tisdag, februari 06, 2007

Aldrig riktigt slut.

En frågeställning har formats i mitt huvud; en tjejkompis till mig gnäller över att hon inte har någon kille, eller kommer någonsin hitta en. Jag är fan sugen på att fråga henne varför hon inte kan anse mig som en eventuell pojkvän. Vad är det som gör mig till ett sådant oattraktivt val till pojkvän? Jag vet inte... Jag är väl som jag är; kamraten som ingen vill älska. Eller som jag vill älska tillbaka. Men jag är villig att försöka. Det ni ...
- Spongen

3 kommentarer:

Johan sa...

Där ska man nästan bli arg tillbaka, är trött på att höra det där "varför hitta inte jag någon pojkvän?" När man själv står där som ett jäkla fån... det kommer vi aldrig förstå... frågar så får man det extremt irriterande svaret: "Ja, du är ju bäst, söt och gullig... men du är min kompis!" ORKA?!

Johan

MrSponge sa...

Jag vet. Det är så... ironiskt vackert på något sätt.

henover sa...

Fråga. Annars får du inget veta.

Är det inte den gamla hederliga principen om att man inte vill förstöra kompisrelationen? Inte strula till det med en massa känslor?