fredag, september 17, 2010

Min nya HTC Desire.

HTC Desire

Jag har fixat en ny telefon. En HTC Desire. Jag ville från början egentligen ha en iPhone 4, men det var omöjligt att få tag på till ett vettigt pris via jobbet, så till slut bestämde jag mig för en HTC Desire... och jag är sjukt nöjd. Riktigt, riktigt nöjd. Det finns några småsaker jag stör mig på, som att volymknapparna på sidan är lite för stora och är lätta att komma åt av misstag. Skärmen är ibland lite för responsiv, man ska vinkla telefonen och den tror man har tryckt på en massa grejer. Har förvisso bara hänt två gånger, men det är sådana där småsaker som man kan komma att tänka på. Jag har inte prövat autocompletefunktionen när man skriver heller eftersom jag kör på engelskt rakt av. Tar rätt lång tid att skriva mail och SMS i och med detta, men ja... ska nog ändra telefoninställningarna till svenska och testa det. Fast iofs, det kanske inte ens finns det alternativet? :D Har trots allt bara testat telefon en ganska kort stund. Måste fixa nya apps till Twitter dock, då den jag har kan man inte se konversationstrådar på Fixat Dropbox, Spotify och Gowalla. Syncat mina kontakter med Gmail.

Stora grejer på gång helt enkelt, och jag har gått 100% social. Innan kände jag mig bara 50% då jag kunde bara nås via samtal och SMS. Nu finns jag på resande fot även på Facebook, Twitter, Gmail, SMS och samtal. Det är ju en ökning på 150% mer tillgänglig! Big whoop, wanna fight about it?

// Spongen

2 kommentarer:

Anonym sa...

naajs har också tänkt köpa en, hur mycket kosta den ? :)

MrSponge sa...

Runt 4500 om jag inte missminner mig ^^