onsdag, januari 20, 2010

Att bloggtorka i stil...

Nu har det hänt igen. Bloggtorka. Vad ska jag säga? Sjukt mycket att göra på jobbet och en massa annat som hänt. Typ... födelsedagar, nedbrända hus, nya dieter och annat smått och gått.

Jag skulle ju skriva litet emo-inlägg hade jag sagt, men det har liksom inte funnits tid till det "ännu". Det kanske kommer. Men att fylla tjugosex har kanske inte varit så illa som jag först trodde. Pulsen och rytmen i livet tuggar på, om än något slentrianmässigt. Så då passade jag på att piffa till det hela med att starta en ny diet. Den s.k. "LCHF"-dieten med en släng Optimal viktkoll. Så det är proteiner och fett som gäller nu och nada kolhydrater.

Angående nedbrända hus så har ett hus som låg litet för nära min brors villa (ca 150 m) brunnit ned. Familjen var borta i ca tjugo minuter, så kom de hem till ett stort inferno av eld. Kul... Ska höra mig för med brorsan hur det slutade. Fick en bild på morgonen efter där ett stort hus stod i lågor. Snacka om att livet går i kras...

Annars så har jag efter två stycken låååånga arbetsdagar (8 - 21) lyckats leverera. Känns skönt. Kunden verkade nöjd. I dag går jag hem i tid, alltså om sju minuter. Ska unna mig en god middag i form av nötfärs, créme fraiche och sallad. Moomzigt.

// Spongen

Inga kommentarer: