måndag, september 29, 2008

Friday nights is a night to remember.

Fredagen spenderades på vårt kära Viper Room som de flesta känner till. Spänniga (inte spännande) 18-åringar i linnen som tror de är guds gåva till kvinnorna som står och spänner sig på dansgolvet och hoppar till någon dålig variant av en gammal skräplåt man hörde för många år sedan med händerna ovanför huvudet med posen "Släng upp händerna för Stureplan" utan att inse det faktum att dem inte är på Stureplan. Ta Stureplan till Stureplan, era jävla stolpskott. Sådär. Var tvungen att få kräka ur mig litet om klientelet som härrör sig på dessa typer av krogar, men vad gör man när inte en av sina bästa kamraters tjejer precis fyllt arton? Jo, då blir det Viper room tydligen, och jag hade ju lovat att följa med så... Väl där så var det som Mats beskrev det: "Skitmusik uppe och tungt ghettogung nere" så det var väl ingen musik som riktigt föll en i smaken. Ingen vidare dansstämning heller om jag får medge det själv, men däremot finns det ju onekligen en hel del snygga tjejer ute på sådana ställen. Tyvärr vill de ju alltid ha killarna med backslick och/eller linnen som jag beskrev tidigare. Sedan till den roliga delen av kvällen då en viss syster vi inte nämner ett namn på tappar bort min mobil. Hur lyckas man få en annans mobil stulen när man går ut och röker är bortom mitt förstånd. Jag börjar seriöst tro att dem har någonting emot mig den där familjen... Brorsan kör sönder min gamla Volvo och syrran sålde säkert mobilen utanför. *Suck* Alla bilder på Love, filmer och andra grejer som var på den, borta! Det gör ont i själen :(


- Spongen

fredag, september 26, 2008

Röd cola + morgoncigg equals bakis.

Då var det det här med att missförstå saker och ting. Det är på fredagkväll man går ut och festar och blir bakis lördag morgon. Men jag har fått allting om bakfoten och är bakis fredagmorgonen för jag festat torsdagkvällen. Jag borde nog följt med de duktiga killarna hem vid tiotiden för att kunna avnjuta en god natts sömn och inte vara så förfriskad som jag är idag. Men men. Inte var dag man träffar alla gamla Ekerö-bor igen, så man får ta det som man kommer. Sen att alla som var kvar är lediga idag och jag jobbar, men det är en annan femma. Ikväll blir det pilkastning med några av herrarna igår som åkte hem i respektabel tid och inte dundrade (ragglade) in i sin lägenhet klockan halv två på en fredagsmorgon. Som herr Zohan sa: "Disco, Disco, Good, Good".


- Spongen

torsdag, september 25, 2008

Finanskrisbonanza

Den här finanskrisen i Amerika. Vad är grejen? Det är helt sjukt! Vad händer om ett av de största länders ekonomiska situation bara skulle kollapsa? All handel som sker med dollarn, importering, exportering, råvaror, olja? Hur kommer världsekonomin kunna hantera en sådan kris? Otroligt att det ens kan hända... vilka effekter subprime-lånen gav och att de två stora bankerna kvar i Amerika gått från att vara fria investment banker till att bli traditionella banker för att säkra sig själv och lägga sig under riksbankens beskyddande vingar? Ja... det är intressanta tider i businessvärlden. Jag har aldrig brytt mig om mina fonder och de aktier som finns, inte följt börsen eller varit mån om den. Men nu, för första gången i mitt liv har jag fått upp ögonen. Det är en ny spännande värld som jag finner intressant att läsa och sätta mig in i, så det ska bli intressant att se vad som händer. Bush höll ett tal och lämnade förslag (snarare ett krav) på att för säkerställa den amerikanska ekonomin så behövs 700 miljarder dollar ... Svenska folket flyr Swedbank på grund av sina investeringar i den omkullvälta investmentbanken Lehman Brothers och de rykten som sipprar om deras försämrade ekonomin. Min egna situation so far är att jag är med i Swedbank, har en summa placerade hos deras fonder och jag ser min ränta stiga mot oanade höjder. Jag behöver nog ta ett snack med min handläggare för att se över finanserna och placera om mina fonder. Framtiden känns inte ljus.


- Spongen

tisdag, september 23, 2008

Coffe and smokes, for the coolest of blokes.

Vart en ganska oväntad kväll. Tänkte ta en promenad hem från jobbet så jag knatade till T-Centralen istället för att åka tunnelbana. Min gode vän Jocke hade fått en uppenbarelse om fint väder idag så jag visste att han var på väg till stan. Drar ett SMS strax innan jag går för att se vart han är... inget svar. Vid mäster samuelsgatan ringer jag istället, hade ingen lust att åka direkt hem. "Non Solo Bar & dricker kaffe med Per." Jahapp. Vänd på klacken, gå hela Sveavägen (typ), upp Odengatan och träffa honom där. Pratar litet om allt möjligt, sedan joinar Safar upp. Per drar hem, Non Solo Bar stänger och vi drar oss över till The Doors för att intaga en iskall Hoegaarden, så som den skall drickas. Frostad med citron. Klockan tickar sent och efter mycket diskussioner om kvinnor, mina misstag och uppenbart (inte för stunden) missade flirtar. Jag måste bli bättre på att läsa folk. Samt sluta vara så jävla blyg. Eller vad man nu kallar det. Men men... det har jag sagt i två år. Ingen bättring ser jag i horisontens blåa färdlinje mot nya tider. Kanske kan även jag segla bort?

- Spongen

måndag, september 22, 2008

Kim Petras - Ifrågasatt sexualitet?

När man läser om att världens yngsta transsexuella person (könsopererade, jag har svårt att hålla isär begreppen), Kim Petras, som fick hormonbehandling redan när hon var tolv år för att genomgå ett könsbyte, växt upp, fyllt sexton och blivit signad av ett skivbolag gör mig mörkrädd. Inte det att hon är transsexuell, absolut inte, men för att jag nog måste ifrågasätta min egna sexualitet då hon är en riktigt söt sextonårig tjej. Det får ju mig själv att känna mig homo och ifrågasätta mig själv för jag menar... hon är ju faktiskt snygg O.o Men det är väl kul för henne att hon trivs i sin nya kropp och sitt liv hon har nu, men i alla fall... Jag kan väl trösta mig med att detta inlägg antagligen får mig att framstå som gubbsjuk som sitter och spanar på sexton och sjuttonåringar, men what the hell? Jag står för det ^_^


Äldre syster till vänster, Kim till höger


Äldre systern till vänster, Kim till höger.

lördag, september 20, 2008

Hemkommen en tidig fredagkväll...

Ramlade precis in från krogen. Var på after work med ... tadaa! jobbet! Otroligt, men sant. Tony ramlade förbi när vi hade avverkat två krogar, så vi drog i oss lite mer kröka på 1900, sen träffade vi Fanny, Josse och Malin på en jazzklubb inne i gamla stan. Otroligt nog så damp en vilsen Mats ner och joinade oss i gamla stan. Det är som när man öppnar en estrella-påse och bara ser alla godsaker man inte trodde fanns. På vägen hem tappade vi dock Malin, Josse, Alex & Gustav. Fanny trodde jag (i min enfald) skulle följa med och dricka lite vidare hos mig, men icke. Hon skulle tydligen hem. Mycket dålig stil i mina ögon, stackars Mats var förtvivlad. Slutade med att Tony, jag och Mats tog tuben hem, smått besegrade men i förhoppning att det var husfest då Magnus ringt mig tidigare på kvällen och bjudit över mig på husfest. Inte för att vara taskig, men jag tror fan det hade vart grymt att dragit hem på den istället för att ruska runt med ett gäng fyrtiotalister som hoppade alldeles för mycket till musiken på stället. Nåja... Är ganska nöjd med kvällen ändå, trots att Tony blev förbannad på mig och tyckte jag skulle "sluta hunda". Tihi. Vad ska man säga? That's me, just too nice of a guy... It's my curse and it will always be.

- Spongen som är otroligt nöjd med hur rättstavad detta inlägg blev efter en hel del omskrivningar trots sena hemkomsten.

fredag, september 19, 2008

Massaaaage five dollah!

Idag så har min goda vän Jonas kommit till kontoret. Han har gått massageterapeututbildning och ska avverka en massa hembesök innan han är klar med utbildningen. Därför kommer han hit och ska klämma på bl.a. mig och mina kollegor för att kunna bocka av en del från sina hembesök. Spänningen är hög hos oss på jobbet, så jag hoppas stackarn har flexat fingarna, knäckt knogarna och stretchat vaderna för han kommer få jobba, åh vad han kommer få jobba. Mig själv kommer han få klämma på efter lunch. Myyyysigt...Tihi.


- Spongen

onsdag, september 17, 2008

En liten tjej kommer till världen...

En kamrat till en kamrat som även jag känner (oj, nu blev det svårt) har precis fött sitt första barn. Under natten krystades en liten tjej till världen, full av energi och lungkraft. Tydligen så inte ens innan ett dygn har passerat så kan man utröna en riktig envishet hos lilltjejen, enligt gudmor som talat med modern. Jag säger bara: Lycka till! Både ironiskt menat i och med envisheten, men även på ett mer seriöst sätt för de där tuffa stunderna som kommer komma. Fick precis "the raw data": född ca 22.30 (vilket förstörde det jag skrev tidigare), ca 3700 gram och 54 cm lång. En rejäl liten tjej alltså. Nu får vi väl hoppas att hon växer upp och blir lika klok och glad som sin mor, men inte skriver Du, Ni, Er. Korrekt svenska förvisso, men GUD vad irriterande. Och jag som inte ens är troende...


- Spongen

tisdag, september 16, 2008

Fanny's in the house, yao!

Fanny ramlade tydligen ned i Stockholm i söndags. Träffade henne, Malin, Josse och Joacim på en fika på Café 60 på sveavägen. Riktigt trevligt! Kul att så se gamla Fanny igen då man saknar henne rätt mycket när hon är i England hela tiden och försöker kränga på kläder på folk samt gömma sin rumpa för lystna byggarbetare. Man får ta tillfället i akt och träffa den gamla 'råttan' när hon är i krokarna. Ikväll blir det eventuellt pingis med Joacim på Xbox, tvätta och umgås. Sådär en normal tisdagskväll.


Vill även passa på att önska Jonas grattis till att han är klar med sin massageterapeututbildning (lång mening det där) och önskar han lycka till med att gnida och knåda på lemmar i framtiden.


- Spongen

måndag, september 15, 2008

Klamydia

Ni har väl inte glömt bort klamydiadagen idag den 15e september?

Saxat från sr.se som skrev om saken i fredags.

"Nationella klamydiadagen på måndag"
Från och med måndag och två veckor framåt kommer det att finnas tider för den som vill testa sig för klamydia på länets barnmorskemottagningar, Ungdomsmottagningen och Hud- & könsmottagningen. På måndag är det nämligen den nationella Klamydiamåndagen.Den dagen får inleda en tvåveckorsperiod med fler tillgängliga testtillfällen än vanligt för de som vill testa sig för könssjukdomar. Det är ett problem att klamydia ofta upptäcks sent eftersom det är vanligt att de första symptomen uteblir eller är svåra att upptäcka. En obehandlad pågående klamydiainfektion gör det dessutom lättare att bli smittad med andra sjukdomar, t.ex. hiv-infektion, syfilis och gonorré."


- Spongen

Dust in the wind.

Jaha, då var ännu en helg avklarad. Fredagen bedrevs först med arbete och som jag skrev tidigare med litet after work. Vi stack en kuban på tegnérgatan och drack en del öl & diverse drinkar. Mitt i allt ringer min kära kamrat Macksson som jag lärt känna via internet som tydligen med Ephraim lurat ned två göteborgare som också dem kännes vid via nätet. Eller, en av dem. Nåväl. Så jag avrundar after worken med mina kollegor, glider upp till Limerick och väl där så sitter vi och gnatar intill sena natten, splittras och alla åker hem. Förutom Macksson. Ephraim tog göteborgarna och jag fick Macksson. Mmm... ligga och skeda med honom, inte illa! :-)


Dagen efter skulle jag äta ute hos mina föräldrar samt träffa Love & Emma. Alltså min brors fru och deras barn som var och hälsade på hos mina föräldrar. Han börjar bli så stor min lilla Love. En riktig härmapa då han härmar allt man säger till honom. Han ska vänjas in på dagis vilket går med medelmåtta resultat tydligen. Han skriker och låter och är omedgörlig när stackars mamma eller pappa lämnar honom på dagis, alldeles ensam. Men men, man måste ju lära sig så det är dagisträning som gäller. Måste vara tungt som förälder att vända ryggen till sitt egna ledsna barn dock.. men det är väl bara bita ihop då man vet att efter en minut så har man glömt allt vad mamma eller pappa heter och börjar leka med sina kompisar istället.


Söndags så gjorde jag inte mycket. Degade hemma, drog och träna sedan ut till Ekerö igen för att grilla med föräldrarna eftersom det inte blev av på lördagen. Mmm... Det var grymt gott! "Sommarens" sista grillning antar jag. Nåja... Efter det blev det filmen The Forbidden Kingdom med Jackie Chan och Jet Li. Jag tyckte inte den filmen var sådär kanon, så jag ger den 2 / 5. Jag hade hoppats se en film a la "Crouching Tiger Hidden Dragon" eller "Hero", men inte riktigt. Jag blev aldrig fångad av historien som berättades, slagsmålsscenerna var som väntat, inget speciellt. En ganska average film, därav betyget. Lite skön humor dock som fick mig att skratta till en eller två gånger, men förutom det var den enda upphetsningen i filmen från grymt söta skådespelerskan Yifei Liu


- Spongen

fredag, september 12, 2008

After work.

Vi har kopplat ni en dator i ljudsystemet i vårat konferensrum och poppar musik samt har på fullscreen video på vår projektor.


Äkta afterwork. I och med ljudnivån så kom vår nordiska chef i koncernen in och tittade vad vi höll på med, gick in i konferensrummet, skrattade och önskade oss en trevlig helg. Jag tror jag älskar mitt nya arbete.


- Spongen

Pjärsa

"Guinness, sökoptimering och rakade brudar. Det är Mackan det."


- Pierre


Sällan har jag känt mig så träffad av en beskrivning.


- Spongen

torsdag, september 11, 2008

Don't Hassel the Hoff.

David Hasselhoff


Blir man inte riktigt sugen på denna karla karl? *Rysa av välmående*


- Spongen

Hon där uppe och de svettiga turkarna.

Glömde även nämna att vid mäster samuelsgatan stod en polisbil och en piket samt ett gäng med invandrare, vilket i min fördomsfulla värld antog var spänniga turkar (ok, jag såg en av dem med bakåtslickat hår, tajta jeans och en fiiiiin midjejacka), i den klassiska "Vad vill du? Du ska dö! Din mama!"-posen och försökte springa genom barrikaden med poliser som höll isär de två grupperna. Ganska kul att det fortfarande finns spänniga lirare som slåss om årets coolaste invandrare (och svensk, för dem som vill vara med i denna gemenskap) och spänna sig så mycket de kan för att verka häftiga inför sina kamrater. Ja jäklar...


Vidare så gick en arg Michaela förbi mig när jag skulle gå till gymet. Sa hej i vanlig ordning, men hon spatserade förbi, svarade inte och svängde med huvudet argt åt båda hållen utan att titta framåt. Så nu får du en känga för att du är en otrevlig jävel och jag hoppas någon tillrättavisar dig och ditt sätt. Sen att du antagligen kanske haft en dålig dag på jobbet och du såg ut som en blöt hund som försökte fly undan regnet OCH lyssnade på musik, det har ju ingen som helst relevans till sammanhanget.


- Spongen

Sehr gût.

Nu har jag shoppat loss så det knakar i fogarna. Tre t-shirts och fem par nya tröjor borde väl räcka för ett tag framöver? Och sen en drös träningskläder eftersom de jag har är litet, hm, gamla. Sedan igår tröttnade jag på min väska som jag bar med mig till jobbet och köpte därför en ny på vägen hem. Haha. Impuls-storhandla kläder är väl alltid kul. Eller? Kom hem vid åttatiden igårkväll eftersom jag rantade runt och letade efter en väska jag tyckte om innan jag hittade en på Stadium. Efter det stack jag och tränade med magen full av ett äpple. Måste få säga att jag började äta ordentlig kost och gå enligt mitt kostschema sen i måndags och fan, det hjälper verkligen träningen. Jag kunde ta i mycket, mycket mer och är inte trött längre utan känner mig pigg och fräsch. Förut var jag orkeslös, trött och hängig. Otroligt vad lite ändrade matvanor kan göra. I alla fall, kom hem strax efter nio och ska börja laga middag (!) vid denna unga timma... Hade väl ätit och sådant klart strax efter tio, haha. Inte direkt det optimala, men men. Tog med mig träningskläder till jobbet idag så jag kör direkt efter jobbet så kan jag åka hem sen och laga middag. Ikväll blir det vårrullar med ris! Mmmm... Spring rolls.


Vårrullar


- Spongen

onsdag, september 10, 2008

Sent om natten kommer hon...

Min granne måste tro att jag och Joacim är två kaffedrickande galningar som kedjeröker för att se vem som först vinner kampen om lungcancer. Vi verkar inte göra annat. Kaffe och cigg. Så som det bör. Hade hon inte vetat om att Joacim inte bodde där så skulle hon nog antagit att han gjorde det, i alla fall vad hon sa själv. Dessutom när hon frågade: "Har inte du en blogg?" så tittade jag och Joacim litet skevt på henne, då vi båda två vet att vi har en varsin blogg. Jag tänkte först att hon hittat till Joacims blogg, men det visade sig att hon försökt hitta loftgångens blogg, så hon hade sökt på "loftgången +bromma" och ta-da. Där fanns jag. Litet lustigt att båda trodde hon menade Joacims blogg först, då vi tittade på varandra med ett uttryck av "Wtf?" skrivet över hela ansiktet.


Jag och Joacim. Vi diskuterade som vanligt om saker och ting. Och ingenting. Hm. Sedan blev det en repa med gitarren, men jag skickade hem honom tidigt för jag skulle duscha och trimma min fina lilla mustasch. Tihi.


PS. En rökfri loftgång? Värsta jag hört... DS.


- Spongen

tisdag, september 09, 2008

En ljummen fis gör ingen glad.

Igår på väg hem från arbetet så ligger det en odör i tunnelbanevagnen som liksom... osar äggmök. Det var så jäkla risigt så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Joacim frågade mig från skala ett till fem, hur äcklig var den? Nja, ingen klockren femma, men en kandidat till det. Det var precis på gränsen till outhärdligt. Ingen som tog åt sig äran heller. Den jag misstänkte att det var var en litet äldre dam som såg jävligt självbelåten ut.


- Spongen

måndag, september 08, 2008

Sju killar, två par stringtrosor och en fyrhjuling.

Så kan man väl beskriva den smått kaotiska lördagkväll som slutade hemma hos Erik. Sju killar varav två iklädda stringtrosor som dansar till en frenetisk tokbög på YouTube. Kan det bli mer Ekerö? Jag tror fan inte det. Men det ver kul! Nog för att Prins Mikael och Erik båda två har en tendens att låta kläderna falla oavsett kön och representanter från de olika lägren. Bara brudar? Kläderna av. Bara killar? Kläderna av. Jag tror de vet hur man partajar helt enkelt. Men att se dem i minimala stringtrosor de stulit från Eriks flickvän där en kula eller två hänger sladdrandes vid litet för vilda skakningar till musiken... ja, det är väl sådant som är svårt att förklara om man inte ser det med egna ögon. Kvällen slutade i alla fall med att jag och Mats satt utanför dagiset och pratade till halv sex någonting på söndagmorgonen. Kräftorna jag intog hos mina föräldrar var i alla fall goda. Så nu har jag avbockat kräftskiva från årets måsten.


För övrigt saknar jag våra möten på tredje våningen. Det var så länge sedan man satt och småpratade och myste i varandras närvaro. Mer sådant. Får helt enkelt köpa en flaska vin och ta med mig en limpa cigaretter och sedan styra upp något. Fast jag vet inte. Bottenträsket kanske inte kan initiera dessa riter utan man måste bli uppbjuden? Hmm. Hmm.


- Spongen

lördag, september 06, 2008

TonTon

TonTon was here! Nä, men Tony kom förbi och snackade lite skit igårkväll. Om inte annat var kvällen riktigt lugn och skön. Min granne kom hem, inte Oskar, utan tjejen med namnet jag aldrig tycks komma ihåg. Elnas? Nåväl... Stackarn får aldrig uppleva några husfester. Det känns som att vi dragit igång ett ordentligt rykte om festerna här, men de senaste tre veckorna har det varit tyst som i graven. Kan det bero på att det bara är för att sommaren är slut? Har lågan brunnit ut? Has the flow in the motion gone to slow motion? Haha, den kom jag på "on the go". Fyndigt. :P
Nåväl, hoppas det blir något till litet huskalas innan vinterns kalla hand knackar på dörren och låter vinden bära med de tysta snöflingorna som kallt landar på min kind och smälter. Vintern... de dystras högtid.

- Spongen
TonTon

torsdag, september 04, 2008

Best of Blocket

Denna tjej KAN inte ha tänkt till två gånger innan hon la ut sin annons på blocket. Det roliga är att det verkligen är hennes riktiga nummer. Ja herre gud... Jag vill inte ens tänka på hur många roliga 'förslag' den stackars tjejen kommer få.

- Spongen

Avdomnad är nog rätt ord...

xxx säger:
jag har liksom hasat mig fram i stolen så att jeansen fastnat. resultatvis har grenen glidit in ordentligt, så jag sitter nu i princip PÅ pungen. Med grenen som går rakt in mellan benen. Det gör fan ont efter typ 20 minuters sittande såhär... dags att skifta?

xxx säger:
Hm. Litet bättre blev det. Men jag kan fan inte sitta länge i jeans. Man blir liksom varm och utvidgad, sen sitter man för mkt för länge så blir det ... liksom pannkaka.

xxx säger:
Avdomnad är nog rätt ord.

- Spongen

Happiness is just ... there.

For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
-- Ralph Waldo Emerson


- Spongen

onsdag, september 03, 2008

Ensam mamma söker ...

Ingen kan väl ha undgått att missa de otroligt STORA reklamskyltarna för säsongens "Ensam Mamma Söker"? Detta är nog första gången jag tittade på dem och typ... ville söka in. Haha. Sällan har dem hittat så snygga mammor, eller MILFs som många nog kallar dem, och packat in i ett program. Jag har dock bildat min uppfattning ifrån en snabb titt på reklamaffischen, så jag KAN ju ha fel... ^_^ Antar att det ska till för att det ska bli någon TV av ett sådant skitkoncept... och nej, jag kollar aldrig på TV. Högst serier som inte släppts i Sverige än. Så det så. :P Eller, tja, nu finns de väl kanske här.. eller. Äh. Skitsamma. Jag kollar inte på TV helt enkelt.


- Spongen

Google Chrome is hier!

Google Chrome är nu släppt till allas förtret! Död åt alla andra browsers, Google tar över! Nja, vi får väl se. Min kollega sitter och testar denna nya browser och det första som hände var att hela fönstret låste sig pga ett javascript. Men det löste sig efter någon minut då programmet kom igång igen. Vid en första anblick kan jag väl säga att APIn ser litet ... tafatt ut? Får man säga så? Menyn lär vara saknad av många som fanns i den fina menyraden. Däremot tror jag att många kommer nog vänja sig, däribland jag med att använda browsern. Kommer det bli en ny standard? Vem vet? Jag kommer i alla fall att pröva deras browser Chrome, men jag kan inte lova att jag kommer älska den. Gillar dock sättet den är uppbyggd på och tanken är god. Vi får helt enkelt låta tiden utvisa när, var och hur om Google Chrome slår eller inte. Men med Google's mått av framgång hitintills så kommer de nog göra ett bra jobb här också.


Key features of Google Chrome:


* Designed to be clean and fast, with improved speed and responsiveness
* Keeps each tab in an isolated "sandbox" to prevent one tab from crashing another and provide improved protection from rogue sites
* Has a more powerful JavaScript engine, V8, to power the next generation of web applications that aren't even possible in today's browsers
* Currently available for Windows only (Mac and Linux versions are in the works)
* Open source (includes components from Apple's WebKit and Mozilla's Firefox)

På svenska kan man väl säga;

- En ruta för allt
- Sidan Ny flik
- Programgenvägar
- Dynamiska flikar
- Kraschstyrning
- Inkognitoläge
- Säker bläddring
- Bokmärken på ett ögonblick
- Importera inställningar
- Enklare filnedladdning

Läs mer om Google Chrome features här.


- Spongen

tisdag, september 02, 2008

Miss Li

Hörde Miss Li's nya låt "Ba Ba Ba" på radion alldeles nyss. Den satte sig riktigt ordentligt på hjärnan. Söt är hon också, men det är en annan femma ^_^ Ska nog köpa med mig albumet hem och lyssna genom det, se om det är någonting.

- Spongen

Som jag trodde!

Det blev som jag trodde. Inte orkade man på söndagen åka och träna. Nej då. Men jag var duktig igår. Cykel till & från jobbet samt armträningspass. Idag efter ett kundmöte ska jag nog sticka direkt till P&T och köra en vända bröst. På torsdag mellan tvättningarna blir det nog axlar och rygg, sen får jag försöka klämma in något nytt armpass till helgen. Vilket inte lär bli av. Haha. Nåväl... jag ligger bara ett pass efter. Gotta keep workin' those abs, yeah, fuck yeah. Mhm.


Min kära vän Foad har flyttat. Hurra för honom! Nu kan han t.o.m. prata sent inpå kvällen i telefonen om han vill utan att en arg far ropar något persiskt till honom. Tror jag. Hans fru (ok, kommande fru, då dem "bara" är förlovade) kanske är av samma skrot och korn. Hårig under armen med mansröst och van att styra med hela handen :) Inte för att jag träffat henne, men det är kul att generalisera. Tihi.


- Spongen

söndag, augusti 31, 2008

Mackie Macksson!

Hm. En väldigt lugn helg allting till trots. Riktigt skönt faktiskt då veckodagarna varit alldeles knäppa. Nej, nu måste jag ta tag i min träning och livet igen. Måste dra ned på alkoholkonsumptionen och inte vara en Svensson som tokdricker till helger. Förvisso har jag inte druckit på helgerna nu över två veckor, så det är en början. Kaloriintaget skall kontrolleras, msåte fan se till att komma i ordentlig form igen. Idag blir nog sista dagen på ett tag då jag "fuskar". Men men, det säger jag ofta, så vi får helt enkelt se. Skulle cyklat till ekerö idag som motion, men inte det blev av. Tror nog inte jag tar mig till P&T heller och tränar armar vilket är det jag har kvar att träna denna vecka. Lyfte en massa grejer igår med brorsan förvisso, så får väl smyga in ett träningspass där i form av "flytt".

Om inte annat var lördagen riktigt trevlig med god mat hemma hos familjen Hallin. Inte då mina föräldrar, utan min bror, fru och deras sovande son. Jag vann i Buzz, vilket var skitkul så jag fick reta dem två ordentligt. Tydligen dock så lät dem alltid nybörjaren vinna i spelet eftersom de vill vara snälla... Jo, visst, tjena. Dra den om rödluvan & vargen också. Tihi. :)

- Spongen

fredag, augusti 29, 2008

Ett andetag senare

Då var man vid liv i alla fall. Efter några Ferenet shots för mycket så blev det en alldeles för blöt kväll för mitt eget tycke, en torsdag. Hör inte direkt till vanligheten att det blir såhär en utekväll med jobbet, förvisso var hela norden med, men i alla fall. Jag lägger ansvaret helt och hållet på Pelle, den slugna björnräven. Nåja... mer input vid ett senare tillfälle.


- Spongen

torsdag, augusti 28, 2008

Waiting for my ...

Konferens hela dagen med många olika aktörer som presenterade sig och sina visioner inför framtiden. Intressant och kul i jämna mellanrum.


Nu väntar vi på att resten av gänget skall dyka upp efter en kort visit på deras hotell, så ska vi ta oss en bit mat, ett glas vin och en del diskussioner kan jag tänka mig. Vi får se hur kvällen slutar. Weehoo.


Dagens höjdpunkt so far: Jag glömde plocka ur min tvätt från igårkväll. Konsekvens: Jag åkte hem mellan två presentationer och ordnade problemet. Som tur var tvättade ingen imorse, så jag behövde inte göra bort mig. Bara inför alla min kollegor... detta lär man ju få höra en hel del framöver. "Jaha, vart ska du? En snabbtvätt?" är några av de kommentarer som fällts hittills... I'll kill you! CHUT UP!


- Spongen

tisdag, augusti 26, 2008

Skruva den som Beckham.

Nu ska jag sova så jag orkar med kursen och grejer i morgon. God natt, ni enstöringar.

- Spongen

Loftgången & hon som håller en vaken.

Loftgångsmarodörerna slår till igen! Nu har de tydligen startat en blogg, mina kära grannar på "El Loftogångo" som jag ska börja kalla den. Eller "Bar Tredje Våningen". Tyvärr anammar de inte mina förslag, men det är en annan femma. Jag får helt enkelt nöta mina businessproposals ännu hårdare och gnälligare.


Nåväl. Kvällen började med att efter jobbet & träningen så kommer jag hem för att finna Oscar och hans kollega sittandes och dricka öl efter att dem grillat. Svag som man är öppnar man ju en öl och sätter sig med herrarna. En väldigt hes Charlotte börjar skrika på oss stackare nere på bottenvåningen att vi skulle komma upp. Sagt och gjort efter ett snabbt ombyte för egen del, raglade vi upp och spenderade större delen av kvällen där. Charlotte var på G så hon ville dra med alla till en schlagerkväll på kungsan. Sagt och gjort, vissa ramlade iväg till Kungsträdgården och festade till det medans jag hade planer på att gå hem. Meeeeeeen efter fem minuter så öppnades en flaska rött och långa diskussioner sent inpå natten fördes. Allt som allt, mycket angenäm kväll må jag säga. Om inte annat hann man bli ganska onykter. En måndag. Somnade nog halv fyra. En tisdagsmorgon. Så är livet, en kväll på "Loftgången". Hårt, men ack så ljuvt.


- Spongen

måndag, augusti 25, 2008

En bokhandel...

Vad benämner man "En bokhandel" som i plural? En bokhandel, flera bokhandlar? Nej, då gick ni på nit förstår ni. En bokhandel, flera boklådor. Hurra för det svenska språkets otroligt uppenbara böjningar och ändringar vid singular och plural!


- Spongen

Ångan är uppe...

Det är så irriterande när ångan är uppe när man är på jobbet och allt går verkligen smidigt, så kraschar databasen hos ett program vi använder oss av. Hurra, länge leve den digitala åldern! Nåja... får gott sitta och vänta på att det kommer igång igen så man kan fortsätta med det man höll på med. Tänkte någon ville veta. Liksom.


- Spongen

Another weekend off the shelves

En riktigt lugn och skön helg. Avslutad med goda vänners sällskap en söndagskväll med litet öl och diskussioner om allt och ingenting. Ibland måste man faktiskt få en lugn helg som inte bara består av fest till sju på morgonen ;) Nu har man dock en fullspäckad vecka att se fram emot. Outriders nordiska kontor kommer på plats med Google & Eniro som håller föreläsning, mingel för mediafolk och litet annat smått och gott. Förhoppningsvis ramlar även Emma in för lite allsång ackompanjerat av gitarr. Vecka trettiofem känns som en vecka att se fram emot helt enkelt. Sov gott!

- Spongen

torsdag, augusti 21, 2008

Vissa vill att det går fort, eller?

Cicci--88 säger: hej

MrSponge säger: Hej hej


MrSponge säger: Allt väl?


Cicci--88 säger: mm sj då


MrSponge säger: Jo då! Du får ursäkta att jag är seg, men jag håller på med lite grejer :P

MrSponge säger: Vad har du för dig då, en torsdag kl. halv tolv?


Cicci--88 säger: nattlinne...



