runt tretton-fjorton års ålder, så pratade den ena invandrartjejen bra svenska, en pratade rinkebysvenska med överdriven betoning på FR i fråga, ja ni vet. Den sista, svenska tjejen, hon pratade lika mycket brytande rinkebysvenska som den ena invandrartjejen. Är det bara jag som har vissa fördomar, eller är det ändå inte lite konstigt?


- Spongen

måndag, juni 02, 2008

Adventureblaze

Måste ju även berätta att min goda vän Stefan, som var med i förra inlägget, ska göra årets äventyrsresa. Han ska cykla genom en massa olika länder och ha sig. Titta in till hans sida och ge honom ett uppmuntrande ord för sin resa, så ingen elak taliban kidnappar honom och använder till att offra för sin sak. Typ självmordsbomb. Klicka på bilden så tar ni er till hans sida.


Adventure Blaze


- Spongen

Steve

Jag ska nog tilldela min kamrat som bor i Schweiz, Stefan, en alldeles egen sektion snart. Hans MSN-konversationer måste förevigas.


Steve säger: min dröm är att bo i Fritz källare


Mr Mac säger: mmm yeah


Mr Mac säger: offra 25 år av ditt liv, sälj rättigheterna till storyn och var ekonomiskt oberoende resten av livet


Steve säger: stabil man är mentalt sen


Steve säger: grönsak typ


Steve säger: min dröm är att alla kalla mig svärdet


Steve säger: alla samtidigt i hela världen kallar mig "SVÄRDET" samtidigt


Mr Mac säger: de som inte kan uttala Ä då? ;(


Mr Mac säger: tänk på etniciteten och säg Svardet


Mr Mac säger: "Swardet"


Steve säger: ja, det funkar ju inte


Steve säger: min dröm blev precis krossad


Steve säger: asså SNARK.. väntar på ett paket


Steve säger: May 31, 2008 9:56 am Arrived Abroad ZURICH 59 SWITZERLAND


Steve säger: Zurich är 30 minuter härifrån..... SKICKA HIT SKITEN DÅ


Mr Mac säger: haha


Steve säger: ska försöka slå ner brevbäraren


Steve säger: efter jag fått paketet


Steve säger: sen säga "kalla mig svärdet"


- Spongen

Blodpudding. Svensk husmanskost.

Blodpudding


Blodpudding räknas som svensk husmanskost. Jag hoppas ni ser humorn i att på Wikipedia lägger vi upp information om oss själva och skyltar med vår svenska husmanskost. Humor. På HÖG nivå.


Källa:Wikipedia

Your bugging me.

Jag är så fruktansvärt trööööött... Arbetsmoralen är idag väldigt dålig till följd av detta. Måste även ringa Swedbank för att värderingen gick bra och lägga om mina lån. Ringa Folksam angående mitt förstörda vardagsrum. Ringa tjejen som förstörde vardagsrummet... Usch och blä. Jag orkar inte :}


Ska nog skita i att jogga när jag kommer hem, orkar nog inte idag. Men vi får se... Ska köra igång en träningsdagbok sedan när vi flyttat från vår bunker på Mäster samuelsgatan till Birgerjarlsgatan. Ska finnas ett gym på bottenvåningen, så jag hoppas verkligen det är bra. Ska kombinera löp med styrketräning, sedan ge mig ett halvår att komma i form igen. Är så trist att ha förlorat allt jag kämpade för förra året. Nu har man gått och säckat ihop totalt, men det ska det bli ändring på. Hoppas jag. Motivation är det svåraste just nu. Jag vill så gärna, men kroppen hatar mig ju mer jag gör med att tycka att det bara är tråkigt, jobbigt och irriterande. Gäller att bestämma sig nu bara. So I will try to keep on being positive! Fast det är svårt, haha.


- Spongen

Rooibos vs Chai

Rooibos vinner hands down. Det är lätt det bästa téet man kan dricka. And that is that.Afrikanskt rooibos


- Spongen

Vad är coolare än en låda med kritor?

Att jag flyttat hemifrån. Denna eufori av frihet. Man hör inget gnäll när man kommer hem, inget "du måste". Jag skapar mina egna måsten. Mina egna måsten med tvättning, matlagning, städning, strykning.... Mycket "ning" i alla måsten har jag märkt. Men men, det är ingen som säger åt en att nu Måste man göra det, utan man gör det när man själv liksom vill. Det är ändå en själv som ska bo i skiten om det blir riktigt illa.


Vidare så har jag en bokhylla och vardagsrumsbord mindre efter helgens bravader, men men... det är sådant som händer antar jag. Mest glad är jag att det inte blev ett märke efter att en full tjej puttat ned mina två små bokhyllor från IKEA som ramlade ned rakt på vardagsrumsbordet som i sin tur gick sönder. Var väl ingen höjdare att sitta utanför sin lägenhet och höra ett stort jävla brak inuti. Det är då man tänker: "Nej, jag vill fan inte gå in och se vad som just hände." Men men, jag fick tjejens telefonnummer så jag får väl slå henne en signal och kräva henne på pengar. På fyllan sa hon i alla fall att hon skulle ersätta en, men man vet ju aldrig :)


Ska spinna vidare med lite fler historier då denna helg har varit en av de sjukaste och roligaste helger jag haft. Jag måste dock konstatera att jag bara älskar mitt nya lägenhetsområde. Kul att få träffa litet fler människor som bor i huset också, så nu behöver man inte leka mussla bland folk pga otrygga svenskar som inte vågar säga "Hej" om man inte känner personen i fråga.


- Spongen

The first day of my Life.

Nu ska vi blåsa liv i gamla MrSponge igen! Ännu ett försök, men ännu ett misslyckande att försöka återuppliva bloggen. Nu när man bytt arbete till kontorslandskap istället för fruktiga landskap så kommer man ju kunna ha tid att faktiskt skriva ned saker och ting som man kommer på under dagen och uppdatera det löpande. Är det inte underbart? Har en hel del att skriva om, så idag lär det komma en hel del uppdateringar :}

måndag, mars 10, 2008

Kvartslivskrisen.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/artikel_933209.svd

Den stämmer så otroligt väl. Jag känner igen mig exakt. Press. Skaffa flickvän. Bli kär. Stadga sig. Är det inte dags för barn snart? Du är ju ändå tjugofyra. Har du ingen flickvän? Nämen oj. Men ett jobb har du? Ja, det har jag. Men det är just nu den fas man ska visa sig duktig. Att man räcker till. Jag sliter. Med mig själv, min värld, mina jobb. Alla ställer krav. Jag vill släppa allt, åka till Thailand igen, men ändå inte. Jobbet jag ska gå till nu är för bra för att ge upp. Det är det jag viskar till min lystrande hjärna om natten, men hjärtat slår snabbare och lungan kväver mig. Jag kanske inte räcker till... Ingen vill ha mig. Jag vill inte ha någon. Ångest. Ångesten. Det är nog den värsta fienden som gömmer sig i mörkret. Lägenhet. Flytta. Ångest.

En förändring var vad jag ville ha, det fick jag. Med råge. Jobb. Lägenhet. Jag kanske måste hitta någon att dela min börda med? En stöttepelare som jag kan älska? Jag vill hitta någon att älska. Men jag tror inte jag kommer det, för i botten, där mina riktiga känslor kanske finns, är nog det rummet redan tomt. Melankoli är en vardagsdrog som jag tar dagligen.

Två låtar fram på Winamp: Happa Tai - Yatta. Ironin kunde inte kännas mer påträffande.

- Spongen

torsdag, februari 21, 2008

Jag bara älskar alternativa människor!

Jag vill vara en av dom. Men jag anses nog tyvärr vara alltför normal. Antagligen klädesvis, för jag kan vara rätt skruvad. Så vad gör man? Att klä sig emo och typ skära vrist är väl ingenting för mig, men jag älskar ändå att umgås med alternativa människor, dem är så härliga de små liven! Haha

fredag, februari 08, 2008

Att tänka på ett sätt ingen annan gör...

Det är ett sätt att definiera dig själv. Om du inte tänker som dig själv, utan som alla andra, vem är du då? Om du då inte tänker som som alla andra, utan tänker som dig själv, anses du som konstig. Är inte det konstigt?

torsdag, februari 07, 2008

En vis man sade...

"Abstrakt", tänkte mannen och såg fåglarna flyga fria i himlen. Kvinnan vid hans sida sade något, men han lyssnade inte. Han avundades fågeln för dess kapacitet att flyga sig till frihet, så som han själv en dag önskar. Trött vänder han om och träder in i det liv vi själva upplever som vårt.

onsdag, februari 06, 2008

När det tränger sig på...

ligger ångesten där ändå.

Jag vill få ha dig. Jag vill få hitta mig själv. Jag vill se den stjärna i mig själv som skapar den svarta nova i ett oändligt liv som får eka ut i natten. Det finns så mycket jag vill säga, men så lite tid du ger mig att säga det på. Nätet är nere så jag kan inte nå dig. När jag väl gör det finns du ej där, tiden har försvunnit då jag hör att jag blivit kär. Jag ber om ursäkt för alla mina fel, jag ber om ursäkt för all den tid jag upptagit. Det finns inget en ensam man kan göra för att besegra ett tomrum som inte kan fyllas. Hur gör du det du gör så bra? Dela med dig av din hemlighet så jag kan förstå innebörden och fylla det själv. Då behöver jag mig inte mer. Och du behöver inte dig. Våra liv är förbrukade. Existens. Minimum. Intet.

onsdag, januari 09, 2008

Äntligen!

Hittade språkknappen, så nu slipper jag ha blogger i Thai. Wee!

lördag, oktober 06, 2007

I are growing out of my beard!

Fan, jag haller po vaxa igen. Haha. Glomde trimmern hemma, och jag har inte hittat nagon barberare eller sa. Kickass! :)
- Spongen

BIG BOI IN THAILAND!

Sa da var man har... Thailand. Mycket har hant pa valdigt kort tid. Bangkok lamnades snabbt bakom oss, for let's face it, det ar inte Bangkok man vill vara nar man ar i Thailand. Vi tar nattbussen ned till Khao Lak, dar Malin forlorar sin kamera, ipod och litet pengar po nattbussen, da en tjyvig liten javla Thailandare gar igenom folks vaskor nar man sover. Jag sjalv hade turen att vakna nar han forsokte dra ut min vaska och antagligen slog till min fot litet latt, so jag dunkar ned min fot rakt po hans hand varav han typ: "OH NO SORRY!" och forsoker smita, sa jag rycker tag i honom och fragar vad fan han haller po med. Han svarar nagot i stil med att han jobbar dar och letade efter filtar, vilket ar det storsta skitsnackat jag hort. Jag kunde ju inte gora nagonting heller, eftersom han troligtvis precis skulle borja go genom min vaska da jag vaknade. Jag kollar genom vaskan min och ser att ingenting saknas. Thaikillen star typ och "Look! Me no take! Look bag! All there, yes?" och som sagt, den javeln hade ju inte hunnit tagit nagot eftersom jag vaknade. Jag sa till alla po bussen att vi har en tjyvjavel i farten och att man skulle kolla koll po bagaget. MAlin kollade da sin vaska, och sakerna fanns kvar dar, enligt henne. Nar vi val kom fram till Khao Lak dock so visade det sig att hennes kamera och Ipod var borta. Kuksugigt varre. Antagligen hade han tagit hennes grejer fore han gick po mitt, for Malin kollade aldrig sin handvaska, vilket Ipoden och kameran lag i, for den hade hon intill kroppen, men po nagot satt hade han kommit over den anda... Naja...

Annars ar det val ratt lugnt. Det regnar mest om dagarna, sa jag dricker litet Singha och knaprar notter och ater currygrytor till middag och lunch. I overmorgon ska vi nog aka till Koh Phi Phi. Festa? Ingen aning. Vi far val se... :)

/Spongen

torsdag, september 27, 2007

Daugava.

Så har han nu äntligen släppt en ny skiva. Daugava. Lars Winnerbäck. Den är så... otroligt bastant. Tung. Hård. Mjuk. Vacker. Winnerbäcks bästa? Skulle nog våga påstå så, efter bara fem lyssnade låtar. Ska lyssna klart på hela skivan självklart, sedan får jag väl skriva ett nytt inlägg. Spontant sett, just nu, är det en perfekt platta att sätta på en tung, våt, mörk höstnatt med tända ljus, sedan bara stirra ut genom ett fönster när regnet öser ned. Du ser inte mer än femton meter ut i mörkret, och vägen i ditt liv känns lika mörk som vad Moder Jord lyckats producera. Man får... bara vara ensam med sig själv. På gott och ont.
De irländska inspirationerna tar jag till mig med öppna armar, då jag redan tycker om ett irländsk 'sound', så med Lars Winnerbäcks hjälp blir det riktigt, riktigt bra.

- Spongen

söndag, september 23, 2007

Kvällens matdiskussion: Risnudlar?

Ja, risnudlar. Hur fan gör man risnudlarna man äter? Det finns ju typ... äggnudlar och risnudlar. Äggnudlarna är ganska logiska, i och med dem lär göras på ett liknande sätt som pasta. Men risnudlar? Kokar man ihop dem till en sörja, så får en stackars jävel sitta och rulla ut varje riskorn så det blir sådär långa, fina sladdriga saker som man sedan kokar/wokar och äter? Diskussionen till middagen var en intressant en, må jag lova.

"Jaha, vad jobbar du som?"
"Jag är risnudelskapare."
- Mor

- Spongen

torsdag, september 13, 2007

This land is mine.

Nej, jag har inte dött. Bara... tröttat av. Sjukt länga sedan uppdatering, vilket i och för sig bottnar i att jag inte... brytt mig. Typ. Eller jag vet inte. Nåväl. Ska använda bloggen nästa gång som en resedagbok för Thailand. Avresa sker: Söndag den 30:e September. Ankomst Sverige: 8:e December. Fuck you all! Mwahahahah! osv

- Spongen

fredag, juli 13, 2007

A fathers duty... a sons plight.

Nu har jag semester. Så jag drar, som Timbuktu så skönt skulle rappat fram det.
Till er som söker lite lycka i livet, så kan kärleken mellan en far och en son bringa ett leende till även den bittraste.

Click it, biatch.

- Spongen

lördag, juli 07, 2007

Måste tipsa...

om min broders blogg, om Love, hans son. Min brorson alltså. Ja, ni förstår.

torsdag, juli 05, 2007

Hallelujah.

Idag har vi finbesök. Lilla Love och stolta mamma Emma kom förbi och åt lunch. Pojken växer så det knakar. Han gillar för övrigt att hålla mamma och pappa vakna om nätterna numer, även att kräkas litet på sin Gudfar när han ändå är förbi. Den grabben kommer verkligen växa upp och bli en liten skitunge. Som mig i unga år, som min bror i äldre. Det är vad jag tror, så min bror kommer ha en vild unge hela uppväxten. Stackarn :)

Övrigt i livet är väl inte så mycket att tala om. Det går sin gilla gång. Folk lever vidare, så även jag. Hmm. Nu håller Love på gör roliga ljud nedifrån altan, haha. Tydligen så han låter genom nätterna, så jag förstår att de inte kan sova =) Var hos Foad igårkväll och nötte en massa Xbox 360.

Det är inget bra... Min träning går mot ett dåligt avslut. Jag äter för mycket skit och jag äter för dåligt. Tränat har jag inte gjort ordentligt på länge, blir endast en två-tre pass i veckan, nästan helt utan kondition. Jag vet inte vad det är med mig, kan vara så att sommaren börjar knacka på och man orkar inte engagera sig lika mycket? Skit är det i alla fall. Nåja... ska försöka ta tag i det hela så snart jag har ork nog. Inte så att det är viktigt att jag kommer i bättre form till "Beach -07" vilket alla tjafsar om och tror att det är därför jag tränar. Men icke, det är för min egen skull. Arbeta bort min värk i skuldror och axlar. Kände det direkt när jag inte tränat axlar och det på någon vecka att värken kom direkt vid litet längre datorsittandes. Fan! Måste skärpa mig... Men det är kanske alla "måsten" omkring min träning som jag själv lagt upp som gör att jag inte orkar? Vem vet...

- Spongen

lördag, juni 23, 2007

Fire festival.

Midsommar är över. En kväll av krök, bök och stök. Eller? Min midsommar var faktiskt kul. Efter mycket om och men så hamnade jag, Mats, Sander, Macksson, Fanny, Linnéa, Karin (hon var den som jag fick ledsaga hem) och Micke (Mats bror) ute i stenhamra hos Marika, Williams flickvän. Där träffade vi Jonny (som redan innan var grymt överförfriskad), Emma (Andrés flickvän), André (Williams kusin), William (The man, the myth, the legend) och Marika (hans bättre hälft). Väl där spendera vi tiden med att dricka lite öl, röka och typ... göra det. Jag tog hand om en tjej som blev för full, fick hem henne på en buss efter ett bra tag. Det dödade väl lite av min stämning, men aja. Jonny brottades med toaletten och Fanny höll undan hans hår medan han gjorde det. Wille däckade vid två snåret, vilket överraskade alla. Ingen trodde att han skulle orka så länge. Vi var i chocktillstånd allihopa! Kul att du också fick uppleva festen, Wille! Nej, nu ska jag övergå till att göra ingenting hela helgen, vilket jag verkligen behöver efter en fruktansvärt hård midsommar. Inte bara till kvällens drickande, det klarade jag bra, utan mer i arbetsväg. Länge sedan jag kört på så hårt och varit så trött om kvällarna. Nåja. Sov av mig över tio timmar, så nu är jag måttligt återhämtad och faktiskt ganska pigg. Love ya.

För övrigt så tyckte Linnéa att både Sander och Macksson var grymt sköna lirare. Kul att även de vart uppskattade ^_^

- Spongen

måndag, juni 11, 2007

Dimman

Har börjat chatta litet med Ida. Verkar vara en riktigt kul tjej! Nåja... Får väl se vad det hela blir av.

Solbränt mig ordentligt. Typ andra gradens brännskada. Man lär sig fan aldrig... haha. Men jag tog det extra lugnt, men inte fan hjälpte det. Jävla sillmjölkeshud man har, engelsk så det dånar om det. Nåja. Annars glider det på... Ledig i helgen, vilket var underbart. Försökte göra så litet som möjligt. Låg i hängmattan och gjorde ingenting. På fredagskvällen var jag och Joacim hemma hos honom och spelade litet gitarr och sjöng och hade oss. Trevligt värre. Lördagen var jag hos Wille sent på natten, och sen på söndagen så våldgästade jag Mats, som jag sedan lyckades dra hem till Wille. Mys!

- Spongen

måndag, juni 04, 2007

Wicked game.

Tänkte dra en liten sammanställning av vad som händer i livet...

Min magkatarr har gått över. Var hos läkaren och fick något knaperpiller jag ska köra i två veckor så att magen kan reparera skadorna ordentligt. Så det går väl framåt...

Min e-kontakt har tydligen gett utslag. En tjej vid namn Ida flörtade med mig, jag flörtade tillbaka och fick hennes MSN. Får försöka se om hon är online ikväll, tror hon addade mig tillbaka... Ska bli spännande.

Love, min brorson, växer och växer. Livet han kommer till är väl alltmer än spännande, han bara sover förbi alla dagarna. Lucky bastard. Önskar att jag också bara kunde få sova dagarna i ända så jag kunde få åka till Thailand... Komma hem till ett snöigt Sverige, få överleva vintern och sedan få flytta in i min lägenhet. Sedan börjar nog livet.

Nu är sommaren här verkar det som. Varma, soliga dagar. Jag, instängd i en varm affär i mitt blåställ, slängandes banankartonger vilt omkring mig på lagret. Underbart.

Vad annars förhåller sig i mitt liv? Vet inte riktigt... Träningen går väl framåt. Gör inga stora framsteg, men gör inga baksteg (finns det ens ett sådant ord?) heller.
Matschemat har lagts på is en tid bakåt, vet inte riktigt när/om jag ska börja köra stenhårt igen. Slänger in en dag här och där där jag äter som jag ska, men nästa dag orkar jag inte kliva upp utan gör lite fullkorns havreringar utan socker o litet fil. Visst, ingen *kass* frukost, men inte den bästa heller.

Nej, nu ska jag typ... ringa William eller kanske... Äh. Duscha? Byta om? Jag vet inte.

- Spongen

måndag, maj 21, 2007

With Artillery.

Jag har troligen magkatarr. Extra ballt. Aldrig haft det förr. :] Aja...

- Spongen

tisdag, maj 15, 2007

From this day on... I am known as Uncle Marcus.

Min brors son föddes idag för ca två timmar sedan. Helt plötsligt kände jag mig väldigt gammal. Men ett nytt liv har börjat för min bror. Min brors familj. Det är helt sjukt... Farbror Marcus.

- Spongen

torsdag, april 12, 2007

I've never been...

I've never been so angry in my life.
I've never been so sad in my life.
I've never been so straight to anyone in my life.
I've never been so hurt in my life.
I've never been so strange in my life.
I've never been feelings so in my life.
I've never been so alone in my life.
I've never been so alive.

torsdag, mars 29, 2007

This ain't a scene, it's a god damn arms race.

Skrivtorka. Igen. Vad är det med mig? Ingenting. Kan bara inte hålla de saker jag lovat. Arbetet... Jag skyller på det.

Förvisso. Inget nytt på fronten. Tränar på och håller kostschemat. Fuskar litet dock, har faktiskt ätit några cashewnötter här hemma och müslitoppar på torsdagskvällen på jobbet. Fan också. Nåja... Kan väl inte vara perfekt hela tiden. Annika som plockar godis på jobbet... Kul tjej.

Nej, nu kommer jag bara skriva skit och ingenting konkret, så jag slutar nu.

skit och ingenting konkret.

- Spongen

tisdag, mars 20, 2007

Today is just one of those days...

Vaknade för ett tag sedan. Åt frukost. Satte mig vid datorn och kände en viss... tomhet. Vet inte riktigt varför. Eller, jo, det gör jag. En slags... ensamhet och övergivenhet.

Why haven't I heard from you in such a long time? You've been long gone. Loneliness, where art thou?
- Spongen

torsdag, mars 15, 2007

Vilken färg har själen?

Springtime of Youth is upon us! *Nice guy pose!*

Våren är fan i mig kommen. Alla skola vi hurra! Hurra! Och så vidare.

Jävla dampinlägg. Nu ska jag åka till jobbet.

- Spongen

Tjuvlyssnar du?

Inte jag inte.

onsdag, mars 14, 2007

Värt att tänka på.

Även en Gud har svårt att älska och vara klok samtidigt.

Mi casa su casa

Nu har det blivit skrivtorka. Igen. Fan också. Jag som skulle skriva ... men så blev inte fallet.

De senaste veckorna har inneburit väldigt mycket arbete för mig. Min första lediga dag idag på dryga två veckor, men ändå ska man ner och jobba. Visst är det roligt? Jävla kurs... Tack vare kursen jag fick förra veckan, Frukt & Grönt steg två, så har vi fått en massa hemuppgifter som skall lösas, vilka är många. Sex stycken för att vara exakt, vilka skall följas upp under en tidsperiod på fyra veckor. Dem ska sammanställas, analyseras, det ska skrivas åtgärdsplaner för respektive uppgift, skriva ned en redovisning som skall redovisas muntligen vid nästa träff och så vidare. Göra exponeringar hit och dit... Mycket att göra helt enkelt. Självklart ska jag ju göra mitt egna arbete samtidigt, med att fylla upp avdelningen, beställa och ha koll. Det låter nu som jag klagar, men faktiskt inte. Det är riktigt kul! Kul att vara stressad, känna press. Att bli utmanad. Jag har faktiskt inget emot att gå ned till jobbet idag. Eller, tja, det har jag visst, egentligen. Men när jag väl är där nere så är det inte så farligt. Det man inte hinner med på sin arbetstid får man ta på sin fritid. Typ. Så, eftersom jag kommer spendera ett antal timmar på mitt arbete idag igen, kan man väl inte riktigt räkna det som en ledig dag? Så nu blir min arbets-streak ännu längre. Wehoo! Lika bra att bygga på när man ändå är igång :)

Har jagat Joacim för att spela lite badminton, med varierande resultat. När det passar mig, då passar det inte honom. Någon genomgång för en middagsbjudning till sin mor som fyller femtio. Pah! Badminton är väl mycket viktigare? ;)

Annars så går livet på som vanligt. Arbetar, leker vid datorn, spelar gitarr och lyssnar på musik. Lars har nu slutat från ICA så jag har ingen att vara produktiv mot, så jag tar väl ut det genom att lägga min produktivitet på mitt arbete istället, eftersom jag inte får ut min energi på Lasse i form av dampryckningar.

Nåja. Som Nelly Furtado sjunger, "Why do all good things come to an end?".

- Spongen

torsdag, mars 01, 2007

Kom inte ihåg vad jag skulle skriva, eftersom blogger tvingade mig att fixa ett google account istället för mitt gamla hederliga. Nåja. Efter en massa trassel där 'word verification'-grejen strulade, så lyckades jag skapa ett konto efter sex försök. Drygt värre.

Gårdagen spenderades med Wille och litet senare så kom även Joacim. Vi tittade på lite Heroes avsnitt. Ganska bra serie det där, eller den börjar bli riktigt spännande om jag får säga det själv. Den enda serien jag egentligen följt är nog Vänner, så har ingen större erfarenhet av att följa en serie. Förutom två anime serier, men det är kanske en annan femma. Nej... Nu ska jag hitta på något att göra. Bära in ved typ. Hurra.

- Spongen

måndag, februari 26, 2007

The Ex.

Nu blev det bloggtorka igen. Fy på mig själv. Nåja. Har gjort en massa skoj på senaste tiden. Mina fyra senaste helgslut har varit fullbokade, vilket är enligt mig sjukt tråkigt. Jag hade skitkul, men det är fan jobbigt att känna sig så uppbokad, det är som att fritiden bara finns där och lockar en, men man når den aldrig riktigt. Man är liksom... aldrig ledig. Eller är det bara jag?

Vad har jag gjort då? Ja ni. I helgen firade jag två kollegor, en som fyllde tjugo, en som fyllde tjugofem. En på fredagen, en på lördagen. Båda kvällarna var riktigt roliga och trevliga, om jag så får säga det själv. Middagen i synnerhet med grabbarna, och även en ny acquiantance så att säga. Erik, en kamrat till Felix, fick ju ihop det med en av mina före detta kollegor. Grattis, Erik. Hon är ett riktigt kap! Synd att hon åkte till New York dagen efter. Haha. Skadeglädje!

- Spongen

onsdag, februari 07, 2007

No Regrets.

En liten skojig notis; Fanny har blivit brunett igen. Även hennes hjärnceller kan återkomma.

tisdag, februari 06, 2007

Aldrig riktigt slut.

En frågeställning har formats i mitt huvud; en tjejkompis till mig gnäller över att hon inte har någon kille, eller kommer någonsin hitta en. Jag är fan sugen på att fråga henne varför hon inte kan anse mig som en eventuell pojkvän. Vad är det som gör mig till ett sådant oattraktivt val till pojkvän? Jag vet inte... Jag är väl som jag är; kamraten som ingen vill älska. Eller som jag vill älska tillbaka. Men jag är villig att försöka. Det ni ...
- Spongen

torsdag, februari 01, 2007

Little Mossmountain.

Nu läser nog inte så många min blogg, men här är i alla fall en kamrats lillebror som lagt ut lite musik på sin myspace. Duktig ponke, den där Victor.
- Spongen

onsdag, januari 31, 2007

I just don't know what to do...

Har egentligen ingenting att skriva om idag, så tänkte bara improvisationen skulle få stå för inspirationen idag. Läste precis Joacims blogg, som jag alltid gör när jag kommer hem. En sak som jag läste på ett inlägg han gjorde för någon dag sedan, där han skrev "Hon frågar hur jag mår, jag ljuger och svarar att allt är bra. Hon mår sämre än jag, så varför förvärra saken?
Det är lättare att ljuga, även för sig själv."

Detta är alltför ofta sant i min egna lilla värld. Varför säger man alltid att "Jo, det är lugnt." när man i själva verket kanske inte alls mår bra? Det har jag tänkt på ganska ofta, men aldrig egentligen kommenterat. Jag mår inte bra. Inte direkt att jag är psykiskt deprimerad, men jag kan inte säga att jag heller känner mig lycklig eller överdrivet glad. Känner mig inte... positiv. Det har jag aldrig gjort och lär väl aldrig heller göra det. Jag svarar oftast idag, för att försöka att inte ljuga för mig själv i så stor mån, att "Jo. Det går framåt." Inget direkt svar, inget ljug, ingen direkt sanning. Livet går framåt. Tiden går framåt. Jag går framåt. Jag lär finnas kvar här i morgon, nästa vecka, nästa månad, nästa år. Förvisso kanske inte på samma ställe där jag är nu. Kanske skiter jag i lägenheten, tar mina pengar och sticker till Thailand i ett halvår. Kanske tar jag bilen och åker iväg med bara mig själv över en weekend och drar ned mig själv i skiten på ett hotell någonstans i Sverige. Kanske åker jag till Foad och svulstar i chips, läsk och tv-spel. Jag vet inte.
Min framtid känns något oviss, om än ändå ganska ljus. Tror jag. Jag intalar mig själv att jag ska känna den ljus, men egentligen kanske jag inte gör det. Jag känner... att framtiden är som den får vara.
Jag ska flytta om ett väldigt långt år. Pengarna ska in nu i Februari. Pengar jag samlat ihop, som är siffror i min bankbok jag egentligen aldrig kommer känna att 'Åh, vad mycket pengar jag har.' Värdelösa siffror som bara finns där och som tydligen ska ha ett värde.
Gott. Dricker lite juice jag pressade precis, direkt från kylen. Apelsinerna alltså. Var var jag? Javisst. Pengar... Hmm. Jag läser förresten en bok som heter Andras Plågan av Val McDermid. Gillar det slags förhållande som pågår mellan Tony Hill och Carol Jordan. Jag är nog lite i samma sits, bara det att motparten inte vill, men jag vill.
För att gå tillbaka till mitt känslomässiga tillstånd, så vill jag inte försöka berätta att jag mår skit, för det tycker jag inte att jag gör. Jag kan känna mig väldigt olycklig, ensam, tragisk om man så vill. Tanja och jag pratade i helgen efter bartömningen på lilla v, där hon tyckte hon blivit tjock, ful och att ingen ville ha henne. När påtryckningar från min sida, där jag sa att så inte var fallet, då säger hon att hon aldrig blir uppmärksammad. Men Tanja, vem är det som lyckas på ragg på krogen? Vem blir i snarast mån alltid raggad på? Inte är det jag. Hon sa även att jag lade märke till Fanny och inte henne när vi först träffades. Hmm. Ville hon att jag skulle lagt märke till henne? Jag frågade. Fick inget direkt svar, ett 'alltså, nej, inte så jag menade.' Bra fråga. Men Fanny lärde jag känna innan dig, Tanja, för att vara krass. Fanny kom att betyda mer för mig än vad jag trodde hon skulle kunna göra, helt enkelt. Att jag inte la märke till Tanja... Jag vet inte. Har inget direkt svar, annat än att Fanny var den jag lärde känna först av alla er, mellan dig, Bella och Fanny. Nåja. Ska väl inte sitta och skriva någon slags förklaring till det, men du är i alla fall inte tjock och ful, även om du försöker intala dig själv det. Jag skulle gärna ligga med dig.
Jag säger det inte till någon annan, men jag säger likadant. Inuti mitt huvud. Om ni är riktigt tysta, kanske ni också kan höra en röst om att man inte duger, att man är tjock och ful. Det är tur att man har sina kamraters röster som alltsom oftast låter högre än vad rösten inuti huvudet gör. Men tyvärr så ligger rösten och viskar till en på nätterna. Berättar saker om varför du egentligen är ensam, varför ingen vill ha dig. Dem med självförtroende kan få tyst på rösten och säga till sig själva; "Nej, jag är den jag är, och jag accepterar det." Jag är den jag är. Men jag vet inte om jag vill acceptera det. Den enda som kan ändra sig till ett acceptabelt jag, är jag själv.

- Spongen

Vidare vill jag bara skriva att det jag just skrev, kom spontant och jag har inte läst vad jag skrivit. Än. Eller ändrat något. Ska bli intressant att läsa vad jag skrev...

söndag, januari 21, 2007

I natt jag drömde något som, jag aldrig drömt förut...

Vaknade idag runt elva tiden med ett svagt minne av någonting jag drömde. Riktigt konstig dröm, som jag tänkt dela med mig av.

För det första så sov jag och Fanny bredvid varandra i min säng. Detta var då på Linvägen, där jag inte ens bor kvar. I nästa ögonblick var hon borta, jag antar att hon sov i någon annans säng. Det var så känslan infann sig tillsammans med en känsla av tomhet. Efter detta läser jag plötsligt ett SMS från Veronica, där hon hade skrivit i någonting i stil med: "Men om du älskar sik", sedan stod det någonting mer som jag inte kommer ihåg, men det avslutades med "kan du för fan inte skylla på Gunnar." Min gamla Nokiatelefon fick äran att vara med. Nokiatelefonen försvann, för att ersättas av en slags cirkelformad plastgrej, med fyra små stålstänger som höll ihop den på kanske två cm tjocka i diameter. Den hade en display i mitten. Själv grejen kanske tio cm bred, åtta cm hög, och hade fyra skarpa hörn där stålstängerna satt och höll den ihop. På denna sak så var bokstäver från SMSet ditklistrade, och jag funderade i drömmen på vad det kunde betyda, Smset alltså. Mitt i allt detta fanns ett brev från Schenker & Parcel adresserat till H&M. Det var en utskrift som vi har på jobbet, från den tid jag arbetade i kassan, där man ser vilka paket kommer och vart dem ska. På där, stod det två frågor från en Mimmi M, som avslutade brevet med just signaturen Mimmi M. Hon hade frågat någonting i stil med (* betyder att jag inte kom ihåg vad det stod)
hej h&m! ******** mimmi m
1., Vad ska jag göra för att han älskar? (Något sådant, väldigt diffust)
2., ******* ska jag berätta?
mimmi m

Efter detta läste jag SMSet från Veronica på det sätt jag beskrev innan.

Alltså, jag förstår inte mycket av denna dröm. Ska försöka spekulera lite i vad det kan betyda för min egen del. För det första drömde jag om mig och Fanny, och att vi sov bredvid varandra. I nästa andetag var hon försvunnen, och känslan av att ha förlorat henne för alltid. Jag ville dra en tung suck, men fick inse fakta att hon var borta. Ensamhet igen, som det alltid är och känns som det kommer vara. Är det en längtan efter någon att få dela sin säng med, eller bara att jag saknar Fanny och om jag inte träffar henne mer så kommer jag förlora henne? Är det så min lilla hjärna tolkar det?
Sedan, så vad fan har Gunnar L med allting att göra? Jag har aldrig skyllt något på Gunnar L såvitt jag kan komma ihåg. Veronica för den delen tror jag inte ens hon vet vem det är. Denna del av drömmen är högst diffus...
Den om Mimmi och H&M tror jag är att hon skrev ett insändarbrev om hur hon ska göra med en kille på sitt jobb. Nu när jag tänker på det kommer jag ihåg mer, och det var just det. Hon undrade hur hon skulle göra med en kille på sitt jobb hon älskade. Någonting åt det hållet, nedspaltat till två frågor. Jag tror t.o.m. att det handlade om mig, även fast inte just mitt namn stod med i insändaren, men det var så min hjärna ville att jag skulle uppfatta det. Är det något slags rop om att jag också vill få ett insändarbrev om mig själv, eller bara det faktum att en tjej kanske skulle älska mig men hon visste inte hur hon skulle agera? Jag antar att Mimmi M är Mimmi från ICA, för det är den enda Mimmi jag känner. Nåja, om man bortser från Mimmi från gymnasiet, men det var Mimmi på ICA jag tänkte på när jag väl vaknat om vem det kunde varit. Hon heter ju inte ens någonting med M i efternamn, såvitt jag vet. Drömmen slutade med att jag försökte lösa gåtan med plastgrejen, när far min väckte mig för att han skulle ställa in surroundljudet nere i vardagsrummet. Tack för den, din jävel. Jag hade kanske löst gåtan och fått svaret på livets alla gåtor, men icke. Surroundljudet skulle testas. Nåja, du kan ju inte veta att jag låg och drömde. Intressant värre...

- Spongen

söndag, januari 14, 2007

Duh duh duh, ha den äran!

Tack. En annan fyller ju tjugotre år idag. Ett år äldre, visare, fetare, vackrare, grannare och bättre. Fick en massa 'tools', såsom en liten skruvdragare, skruvmejslar och allehanda tillbehör. Sådana där riktigt manliga saker. Blir nog riktigt bra när jag flyttar, men det är ju ett tag kvar.

Per, ge dig för fan! Stormen Per som drar över södra delen av landet verkar tycka det är skitkul att förstöra för mitt stackars hem, då det nästintill blåser bort. Hugaligen.

Sanctuaried beliefs are all I know. The voices strumming my temples as they softly caress my sanity with their sweet lies.

Så det så.
- Spongen

tisdag, januari 09, 2007

Bag it up.

Nyår blev spenderat på ett badrumsgolv hos en kamrat, med en fest på sisådär en trettio personer. Ja, jag hade skitkul. Ja, jag hade jäkligt trevligt. Ja, jag föll för Nyårsfesten med stort N. Jag ska bli bättre till nästa år. Tror jag. Jag ska nog inte spendera två timmar på badrummet i alla fall, där folk hittar en och garvar åt en 'skäggig jävel på trettio bast som typ däckat inne på ett badrum.' Följande citat var från en herre som tömde sin töjda blåsa och pratade i telefon. Jag tyckte det var charmigt. Men trettio? Helvete... Så gammal är jag väl inte?

Annars så har dagarna gått på som dem ska. Spendera helgen på Mongolian Barbequeue och i Stenhamra. Allt för att fira min kamrat William som fyllt tjugotre år! Snart totalgubbe! Jag fyller nu på söndag, men ändå. Arbetar hela helgen, vilket är skoj. Alltid kul att arbeta när man fyller år! Söndagen spenderade vi på Mongolian BBQ där vi åt av deras bufféer. Alla var extremt mätta, och kommentarer som att jag ska snart spy fälldes med jämna mellanrum. Eller, äh, okej. Det var William. Den spjuvern...

Igårkväll blev det kvällscigg med Jocke och Mats, och diskuterandes om allt och ingenting. Trevligt värre.

Har även lyckats klämma ur mig en ny låt som jag är väldigt nöjd med, så nu är det att repetera och lära sig texten som är ganska krånglig. Kanske postar den här någon dag när jag känner för det.

Let the Svengelska vara!
- Spongen