fredag, augusti 27, 2010

Sverigedemokraterna i media

Det talas mycket om Sverigedemokraterna och deras senaste valfilm och hur de uppfattas av omvärlden.

Jag är väldigt kluven mot SD. Det känns som om man röstade för SD blir man stämplad som rasist, tyvärr, men så är det. Det är en stämpel för det partiet och dess anhängare som jag tror mer eller mindre aldrig kommer försvinna. Däremot är jag för en hälsosammare invandringspolitik som jag inte tycker några av de andra partierna erbjuder. Och i mina ögon är de lite som Piratpartiet, ett slags enfrågeparti på ett plan. Nu är det självklart inte så, men det känns som det, vilket gör det svårt att enbart rösta SD utifrån deras invandringspolitik och deras åsikter i fråga. Jag är för en förändring i invandringspolitiken, men min röst går inte till SD efter hur min egna relation till det partiet utvecklats genom mina år i livet.

// Spongen

1 kommentar:

Kusin Hanna sa...

Bra! SD ska inga röster ha av väldigt många anledningar.