onsdag, januari 18, 2006

Nig igen, kvinna.

Igår på arbetet hände någonting konstigt. En kvinna neg när hon fick sitt kvitto! Visst, det var en väldigt, väldigt liten och snabb nigning, men inte desto mindre en nigning. Jag blev helt paff och typ stirrade efter henne. Hur ofta idag ser man någon som niger? Förutom Fanny då, men annars? Nåja, jag tyckte det var skoj. I måndags åkte jag bil på förmiddagen, sedan hade jag lyckats övertala Linda att arbeta åt mig på eftermiddagen, så jag var ledig sedan. På kvällen åkte jag, Joacim och Linda in till Café 60 och... öh, fikade. Från typ halv åtta till... tja, strax innan tolv på natten, satt vi och snackade skit. Riktigt trevligt. Tisdagen bestod av arbete, vilket var som vanligt. Ingenting ovanligt inträffade, förutom nigningen. I och för sig så stannade jag kvar längre på arbetet än jag någonsin gjort förut. Slutade ju sju, men åkte därifrån vid typ... nio. Det var en köttkurs på ICA, så jag stannade och observerade. Sedan när jag skulle gå, ville jag ha en godisbit, så jag köpte polkagrisar. Sedan mötte jag Mats och Johnny, så dem satt jag sedan och snackade med. Köttmötet skulle hålla på mellan sju till nio, så vid ungefär halv nio kom Karin (som var med vid den "utbildningen" som det egentligen kanske heter), kom förbi bänken där vi satt. Då misstänkte jag att Annelie antagligen skulle ta sig hemåt, vilket hon skulle, så då väntade jag på henne. Precis innan vi går, kommer Linnéa och Tanja inklampandes på ICA, så vi tog sällskap hem allihopa. Trevligt värre.
Idag har jag spelat lite gitarr. Suttit och försökt lära mig amplifiern jag fått lånat av en kamrat till min bror. Gick väl sådär... orkade inte pilla så mycket, utan spelade mer. Lärde mig Attack med System of a Down. Grymt skönt riff mellan vers och refräng. Nåja... Ikväll ska jag eventuellt leka med Annelie. Vi får väl se... Hon kanske inte vågar? :]

- Spongen

Inga kommentarer: