måndag, juli 10, 2006

Zie Börglers are hier!

Vaknade imorse av att det spöregnade. Okej tänkte jag, man är lite ledig på dagen, så då måste det såklart vara dåligt väder. Städade rummet, sedan kom mäklaren som skulle kolla på vårat hus. En tio minuter senare så kom Hampus, en grannpojke, och berättade för far min att min bil var trasig. Undrar vad han menar, tänkte jag och gick ned och tog bilnycklarna. Far hade gått i förväg. Kommer ut och får se bakrutan trasig. Jahapp... Bakluckan är tom. Kul. Bara några få tampar kvar. 2000 i självrisk, på att nån liten hobbyturk ska sno ens grejer på ett random raid. Nu lär väl Folksam krångla, eftersom det är min brors gamla bil så tror jag nog inte att pappererna är i riktig ordning. Slutsteget kanske finns, men jag tror nog inte lådan gör det. Skit också... dessutom måste jag åka arbeta senare ikväll, så jag hinner nog inte fixa alla försäkringspapper osv. Så grymt tråkigt att det ska behöva hända. Så som Tony skulle sagt; Alltid jag!
- Spongen

Inga kommentarer: