tisdag, januari 05, 2010

Att vakna i stil.

Jag vaknade av att bli slickad i ansiktet i dag. Det var ganska... intressant. Försöker strax efter det hitta vägen till Gärdets tunnelbanestation med en riktigt bakisvärk, och ramlar till råga på allt in i en soptunna vid en lekplats då jag försöker orientera mig. Efter mycket om och men så är den där, den gyllene t-banestationen.

Gårdagen spenderades först i lugn takt på Karlssons med intagandet av litet öl för att fira min kära älskling Fanny. En öl blev tre. Tre öl blev sex. Sen kom sambucan in i bilden och den goda idén om att ta sig till Anchor då "vi vill vidare!" kändes som den bästa idén jag fått sedan det nya året. Avslut på Anchor med fylle armbrytning, räddandet av en tjej från en galen italienare och en massa annat smått och gott. Taxi till Gärdet och litet halvdassig sömn senare så sitter man efter mycket om och men ändå här på jobbet. Hel och bakis. Men jag är glad. Jag fick vinna på fylle armbrytning.

// Spongen

Inga kommentarer: