måndag, september 06, 2010

Mailproblematik.

Jag har funderat lite kring det här med e-post på jobbet. Ibland har man en konversation med en kund eller kollega, och så sätter man någon på CC. Vad vill man att den personen skall göra med det CC:ade svaret? Det är inte så uppenbart alla gånger har jag märkt. Skickar jag ett CC med information jag tycker är viktigt för min chef att ta del av, så agerar han på det. En annan kollega kanske bara tar det som så - information - när jag vill att han/hon kanske skall agera på det jag skriver.

Man kanske ska börja sluta vara så jävla kvinnlig och faktiskt skriva ned vad man vill i det CC:ade meddelandet till den som blir CC:ad? Och inte bara anta att han/hon förstår vad jag vill med det CC:ade meddelandet?

// Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Kan vara en bra idé.
Jag har även funderat mkt på något sätt att origanisera mailen. Jag drunknar i mail och den tid man lägger ner på att försöka administrera skiten kunde man ju lägga på annat..