MrSponge säger: har du nattlinne för dig? ^^ Inte så jag menade, hehe. Tänkte mer vad du gjorde liksom


- Spongen

To sukett, or not to sukett?

Testade för första gången i mitt liv suketter till mitt rooibos té istället för socker (de gånger jag har sådant i, må jag tillägga.) Måste säga att jag är lite ... fundersam. Det smakar sött, men ändå inte. Inte en lika fyllig, sockrig smak man får av socker, eller den där aromatiska, distinkta honungssmaken man får av, well, honung. Det funkar, men originalen är ändå bäst. Precis som med allting här i världen.



- Spongen

onsdag, augusti 20, 2008

Det färglösa byter skepnad

En tanke slog mig... Många pratar om att de vill få bli gamla och se tillbaka på livet med ett leende på läpparna och känna att man inte ångrar någonting. Det är absolut en framtidsvision jag delar och vill veta av, men hur ska jag klara det när jag redan på tjugofyra år tittar tillbaka och ångrar?

- Spongen

tisdag, augusti 19, 2008

Innan du vet...

Innan du vet ordet av vet du vad värmeugnen på spisen används till.

Gradvis, utan att du märker det, slutar du spela dina skivor till och med när du är ensam.

Festerna du håller är av den typen som inte efterlämnar några märken i soffbordet.

Plötsligt har du tolv av alla koppar och fat och alla du känner är två och två.

Du kan namnet på fotbollsspelare, importerat öl och bilar som kör fort därför att du är bra på att lyssna.

Du vet att tiden går för du har gardiner för varje säsong på året.

Men du minns inte när du gick barfota i gräset sist med sommaren mellan tårna och du glömmer att drömma när du inte sover.

Jag har varit där.
Jag har dansat, dansat till rytmen av ett annat hjärta.
Hittat någon men mist mig själv... men inte en gång till, inte på länge.

Det kommer en punkt där en av oss måste ge oss iväg eller stanna och försvinna.

Men jag...
... vill inte tämjas
... vill inte tämja
... vill inte glömma.

Riktigt bra.

- Spongen

It's just scary...

Den här strippen säger i princip ganska mycket om mig själv och hur jag tänker. Däremot kanske det är reaktionen man får av tjejer... ? Klicka på bilden för bättre upplösning.

Gentleman... Bög?



- Spongen

måndag, augusti 18, 2008

Idiologi

Så har en helg förflytit. Vart en del... skojigheter. Efter att jag repat mig efter sjukdomen kände jag att det var dags att attackera alkoholens signum. Sagt och gjort så slutade kvällen väldigt udda. En tjejkompis sov över hos mig, men jag sov över hos min granne. O_O Haha... Ofta man har en tjej som ligger i sin egen säng hemma, så spenderar man natten hos en annan. Vilket inte var så gött, i och med att jag inte kunde somna för fem öre. Vet inte varför, men tydligen blev jag informerad vid ett senare tillfälle att det var fullmåne. Tydligen har folk problem att sova vid fullmånar, ingenting jag stött på förut. Har hört om det, men aldrig råkat ut för det. Nåväl... På lördagen hälsade Tanja på från den stora staden London. Mycket trevligt! Kvällen bestod av att snacka goja. röka för mycket cigaretter och vara vaken för länge. Joacim, Mats, jag och Tanja. En trevlig kväll helt enkelt. Tyvärr har jag inget bildbevis från saken i sig, men ni får tro på vad jag säger. Det bästa är dock att jag har ondare i halsen nu efter denna helg än vad jag hade innan.


Måste bara få avsluta med dagens "problem". Vid T-Centralen gick det två fruktansvärt fina rumpor framför mig. Det var jobbigt eftersom det var väldigt svårt att avgöra vilken man ville titta på. Man ville kika på båda samtidigt som man höll koll framåt. Två oberoende ögon som arbetar var för sig samt ett tredje öga så man kan kolla vart man går, är det så jävla mycket begärt!? ^_^


Förlåt för att objektifiera kvinnor, men jag var tvungen att slänga ur mig lite mansgriseri ;)


- Spongen

fredag, augusti 15, 2008

It is another rainy day...

Inte riktigt som titeln säger då det är fint väder ute. Tillbaka till jobbet efter litet "sjukma" som det kallas. Känns skönt att få komma ur sin egna lilla cell på 35kvm där hemma. Arbetet flyter på, skönt att få göra något mer konkret än att försöka hitta på arbetsuppgifter efterhand. I kväll kanske Tanja tittar förbi, eller så blir det Garbo då några tydligen ska dit. Funderar starkt på att gå köpa en glass...


- Spongen

måndag, augusti 11, 2008

Malmou.. Malmöou... Malmuuuoö. Äh.

Kan inte stava det som de uttalar det. Var nere i Skåne över helgen och var på min brors bröllop. Så otroligt fint och bra bröllop kunde man inte hoppats på! Ett litet kapell vid havet, ett tjugotal gäster, bra väder (lyckades klämma in en fin dag mellan två dåliga dagar, inte illa!). Mycket skratt, en liten del alkohol och härliga människor. Ute på Österlen ven vinden ljuvt över gräset och fick de långa åkrarnas gräs att svaja sakta medan kossorna betade av gräset. Det må jag säga... trots dialekten är Skååne ett vackert landskap. Under vigseln kom även min bror och hans fru ihåg att säga 'Ja' till varandra. Love sken som solen och var glad och skrattade tillsammans med alla andra barn som fanns närvarande under kvällen. Det må jag säga att denna helg i Skåne har varit riktigt underbar. Jag hann även med att bada i havet, vilket inte är att underskatta. Jag har gjort min plikt för denna sommar. Nu kan jag inget annat än luta mig tillbaka och önska min bror och hans fru och deras barn de starkaste lyckönskningar jag kan tänka mig inför den kommande framtiden, med vad än livet bär i sitt sköte. Mitt egna liv återgår till mer triviala ting såsom att fundera ut en middag för ikväll, nyinflugen från Malmö (Sturup) som man är, knata till affären och inhandla morgondagens frukost.

- Spongen

torsdag, augusti 07, 2008

We're all oh so beautiful.

Det regnar ute, blåser hårt och fuktar min hjässa. Det är en sak jag tänkt på. Förut när man gick på stan, till eller från jobbet, strosade, fikade... man la alltid märke till dem där ögonbrynshöjande kvinnorna som man tyckte 'oh shit, jävlar vad snygg hon var.' Jag har dock tänkte efter litet och börjat titta (okej, spana) på de flesta tjejer jag ser och har märkt att aktivt leta är mycket bättre än att bara låta det slumpvis bli någon tjej som alla andra lägger märke till. Det kom som en insikt för mig att hur mycket söta, snygga och gulliga tjejer det egentligen finns. Synd bara att man fortfarande skulle klassas som första klassens psykopat om man gick fram till någon och försökte starta en konversation out of the blue. Eller är det bara jag som fått för mig att i Sverige är man tillsluten och inte låter någon främling bjuda på en fika för att se vad det är för en människa? När jag var i Thailand så är det verkligen natt och dag. Där kan man ta en öl och sätta sig vid ett bord, fråga vad dem gör och sedan snacka skit fram till sena natten eller tidiga morgonen. Försök göra det på en krog eller dylikt här i Stockholm så skulle psykvårdarna komma redan efter fem minuter med tvångströjan i högsta hugg..


- Spongen

måndag, augusti 04, 2008

BBQ?!?

Jag stod utanför här och gjorde sådant man inte gör, tog litet frisk luft. När jag låter min blick passera över torget framför kontoret, ser jag orden "Mongo Barbeque". Ett rödljus stod i vägen för skylten Mongolian Barbeque. Det var kul tyckte jag.


- Spongen

Pride is all I have left...

Blev inget Pride för mig. I år igen. Att titta på alltså, inte delta. Undrar vad det är man egentligen firar så högaktigt? Är det ett ställnadstagande om att homo-, bi-, samt transsexuella personer ska ha samma rättigheter som oss "andra"? Självklart ska de ha det, men att böga ut i tantolunden och rocka röv i humblan... Hmm... Aja. Vi vill väl alla uttrycka oss på ett eller annat sätt. Jag själv har ett mer subtilt sätt, jag förtränger allting till sena natten när jag ligger ensam i min säng, det är då det subtila kryper upp och gör sig påmind om hur en människa egentligen är. Det är då man får ifrågasätta sig själv och försöka få svar på saker. Precis innan drömmen tänker jag som mest på vem jag är, varför jag är, vad jag är. Innan drömmen kommer och befriar mig.


- Spongen

söndag, augusti 03, 2008

Åh, vad härligt.

När jag skulle gå till ICA Sunbyberg häromdagen så det första man ser efter man passerat Garbo var att en hemlös kvinna sitter och kissar bakom en busshållplats. Okej, najs. Sådär en 65 år någonting och bara kör lös på trottoarkanten. Vandrar vidare över korsningen och där hittar man då sex stycken andra hemlösa och/eller fyllon, som jag förvisso inte vem om de är hemlösa eller om det bara är mina fördomar som stryker med, men fyllon var de i alla fall. Nåväl, en av dem sitter med en gitarr i knäet och spelar en väldigt ostämd slinga av Creedence Clearwater Revival med 'Have you ever seen the rain'. Det som skrämde mig mest var att den som ylade högst bland herrarna på gatan, han hade bra sångröst.

- Spongen

måndag, juli 28, 2008

Dublin in all its glory.

Dublin... En riktigt Underbar stad. Att sitta i en riktig irländsk pub och lyssna på musiken från detta land samt att dricka en Guinness direkt från fat, korrekt upphälld och allt är en obeskrivlig känsla. Det är någonting jag skulle kunna göra varje kväll utan större problem. Det är inte bara musiken, ölen och stadens charm som bet på mig. Alla gamla kulturarv de har besparat. Christ Church, Book of Kells m.m. för att nämna några, Temple Bar området... Folk är trevliga (för det mesta ^^) och man navigerar lätt runt stadens snåriga alléer, broar och torg. Att få se Book of Kells som är en bok daterad ända tillbaka till 800-talet var ganska häftigt. Men även, för mig som inte är troende på gud, så var Christ Church ganska häftig att se ändå. Byggd någon gång på 1200-talet är det en magnifik byggnad med mycket historia, min ateism till trots. Guinness Storehouse var ju ett givet besök. Ett annat besök som inte var riktigt planerat var Jameson destilleriet. Vi såg bara en skylt från LUAS Röda linjen (en markgående tunnelbana typ) vid Smithfield; Jameson Whiskey Distillery. Givet att gå dit! Väl där fick man en ordentlig genomgång av hur whiskeyn framställs, skillnaden mellan irländsk och skotsk whiskey samt även ett provsmak av deras trippel destillerade whiskey. Den var inte så dum faktiskt, men jag föredrar nog skotsk om jag måste välja, då den rökiga smaken är det som faller mig ... i smaken. Överlag är jag ruskigt nöjd med resan, då jag inte hade några förväntningar så blev allt bara så bra. Guinness, Irish Coffee, Bulmers... Ja, allt var bara kanon. Hotellet vi var på var otroligt bra, Tallaght Cross Hotel. Förvisså låg hotellet ca 45 min från Dublin, men för den servicen, priset, rummet och trevliga hotellbaren så var det bara så värt det. Riktigt fint, kan rekommendera det till alla!


Vi hittade vårt stammishak, Vat House Bar i Temple Bar distriktet. Vi spenderade tre kvällar i rad där med att intaga tidigare nämnda drycker. De gjorde riktigt grymma Irish Coffee's där. Fan... att sitta och skriva om allting gör ju att man verkligen vill komma tillbaka dit och få sitta där i Vat House och bara... vara. Mmmm.... Försökte dricka en Guinness häromdagen, men det var verkligen som Alexander sa, att dricka Svensk Guinness smakar skit. Tyvärr är det sant :( Jag är jätteledsen över det, då jag inte druckit så mycket Guinness innan, men i Dublin var det fan svårt att låta bli. Men men... Life goes on to treat you like its bitch, so take control over it and smack that bitch up.


- Spongen

måndag, juli 21, 2008

I, are home. Indeed.

Irland har varit alldeles fantastiskt. Kommer med en större uppdatering senare, men jag är så jävla nöjd med resan. Grymt kul! Inte ofta man fyra dagar i rad när man tar sin sista öl i en hotellbar att man bara är... så jävla nöjd med sin tillvaro. Mer sådant till folket.

- Spongen

fredag, juli 11, 2008

Kommunikation anno 2008.

"Fan, facebook, sms, samtal och mail. Nu saknas bara röksignaler, fax och morsekod så kommunicerar vi på alla sätt! :D" - Joacim.


Det är så jävla sant min vän :-)


- Spongen

onsdag, juli 09, 2008

Kvinnor...

The good ones you've got a shot at are taken, the one's who aren't taken are the ones who like Iggy Pop-kinda boyfriends with a sling of Pete Doherty up their ass, so they can be treated as shit but still call "baby I love you!" and stay at their side no matter what. Women are fucking retarded.


- Spongen

The Green Grove

I afton ska det tydligen bli Gröna Lund med Fanny, Malin & José (Josefin, Jossan, Josse... en tjej med många namn). Får väl se hur det blir... ska möta Fanny vid Karlaplan efter jag slutat, sedan bär det av till det gröna lugnet. Får se om man orkar hålla jämna steg med de som är lediga (tror Malin jobbade dock ^^). Så ruskigt trött efter för lite sömn och för mycket träning. Dessutom är min armbåge cp idag.. för den som undrar. Vaknade upp och hade skitont i den. Tror att mitt gitarr-maraton på fyra timmar i sträck igår inte uppskattades fullt ut av min stackars högra armbåge. Nåväl. Får se om jag köper åkband, men det är väl nästan ett måste när man går på trippeldejt med tjejer? ^_^


- Spongen


PS. Jag fick onda ögat av en byggjobbare här. Jag kan förstå att dem tycker vi på kontor är lata svin, haha. Dem ser oss antingen spela boll ihop, skratta eller bara sitta på MSN och inte göra något (vi skämtar högt om det, inte att vi verkligen GÖR det). Stackars arbetarsvin... ^_^


DS.

fredag, juli 04, 2008

En dröm om natten...

Det är ganska konstigt. Häromnatten drömde jag en dröm; en dröm om en tjej som var väldigt söt. En helt vanlig tjej, inte en blond bimbo med smal midja, världens finaste skapta rumpa och silikontuttar och vildt sex, just sådant som vi killar tydligen bara drömmer om. Jag tror hon var en blandning av en gammal klasskompis, Sussi, samt en otroligt söt blond tjej med liknande krulligt hår som Sussi har/hade som jag såg på tunnelbanan samma dag, men med härligt normala kurvor. Sådär lite småknubbig men med ett vackert leende och en personlighet som bara strålade. Vi låg på en strand och bara höll om varandra. Det var så... jag vet inte. Antagligen tänker många "GAY" men det fanns liksom ett momentum där man inte behövde säga någonting till varandra, utan vi omfamnade bara varandra. För att vara riktigt ärlig så omfamnade hon mig och jag lyssnade bara till andetaget av hennes närhet och jag trivdes. Jag bara... trivdes. Det är verkligen någonting jag saknar. Vakna upp bredvid någon man tycker om, omfamnas och bara... göra ingenting. Inte säga något, bara njuta av att det finns en närhet. I drömmen förvisso rullade vi runt, omfamnades i en kyss och sedan skrattade vi. Men vi återkom till den där stillheten, den där närheten som bara fanns där man inte behövde yttra, där bara vi två var och vi delade varandras närhet. Jag vill få känna mig sådär tryck i livet, då jag aldrig tidigare känt mig så tillfreds som när jag vaknade den morgonen, tio minuter innan larmet på klockan ljuder av ännu en arbetsdags hårda börda på ens psyke. Om jag bara kunde hitta dit...


- Spongen

torsdag, juli 03, 2008

Pendeltåg och solen i ögat.

Vaknar av en stor solstråle i ögat, huvudvärk och törstig som ett as. Har druckit för lite vatten de senaste tre dagarna, så jag håller på att "vätska upp mig".


De där pendeltågen har fan lite konstiga saker för sig. De kommer för sent, har alltid något jävla fel och de passar aldrig den tid som skylten säger. Nästan som en kvinna... Man står och väntar på dem, man förväntar sig att få komma in, men blir alltid stående på perrongen. Nåväl... När pendeln väl kommer, försenad som man är, så sitter det världens dryyyyyyyyyyyyygaste norrländska tjej och pratar i telefonen! Normalt brukar jag inte irritera mig på folk som talar i telefon, men hon talade jättehögt, jäääääättesakta på en så släpig och irriterande norrländsk dialekt så jag ville bara välta ut henne på spåren, säga åt henne att flytta norrut och fan aldrig mer komma till Stockholm. Jag var så arg när jag gick av pendeln, för när man väl börjar irritera sig på en sak så slutar man inte irritera sig på det, utan man sitter bara och varje stavelse, varje bokstavering och varje jävla släpande mening som drog sig ur den där munnen... GAH! Jag var så galet sned när jag gick av så jag kunde inte göra annat än att skratta åt hela situationen, skaka på huvudet och bege mig till tunnelbanan. Nu har jag ont i huvudet, är omåttligt trött och bara ... hatar allting just nu. En riktig skitmorgon som påbörjar en riktig skitdag. Bah!


- Spongen

onsdag, juli 02, 2008

Sälolja - för en bättre vardag!


Seriöst... vem säljer en sådan här annons egentligen? Sälolja med kvalitetsgaranti... Jag tänker inte ens börja analvåldta den här bannern utan låter er egen fantasi sätta skällsord på hur sugen Du är på att köpa Sälolja - För en bättre framtid ... Inte nog med det. Pröva gratis. I trettio dagar. Äter jag sälolja i trettio dagar så vet jag inte vilken hjärnhalva jag tänkte med. Antagligen den söder om prostatan.


- Spongen

tisdag, juli 01, 2008

Bussförare strejkar...

Gammal buss


Jag vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till busstrejken. Ägarna säger att dem inte har helt enkelt råd att ge bussförarna det dem vill ha. Bussförarna vill ha samma avtal som de kommunala bussförarna, vilket man kan tycka rimligt. Men jag vet inte, strejk tycker jag verkar ha blivit en "grej" att ta till så fort man inte får som man vill. Nu är det ju så att det inte är några slags orimliga krav som ställs, men den dagen då facket anser att förslagen är 'rimliga', arbetsgivarna anser det verkligen som ej rimliga utan det blir ett dödläge. Strejk är det starkaste vi har att ta till, eftersom dödläget förr eller senare tvingar en arbetsgivare att ge det strejkande företaget det vi vill ha. Men vad händer om facket anser sig ha rätt till en sak som folk i allmänhet inte tycker och sannerligen inte arbetsgivarna? Hur förhåller man sig till det då? Alla de senaste året verkar ha "slagits för sina rättigheter" m.m. Ta strejken inom detaljvaruhandeln med svenskt näringsliv som exempel. Man ville ha samma procentuella löneökning som vissa andra grupper fick. Ja då blir det ramaskri och "SÅ KAN DET INTE VARA!" Det blev strejk, de fick som de ville. Det känns bara som att många har tagit till denna modellen senaste tiden, man ställer extra hårda krav helt plötsligt och strejkar som f*n om man inte får genom de förslag man lagt ut. "Jaså, fick detaljhandeln en procentuell löneökning med 12%? Ja, då ska vi inom gruvdrift också öka våra löner med 22% under en treårig period, det har vi minsann rätt till! Va? För dyrt?! Ja men då strejkar vi!" Gruvarbetare och bussförare, ja alla ska vi strejka. Jag vet inte, jag kan inte hjälpa det att tycka synd om arbetsgivarna. Vad händer den dag där folk går ut i strejk där arbetsgivaren verkligen inte har råd att möta de anställdas krav, antingen fackligt eller hur det nu förhåller sig, strejkar man då tills det att företaget går i konkurs, eller ställer man sig bara på tvären eller försöker man mötas halva vägen? Poängen är väl att man ska ta vara på kraften man har i att strejka... eftersom många kanske ser sin chans att 'utnyttja' sin arbetsgivare och strejka för att de kräver mer lön som de i själva verket kanske inte gjort sig förtjänt av? Nu är det inte riktat till någonting specifikt som att bussförarna skall ha mindre lön, men över en mer generell bana. Inflationen är hög och Sverige rör sig mot hårdare tider. Alla får det dyrare, matpriser ökar, drivmedelpriserna går upp... Busskorten blir bara dyrare och dyrare i och med att omkostnaderna ökar... kanske måste jag strejka för löneökning så jag har råd att leva och äta den mat jag gillar, åka med den alltid lika försenade pendeln och införskaffa mig vardagslyx som gör en människa glad i någon dag? Jag vet inte... Man ska vara försiktig, helt enkelt.


- Spongen

fredag, juni 27, 2008

I'm all out of words

Nothing left to say, nothing left to hold, no chains holding the ground, nothing left around.


Seeing is what I feel, feeling what I see, watching the movie on this reel, as I hug myself to sleep.


The only one sleeping next to me is the empty room I can see upon the gray sky, as rain pours rain and fills my soul with vanity. It is then I am cleansed and misunderstood, to interpret the truth and see myself as I am.

torsdag, juni 26, 2008

Fritz källare

Jag måste bara få säga hur kul jag tycker det är att två personer hittat till min blogg genom att söka på "fritz källare". Inte direkt att jag hade en stor mediabevakning över honom när nyheten kom ut...


- Spongen

Foad berättar sanningen om muslimer.

Mr Mac säger: ja har inte alla muslimer en bomb runt midjan?


. : Foad : . säger: det är en ren fördom att vi föds med bomber runt midjan


. : Foad : . säger: dom installeras på dagis


- Spongen

onsdag, juni 25, 2008

Monster Magnet - Spacelord (Bandit Rock, spelar vad dom vill)

Ehehe. Jag har inget vettigt att skriva. HoHo. Eller, tja, kan ju skriva om att jag träffade en gammal klasskompis jag inte sett på en sådär åtta år, Caroline Sundholm! (Har för mig att hon hette det i efternamn... Jag menar, åtta år, kom igen =) Skitkul att ses! Hon hade ett svagt utseendemässigt referat till sina ungdomsår, knappt man kände igen henne, men vissa drag fanns där, speciellt i ansiktet. Hon hade blivit en sprallig, härlig stockholmstjej med lägenhet mitt i smeten. Hon pluggar och kör hårt med livet. Att hon pluggade nu kom väl inte direkt som någon större nyhet, men det var i alla fall riktigt kul att se henne. Fick kontakt med henne genom en tjejkompis till henne som gick klassen över oss, en till Carro. Träffade henne på Garbo av alla ställen, hennes första gång där och min andra, så jag antog att någon ville att vi skulle ses helt enkelt. Efter mycket prat styrde vi stegen mot Karlbergspendeltågsstation, där jag åkte hem och hon... någon annanstans. Vi ska äta sushi någon dag och prata lite till. Kul! Om inte annat så blev jag inbjuden till en Sommarfest på Ekerö den 5e juli man blev lite sugen på... men måste kirra en date. Kan ju inte styra upp ensam på en sådan fest. Hmm...


- Spongen

måndag, juni 23, 2008

Länge leve dagen där solen står sig lika lång som natten!

Men inte för att förtälja en väldigt trevlig midsommar, en sådan som alla andra, med mycket alkohol, vänner och timmar.

Jag tappade en latsstång i huvudet idag på träningen. Det gjorde ont. Som fan. Jag har en fin, präktig stor pula i pannan nu. Go, Marcus GO! Och vem sa att träning inte var farligt? :(

- Spongen

torsdag, juni 19, 2008

Sverige, vilket jävla skit.

Du gamla du fria min stjärt. Vi är fan inte så fria. Nya FRA-lagen gick genom igår ändå. Som många skrivit i tidningarna så var de senaste dagarnas "tillbakadragelser" och "översyn" av lagen rent skitsnack. De gjorde några estetiska förändringar men som inte ändrade lagen för fem öre. Det jag skriver nu på bloggen och publicerar kan mycket väl läsas av av FRA, Försvarets Jävla Radio Fucking Anstalt. Ta er i baken, era myndighetssvin, och dra dit pepparn växer! Jag är så arg idag så jag vet inte vart jag ska ta vägen.


Sverige förlorade mot ryska björnen. Inte förvånad där, eftersom Sverige har en tendens att förlora "självklara" matcher. Vitryssland, någon? Vilket skämt! Ett hungrigt, springvilligt Ryssland körde totalt över ett passivt, oengagerat Sverige med Lagerbäck i spetsen. Han borde fan bytt in sig själv istället och sprungit och givit order samt slagit motståndarna med sin lilla spelarpärm i huvudet på dem. Lagerbäck måste bort! Har man inte utnyttjat alla byten efter 90 minuters spelad tid och inte gjort vad jag kan se några övergripande förändringar i taktiken så blir det som blir. Sverige hade väl några chanser, men inte för att vi förtjänade dem. Det var klantigt, ryskt spel som vi tog lite halvhjärtat tillvara på. Men nej, imorgon är det midsommarfirande som gäller. Med mitt flak öl skjuter jag på lovord på att gå ned i vikt och börja träna fanatiskt samt sluta helt med alkohol får vänta. Tills efter helgen. Men sedan...


- Spongen

onsdag, juni 18, 2008

FRA, ut ur stan! FRA, ut ur stan!

Verkar som att dem tog tillbaka sitt utskott för nya FRA-lagen om avlyssning. Skönt att istället för att ta ställning så fegar de ur och "tar tillbaka förslaget" för de vet att de kommer få nedslag. Ska de revidera om förslaget i all evighet och sedan när dem vet att röstningen blir ett rungande Ja, kommer de först då presentera förslaget? Så jävla B! Skit i förslaget istället! Jävla svenskt hyckleri...


- Spongen

måndag, juni 16, 2008

En bravad i helgen är alltid en bravad rikare.

Som sagt; helgen vart rätt tung. Inte ätit så mycket som man kanske borde, men men, sådant är livet. Sitter nu här på jobbet och funderar över vad fan vi gjorde egentligen. I fredags blev det after work. Vi skulle gå till något ställe först, men detta något var stängt så jag föreslog Limerick istället. Kort och gott så gick vi dit. Mycket öl och prat senare så damp även Joacim in på Limerick. Efter han blivit uppraggad av min kollega till allas glada tillrop så satte han sig vid vårt bord. Jag hade fått dit honom med lovord om att Dave Stewart spelade, samt att vi drack öl. Väl där så gick vi snabbt utombords och inhalerade ett ohälsosamt antal cigaretter på rad tillsammans med Dave's kommentarer om Joacims smått sagt "oldschool" kavaj. Grandfather jacket. Hairythroat and the hot girl. Tja... insideskämten blev många :)


Det är i alla fall namnet Hairythroat and the Hot Girl kommer bli namnet på det album jag och Jocke någon gång kommer släppa. Nåväl. Mina kollegor drog vid 22 så jag och Jocke stannade kvar. Vid ett drog vi hem till mig för vi skulle jamma litet, men båda var för trötta och sega så det blev inget med det. Efter att Jocke dragit blev jag däremot inbjuden hos grannen, så det slutade som det gjorde med att klockan halv fem somnade jag rätt dyng i sängen...


Lördagen vaknade jag väl runt 14, så hann i princip bara städa lägenheten sen bar det av till Jonas för match. Sverige - Spanien! Som Sverige förlorade. I niottioandra minuten, vilket jag förutspått med nio sekunders skillnad! Grym jag är! Sa till Sandra i åttioende minuten att "Spanien gör mål i nittioandra minuten". Mycket riktigt, 91:51 så bangar dem in 2-1. Huga... Riktigt surt för lilla Sverige :( Efter fotbollen drog jag, Martin och Håkan till Garbo och krökade loss. Träffade Angelina och Jessica där, vilket var väldigt oväntat. Dansade, hade kul och bara flummade runt i allmänhet. Magnus (en granne) och hans polare kom till Garbo. Jag frågade dem när jag, Martin och Håkan gick dit om dem skulle med, men icke. Fast dem kom ändå ^^ Träffade en till granne där Viktor som vi släpade med på efterfest hos Magnus. Satt där och drack öl och snackade skit fram till sju på morgonen. Fucking crazy... vaknade ett på söndagen för jag hade tvättid. Ingen jävla höjdare att tvätta bakis som ett djur....


- Spongen

Stefan, den arge kontorsmannen.

Steve säger: asså en sån idiot på starbucks igår... snubben trodde han va rolig lixom. Jag beställde lite kaffe och några bakelser "Take away", då säger han "always take-away huh heheeheh" jag typ "?".. sen när jag ska säga vad jag vill ha så säger jag "2 brownies" då säger han "what?" sen repeterar jag "sen säger han "what" "what" och skrattar lixom...


Steve säger: sen gick jag ut och sparka sönder en buske för jag blev så sne... bruden blev lite lack på mitt utbrott


Steve säger: sen när han gav mig kvittot sa jag "i dont need it" då säger han "i dont need it either wheheihaiheihsiahrhi"


Steve säger: ska fan gå dit idag på lunchen och fråga om han är utvecklingsstörd


Steve säger: sen sätta en gaffel i pannan på idioten


Steve säger: fick massa lera på min sko dessutom när jag sparka sönder busken


- Spongen

söndag, juni 15, 2008

Das Wildt helgenspiel!

Helgen vart vild! Som vanligt, nästan... haha. La mig sju imorse, sedan tvingade jag mig upp klockan ett för att gå tvätta. Kan lova att tvätta bakis, trött och bara allmänt jävlig inte är en sådan bra idé. Ska skriva lite mer om bravaderna senare, nu ville jag mest bara lägga upp en länk på mitt första youtube klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=WIFh13BUiPo
Go, go! :)

- Spongen

fredag, juni 13, 2008

After work, I go bananas!

Nu är det tydligen dags för after work! Blir det Broncos eller Flamenco, Kjelssons eller Jimmys? Valen är många, namnen säger bara halva sanningen. Broncos och Flamenco är myter vi aldrig lär besöka... :}


- Spongen

Ovanligt behagligt i City.

Började hagla här helt plötsligt. Sedan slutade det tio minuter senare. Nu skiner solen. Jag menar då det, vårat väder är en underbar mekanism. Eller? Länge leve Sverige och dess efterblivna väder!


- Spongen

torsdag, juni 12, 2008

Visit me, visit you, visit everybody!

Nu har jag fått mina visitkort. Alldeles vita, blå och fina ^^ Känns alldeles litet speciellt att få sina egna, första visitkort. Lite gay, men i alla fall.


- Spongen

Havtorn och Apelsin. Way of Loka.

Det är nog deras godaste Loka-smak. Den och vildäpplen.


Måste gå på en liten promenad sen vid 14.30. Ska köpa mig litet frukt. Mmm... apelsin!


- Spongen

Stoppa FRA!

http://www.stoppafralagen.nu/


Gå in där och läs på dig om FRA och vad de arbetar för att få genom! Jag tror personligen de kommer lyckas, för det så det går till, men man ska göra allt man kan för att få det nedslaget!


- Spongen

onsdag, juni 11, 2008

En till biter dammet...

Då var man ute på kundmöte igen. Slog spiken i kistan och VDn vart riktigt nöjd! Så kul när man lyckas bra med sitt arbete och när man är ny på en arbetsplats att man lyckas övertyga att dem gjort en bra rekrytering. Känns bra ända in i själen!


- Spongen

inPut

Imorse var det någon som låst ut oss. Vår VD hade fått tre nycklar, men vi hade inget lås, så han hade godtyckligt lämnat nycklarna inuti nya lokalen där vi sitter. Sagt och gjort, ingen nyckel och en låst dörr. Vi fick vänta först på att en lirare med huvudnyckel skulle komma, en städare som hade den för att kunna operera hissen om kvällarna för att städa. Han kom, men så märkte vi att det var fel nyckel. Huvudnyckeln passade inte till vår nya lokal. Såååå vi fick vänta lite till på att vi skulle lokalisera dem som satt in låset. Sagt och gjort, efter mycket om och men så två timmar efter att vi skulle börjat fick dem borra bort låset med en låssmed. Så vi lär väl få ett nytt lås med nya nycklar, vilket jag hoppas inte vår käre VD lämnar inne i rummet. Igen. Det vore ganska kul om vi lyckades med det :}


- Spongen

tisdag, juni 10, 2008

Finns det plats för en till?

