lördag, november 04, 2006

Get out the way, Old Dan Tucker!

Gårdagen blev lite halvt om halvt händelserik. Jag kan konstatera följande:
* Skjutsa inte tjejer. Otacksamma jävlar.
* Taxibilar och dess förare är idioter, och bör skjutas.
* Stureplan med bil Fredag klockan halv ett, inte min grej.
* LAN känns inte alls lika lockande längre som förr några år sedan.

Listan blev omvänd från det jag kom på sakerna, men i alla fall. Några av mina kompisar är på LAN denna helg, vilket jag inte är, konstigt nog. Kanske för att jag jobbar på söndag, men ändå. När jag precis kommit till lokalen dem sitter i, ringer MackieWackieFlackieDackie. Mossberg alltså. Han vill ha skjuts till Johan. Visst. Skjutsar hem honom till Johan, vi hänger där ett tag. Sedan bär det av till Stureplan via Sergels Torg. Vid norrmälarstrand så krockar vi nästan. En taxiförarjävel svänger bara ut mitt i vägen, utan att se sig om eller blinka. Sidokrocken är överhängande, men jag lyckas väja. Blir toklack och funderar fan nästan på att hoppa ur bilen och skälla ut taxichauffören efter noter. Satans, invandrandade kebabrulle... Nåja. Efter mycket om och men lämnar jag av dem relativt nära Humlegården, sedan virrar jag bort mig på Valhallavägen för det finns fan knappt plats att vända på i stan. Jag blir tokig! Nåja, lyckas hitta tillbaka till Stureplan, sedan åker jag kungsgatan upp och tar sveavägen hem via odengatan. Puh... Vilken pärs! Sticker till lanlokalen igen, säger hej, är där tio minuter sen våldgästar jag Elin och Jonny. Vilket för övrigt ska till södertälje idag, och har jag tur kommer de ihåg att ta med sig baslådan hem som jag skulle få. Sen hämtade jag Linnea och Tanja vid Brommaplan som kvällens sista gärning, vilket var en tio minuter i fyra. Var väl hemma runt fem. Kul fredag. Pratade även med Fanny, som tydligen gjorde slut. Men ändå inte. hm. Vi får väl se hur vårt förhållande kommer att fortsätta. Haha.
- Spongen

Inga kommentarer: