onsdag, mars 14, 2007

Mi casa su casa

Nu har det blivit skrivtorka. Igen. Fan också. Jag som skulle skriva ... men så blev inte fallet.

De senaste veckorna har inneburit väldigt mycket arbete för mig. Min första lediga dag idag på dryga två veckor, men ändå ska man ner och jobba. Visst är det roligt? Jävla kurs... Tack vare kursen jag fick förra veckan, Frukt & Grönt steg två, så har vi fått en massa hemuppgifter som skall lösas, vilka är många. Sex stycken för att vara exakt, vilka skall följas upp under en tidsperiod på fyra veckor. Dem ska sammanställas, analyseras, det ska skrivas åtgärdsplaner för respektive uppgift, skriva ned en redovisning som skall redovisas muntligen vid nästa träff och så vidare. Göra exponeringar hit och dit... Mycket att göra helt enkelt. Självklart ska jag ju göra mitt egna arbete samtidigt, med att fylla upp avdelningen, beställa och ha koll. Det låter nu som jag klagar, men faktiskt inte. Det är riktigt kul! Kul att vara stressad, känna press. Att bli utmanad. Jag har faktiskt inget emot att gå ned till jobbet idag. Eller, tja, det har jag visst, egentligen. Men när jag väl är där nere så är det inte så farligt. Det man inte hinner med på sin arbetstid får man ta på sin fritid. Typ. Så, eftersom jag kommer spendera ett antal timmar på mitt arbete idag igen, kan man väl inte riktigt räkna det som en ledig dag? Så nu blir min arbets-streak ännu längre. Wehoo! Lika bra att bygga på när man ändå är igång :)

Har jagat Joacim för att spela lite badminton, med varierande resultat. När det passar mig, då passar det inte honom. Någon genomgång för en middagsbjudning till sin mor som fyller femtio. Pah! Badminton är väl mycket viktigare? ;)

Annars så går livet på som vanligt. Arbetar, leker vid datorn, spelar gitarr och lyssnar på musik. Lars har nu slutat från ICA så jag har ingen att vara produktiv mot, så jag tar väl ut det genom att lägga min produktivitet på mitt arbete istället, eftersom jag inte får ut min energi på Lasse i form av dampryckningar.

Nåja. Som Nelly Furtado sjunger, "Why do all good things come to an end?".

- Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Ja, vi måste ta och styra upp det där med badminton! Nästa vecka är bättre för mig ;)