Skulle jag få en artist för mig själv en dag att ta lärdom av, skulle jag bara följa med herr Lars Winnerbäck ut på en dag att filosofera. Han skulle berätta mig om hur just den andra typen av vår kom till, hur tandläkarvädret känns och hur vi alla känner oss under en lång väg hem. Jag skulle fråga om han sett sig om, om hur söndermarken format honom. Varför och hur man skall se på tätorten vid slätten där man låter eljusspåren leda dig hem. Det finns så mycket jag vill ta lärdom av. Finns det någon jag musikaliskt sett är avundsjuk på, så är det nog honom.


Sedan är det ganska kul att målaren sätter på sig sina hörlurar - för att måla.


- Spongen

I keep dreaming, keep keep dreaming.

Försökt installera vår server större delen av morgonen med varierande framgång. Blev så frustrerad så den ligger på is just nu, måste göra lite "riktigt" jobb också. Inte för att få igång den inte klassas som jobb, men behövde ett litet break. IP-uttagen fungerar inte, strömsladdar räcker inte och inga grenuttag finns att tillgå. Byggjobbare springer ut och in, fram och tillbaka. Börjar känna mig lite lätt "hög" från att målaren som målar kör någon het färg som gör att färgångorna går en direkt i näsan. Härligt värre :) Dock måste jag säga att killen som spacklar verkar gjort det ett par ggr, man riktigt ser hur rutinen sitter i handleden på honom. Nu hoppas jag bara att ventilation och kylan skall komma igång så man slipper sitta i en bunker av värme. En bunker, förvisso, men en bunker med FÖNSTER! Se, jag kan också vara positiv :P


- Spongen

måndag, juni 09, 2008

I'm sorry Sparky, but no ass for you today.

As titel säger; inget dagens ass sågs idag. Nevada gråter med mig liksom floden dennes!

Nya lokalerna

Nu sitter vi i våra nya lokaler. Ingenting är färdigt. Det flyger byggdamm i luften som man andas in, luften är kvav och tung och ingenting var väl riktigt som vi tänkte. Det skulle vara klart allting när vi flyttade in, men nu blev ingenting klart. Det finns väl en viss potential i alla fall när saker och ting börjar komma på plats. Så vi får se... Just nu arbetar jag med en nollpunktsmätning så vi kan se något resultat när jag uppdaterat ett företags hemsidas webbplattform med våra optimeringar, så man har ett resultat att påvisa. Men men, det ska nog lösa sig.


Vart precis och ätit på en kinesiskt/japanskt ställe här från nya lokalerna. Sushin jag tog tyckte jag var god, men de andras mat smakade tydligen skräp. Nåja... De lär inte gå tillbaka dit, vilket jag nog kommer göra. Men jag förstår dem... smakade på deras laxrätt och den var fan inte god. Smakade verkligen skit. Ska ta reda på namnet, för allt utom sushin verkade vara dåligt där. Synd, eftersom jag älskar asiatisk mat.


- Spongen

söndag, juni 08, 2008

Das bildenspiel ist schön!

Jonny ska leka fakir.
Jag och Metz i gräset och myser.
Jonny som gör ett gott försök att spruta eld. Huzzah!
Robert doing it dirrty. Striptease!
Bordet där vi ska sitta och äta.
Marika & Christian.
Emma & André
Grillat är godast - Bara från grillen.
Hela gänget samlat!

En dams sista sång

Lördagen blev trevlig med öl och prat sent inpå natten. Dagen efter drog jag till Mats och spenderade större av dagen där, sen drog jag hem vid åtta på kvällen. Väl hemma hade en granne lite fest (för ovanlighetens skull :) men jag gick in. Ville duscha och försöka komma ikapp lite. En dryg timma senare ramlade Oscar och hans kamrater hem och efter en övertalning på "Ska du inte ha en bärs?" "Haha, nej du, idag får jag säga nej." ... Sagt och gjort, jag gick in och öppnade en öl ändå trots bakis sedan två dagar tillbaka, haha. Snackade lite skit med hans polare och det slutade med att vi alla satt hos den nyinflyttade grannen som hade lite fest med sina kompisar. Oscar och hans polare drog till stan med försök att få med mig, men jag tackade och avböjde till kommentarer som "Kvinna!" och så vidare. But I've had worse! ;) Satt i alla fall kvar hos Josefin (nyinflyttade grannen) och hennes kompisar och snacka skit till drygt två på morgonen, sedan gick jag och kvartade.

Vid en liten fotnot så fick vårt hus vårt första polisbesök. Tydligen uppskattade inte grannarna på andra sidan att Oscar drog ut sin feta högtalare och spelade "Jag hoppar i säng med min lärare" på en ganska diskutabel nivå. Vi misstänkte skarpt att det var tanten som bodde HÖGST UPP i ett av husen som var ut och tittade genom gardinerna ett antal gånger genom sin inglasade balkong och fönster. Jag menar, seriöst... Sluta hålla på sitta med ett stetoskop riktat ned mot oss. Släck och gå lägg dig istället för att "oj nu håller dom fortfarande på ja detta går inte. Dem spelade musik som gjorde att jag inte kunde sova, men nu när musiken är avstängd och vi bara pratar, ja då är jag vaken ändå och tittar så dem sköter sig." Orkar inte med sådant folk :/ Nåväl. Oscar hade ändå stängt av musiken en dryg kvart innan poliskvinnan dök upp. Hon var väl schysst sådär och sa "Ja, vi hade fått ett larm här om hög musik och grejer men jag hör ju att ni stängt av så vi ville bara påpeka att nu har vi varit här, så ha en fortsatt trevlig kväll." Måste vara så trist för poliser att göra sådana här "utryckningar". Har man inget bättre för sig en lördag än att behöva åka på festklagelser? Stackare :(

- Spongen

torsdag, juni 05, 2008

Bilder & lite Sergel

Anniken, Per & JensAnniken, Per & Jens
Pierre, Tii & BeatricePierre, Tii & Beatrice
Mr WickMr Wick
Utsikt från taket på ÅhlensUtsikt från taket på Åhlens
Fina fontänen vid SergelsFina fontänen vid Sergels.











Kanske inte de mest charmerande bilder på mina kollegor, men i alla fall :)

Vi sjunger, hum hum till humlegården

Igår var en trevlig dag! Blev humlegården med kollegor. Lite rosé, skumpa och massa öl. Efter det stack vi till Ibaren vid Hotellet precis vid humlan. Väl där vart det lite plockmat, mingel och diverse fyllehistorier. Tror nog inte jag varit så onykter som jag var då vid klockan 19. Allt som allt var det en riktigt trevlig kväll! Somnade i gräset utanför mig nån timma, kanske inte så glamoröst. Nu drog däremot Oskar och hans polare in till stan, så jag ska bege mig upp till tredje våningen och se vad dem har för sig. Sedan bär det av till Ekerö för grillning och öl hos Marika! Hoppas där också på en riktigt trevlig kväll, vilket jag hoppas det blir! Peace!

- Spongen

En sol gömmer sig där bakom himlen.

Stressig morgon! När jag kom till jobbet blev vi informerade att vi tydligen skulle vara klara med hela flytten direkt på morgonen och inte till klockan 12 som vi fått information om. Sagt och gjort så började vi springa som galna iglar och packade allting på kontoret och märkte upp sådant som skulle med. Efter en timma drygt var vi klara, något stressade. Vi bestämde vid tiotiden att vi skulle gå och ta en brunch. Jag gick och lämnade min cappucino och på muggen (nr 1!). När jag sedan gick tillbaka hade dem redan stuckit allihopa, så jag fick ringa upp Pelle och fråga vart dem var på väg. Åhlens taket. Inte illa. Iväg dit, ta en kaffe & macka med resten av kollegorna och njuta av vädret en halvtimma, sedan vart vi mer eller mindre fria att göra vad vi ville. Jag stack hem, spelade lite gitarr på framsidan till komponerade ljudet av en slagborr i betong. Klockan 15 i humlegården ska vi tydligen sedan samlas för lite bag-in-box, socialt umgänge samt, tja, sådant man tydligen gör en varm dag som denna då vi fick sluta tidigt. Får se om jag har lust att sticka dit, lite vemodig idag.

Om inte annat, ska jag ut och springa nu. Tjo! Sedan blir det lunch. En riktig, inte bara en macka. Typ.

- Spongen

onsdag, juni 04, 2008

The beauty and the bored.


Fick en fin bild av Jocke häromdagen som jag tyckte jag ville dela med mig. Den porträtterar undertecknad samt vår käre vän Alexander, alltid lika munter. Jag tror aldrig jag sett en munter bild på den mannen. Ganska kul. Internhumor.

- Spongen

Chicken homeless, någon?

Nu på lunchen, eller, snarare efter att jag ätit klart, så tog jag min resterande lunchrast vid fontänen på sergels. Väl där satte jag mig bredvid en äldre herre som såg ganska hemlös ut (tror inte han var det dock). Sedan började det dofta ganska ... udda. Min stilla hjärna tänkte ganska rappt att det var den äldre herren som kanske har lite inkontinensproblem. Men när då den västburna vinden slår mig i ansiktet vänder jag mig tillika västerut och ser en kille sitta och käka en Chicken Gourmet från McDonalds. Döm ändå av min förvåning att någonting kan dofta så unket kan komma från McDonalds. Antar att blöt sallad och dressing inte är en bra blandning ute i sommarhettan. Det luktade verkligen... gammal, blöt urin. Tror inte jag kommer med det minnet kunna äta en Chicken Gourmet-meny med gott samvete.


- Spongen

Yesterday, all his troubles seems so far away...

Pratade med tjejen igår (läs SMS:ade) som hade sönder bord och bokhylla. Vi kom överens om ett pris, vilket hon tyckte var ok. Så jag blir ersatt i alla fall för skadegörelsen, så det kändes riktigt skönt. Måste bara komma ihåg att skicka henne mitt kontonummer... Glömde det igår :)


Vidare så hälsade min kära bror på mig igår. Tyvärr ingen Love, eller Emma för den delen, utan bara han. Inget illa i det, länge sedan bara jag och brorsan umgicks. Thailand -05 var det nog sist... nåväl. Det är i alla fall därför inget inlägg, då han tog upp större delen av eftermiddagen. Han komma hem, ta en löprunda, äta middag och duscha, sedan dök han upp. Försökte hitta sladden till min kamera så jag kunde tanka in lite bilder från den, men den sladden verkar ha försvunnit ur existensen. Riktigt irriterande, får försöka leta reda på den... Ville ta en bild på min käre bror men eftersom jag inte hittade någon sladd blev det inte så :P Vi snickrade lite matbord så scheiten inte behöver stå helt trasigt på golvet, så nu blir den som sitter mitt emot mig väldigt glad när han får fyra skruvar i knäet om han kommer för nära bordet, haha.


- Spongen

Dagens Ass

Dagens rumpa skådades vid T-Centralens spärrar från vasagatans nedgång. Jag vet att det är tidigt, men det var fan i mig dagens ass! Inget ass jag sett tidigare lär slå detta! SATAN I GATAN! osv osv. Sexuellt frustrerad? Inte alls...


- Spongen

tisdag, juni 03, 2008

It's... nothing.

Som jag nämnde tidigare så ska min cykelburne kamrat Stefan snart göra en resa ut i världen. Här finns en liten fin film om vad som väntas skall när han cyklar genom öknen.


- Spongen

There's no boom in oomkin.

En sak slog mig (nej, det gjorde inte ont för den som vill fråga) på väg till arbetet idag. Jag fick ta tuben då jag missade pendeln, som för en gångs skull var i tid OCH gick tidigare från perrongen än när den brukar. Svälj stoltheten, springa till tunnelbanan och konstatera att jag är värdelös på att kliva ur sängen om morgnarna. Väl på tunnelbanan kliver det på tre tjejer. Två tjejer med invandrarbakgrund och en svensk. Inget konstigt med det, förutom att jag reagerade på en sak. Dessa tre tjejer, som var runt tretton-fjorton års ålder, så pratade den ena invandrartjejen bra svenska, en pratade rinkebysvenska med överdriven betoning på FR i fråga, ja ni vet. Den sista, svenska tjejen, hon pratade lika mycket brytande rinkebysvenska som den ena invandrartjejen. Är det bara jag som har vissa fördomar, eller är det ändå inte lite konstigt?


- Spongen

måndag, juni 02, 2008

Adventureblaze

Måste ju även berätta att min goda vän Stefan, som var med i förra inlägget, ska göra årets äventyrsresa. Han ska cykla genom en massa olika länder och ha sig. Titta in till hans sida och ge honom ett uppmuntrande ord för sin resa, så ingen elak taliban kidnappar honom och använder till att offra för sin sak. Typ självmordsbomb. Klicka på bilden så tar ni er till hans sida.


Adventure Blaze


- Spongen

Steve

Jag ska nog tilldela min kamrat som bor i Schweiz, Stefan, en alldeles egen sektion snart. Hans MSN-konversationer måste förevigas.


Steve säger: min dröm är att bo i Fritz källare


Mr Mac säger: mmm yeah


Mr Mac säger: offra 25 år av ditt liv, sälj rättigheterna till storyn och var ekonomiskt oberoende resten av livet


Steve säger: stabil man är mentalt sen


Steve säger: grönsak typ


Steve säger: min dröm är att alla kalla mig svärdet


Steve säger: alla samtidigt i hela världen kallar mig "SVÄRDET" samtidigt


Mr Mac säger: de som inte kan uttala Ä då? ;(


Mr Mac säger: tänk på etniciteten och säg Svardet


Mr Mac säger: "Swardet"


Steve säger: ja, det funkar ju inte


Steve säger: min dröm blev precis krossad


Steve säger: asså SNARK.. väntar på ett paket


Steve säger: May 31, 2008 9:56 am Arrived Abroad ZURICH 59 SWITZERLAND


Steve säger: Zurich är 30 minuter härifrån..... SKICKA HIT SKITEN DÅ


Mr Mac säger: haha


Steve säger: ska försöka slå ner brevbäraren


Steve säger: efter jag fått paketet


Steve säger: sen säga "kalla mig svärdet"


- Spongen

Blodpudding. Svensk husmanskost.

Blodpudding


Blodpudding räknas som svensk husmanskost. Jag hoppas ni ser humorn i att på Wikipedia lägger vi upp information om oss själva och skyltar med vår svenska husmanskost. Humor. På HÖG nivå.


Källa:Wikipedia

Your bugging me.

Jag är så fruktansvärt trööööött... Arbetsmoralen är idag väldigt dålig till följd av detta. Måste även ringa Swedbank för att värderingen gick bra och lägga om mina lån. Ringa Folksam angående mitt förstörda vardagsrum. Ringa tjejen som förstörde vardagsrummet... Usch och blä. Jag orkar inte :}


Ska nog skita i att jogga när jag kommer hem, orkar nog inte idag. Men vi får se... Ska köra igång en träningsdagbok sedan när vi flyttat från vår bunker på Mäster samuelsgatan till Birgerjarlsgatan. Ska finnas ett gym på bottenvåningen, så jag hoppas verkligen det är bra. Ska kombinera löp med styrketräning, sedan ge mig ett halvår att komma i form igen. Är så trist att ha förlorat allt jag kämpade för förra året. Nu har man gått och säckat ihop totalt, men det ska det bli ändring på. Hoppas jag. Motivation är det svåraste just nu. Jag vill så gärna, men kroppen hatar mig ju mer jag gör med att tycka att det bara är tråkigt, jobbigt och irriterande. Gäller att bestämma sig nu bara. So I will try to keep on being positive! Fast det är svårt, haha.


- Spongen

Rooibos vs Chai

Rooibos vinner hands down. Det är lätt det bästa téet man kan dricka. And that is that.Afrikanskt rooibos


- Spongen

Vad är coolare än en låda med kritor?

Att jag flyttat hemifrån. Denna eufori av frihet. Man hör inget gnäll när man kommer hem, inget "du måste". Jag skapar mina egna måsten. Mina egna måsten med tvättning, matlagning, städning, strykning.... Mycket "ning" i alla måsten har jag märkt. Men men, det är ingen som säger åt en att nu Måste man göra det, utan man gör det när man själv liksom vill. Det är ändå en själv som ska bo i skiten om det blir riktigt illa.


Vidare så har jag en bokhylla och vardagsrumsbord mindre efter helgens bravader, men men... det är sådant som händer antar jag. Mest glad är jag att det inte blev ett märke efter att en full tjej puttat ned mina två små bokhyllor från IKEA som ramlade ned rakt på vardagsrumsbordet som i sin tur gick sönder. Var väl ingen höjdare att sitta utanför sin lägenhet och höra ett stort jävla brak inuti. Det är då man tänker: "Nej, jag vill fan inte gå in och se vad som just hände." Men men, jag fick tjejens telefonnummer så jag får väl slå henne en signal och kräva henne på pengar. På fyllan sa hon i alla fall att hon skulle ersätta en, men man vet ju aldrig :)


Ska spinna vidare med lite fler historier då denna helg har varit en av de sjukaste och roligaste helger jag haft. Jag måste dock konstatera att jag bara älskar mitt nya lägenhetsområde. Kul att få träffa litet fler människor som bor i huset också, så nu behöver man inte leka mussla bland folk pga otrygga svenskar som inte vågar säga "Hej" om man inte känner personen i fråga.


- Spongen

The first day of my Life.

Nu ska vi blåsa liv i gamla MrSponge igen! Ännu ett försök, men ännu ett misslyckande att försöka återuppliva bloggen. Nu när man bytt arbete till kontorslandskap istället för fruktiga landskap så kommer man ju kunna ha tid att faktiskt skriva ned saker och ting som man kommer på under dagen och uppdatera det löpande. Är det inte underbart? Har en hel del att skriva om, så idag lär det komma en hel del uppdateringar :}

måndag, mars 10, 2008

Kvartslivskrisen.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/artikel_933209.svd

Den stämmer så otroligt väl. Jag känner igen mig exakt. Press. Skaffa flickvän. Bli kär. Stadga sig. Är det inte dags för barn snart? Du är ju ändå tjugofyra. Har du ingen flickvän? Nämen oj. Men ett jobb har du? Ja, det har jag. Men det är just nu den fas man ska visa sig duktig. Att man räcker till. Jag sliter. Med mig själv, min värld, mina jobb. Alla ställer krav. Jag vill släppa allt, åka till Thailand igen, men ändå inte. Jobbet jag ska gå till nu är för bra för att ge upp. Det är det jag viskar till min lystrande hjärna om natten, men hjärtat slår snabbare och lungan kväver mig. Jag kanske inte räcker till... Ingen vill ha mig. Jag vill inte ha någon. Ångest. Ångesten. Det är nog den värsta fienden som gömmer sig i mörkret. Lägenhet. Flytta. Ångest.

En förändring var vad jag ville ha, det fick jag. Med råge. Jobb. Lägenhet. Jag kanske måste hitta någon att dela min börda med? En stöttepelare som jag kan älska? Jag vill hitta någon att älska. Men jag tror inte jag kommer det, för i botten, där mina riktiga känslor kanske finns, är nog det rummet redan tomt. Melankoli är en vardagsdrog som jag tar dagligen.

Två låtar fram på Winamp: Happa Tai - Yatta. Ironin kunde inte kännas mer påträffande.

- Spongen

torsdag, februari 21, 2008

Jag bara älskar alternativa människor!

Jag vill vara en av dom. Men jag anses nog tyvärr vara alltför normal. Antagligen klädesvis, för jag kan vara rätt skruvad. Så vad gör man? Att klä sig emo och typ skära vrist är väl ingenting för mig, men jag älskar ändå att umgås med alternativa människor, dem är så härliga de små liven! Haha

fredag, februari 08, 2008

Att tänka på ett sätt ingen annan gör...

Det är ett sätt att definiera dig själv. Om du inte tänker som dig själv, utan som alla andra, vem är du då? Om du då inte tänker som som alla andra, utan tänker som dig själv, anses du som konstig. Är inte det konstigt?

torsdag, februari 07, 2008

En vis man sade...

"Abstrakt", tänkte mannen och såg fåglarna flyga fria i himlen. Kvinnan vid hans sida sade något, men han lyssnade inte. Han avundades fågeln för dess kapacitet att flyga sig till frihet, så som han själv en dag önskar. Trött vänder han om och träder in i det liv vi själva upplever som vårt.

onsdag, februari 06, 2008

När det tränger sig på...

ligger ångesten där ändå.

Jag vill få ha dig. Jag vill få hitta mig själv. Jag vill se den stjärna i mig själv som skapar den svarta nova i ett oändligt liv som får eka ut i natten. Det finns så mycket jag vill säga, men så lite tid du ger mig att säga det på. Nätet är nere så jag kan inte nå dig. När jag väl gör det finns du ej där, tiden har försvunnit då jag hör att jag blivit kär. Jag ber om ursäkt för alla mina fel, jag ber om ursäkt för all den tid jag upptagit. Det finns inget en ensam man kan göra för att besegra ett tomrum som inte kan fyllas. Hur gör du det du gör så bra? Dela med dig av din hemlighet så jag kan förstå innebörden och fylla det själv. Då behöver jag mig inte mer. Och du behöver inte dig. Våra liv är förbrukade. Existens. Minimum. Intet.