onsdag, mars 29, 2006

Mann gegen mann!

Imorse hände det något skojsigt. När jag hade skitbråttom att hinna med bussen (är fan ALLTID sent ute, jag förstår inte hur jag alltid lyckas...), så när jag stod i duschen så gned jag mig i ögonen. Plopp. Linsen i högerögat försvann. "Vad i helvete?" tänkte jag och började kika omkring. Ont som attan gjorde det i ögat iaf, det kändes som att linsen satt kvar. Nåja, duschade klart, sedan klädde jag på mig och sprang ned. Tittade i spegeln, men där fanns ingen lins. Sprang upp och tog fram en ny, sedan ner igen. Sved litet i ögat fortfarande, så jag lyfte ögonlocket men såg ingenting. Sedan rörde jag typ runt lite, så plopp, så ramla linsen ned. Haha. Den hade fastnat "ovanför" ögat under ögonlocket och vikt ihop sig. Ganska skojsigt. Satte in den efter lite vattenbehandlning eftersom den blivit helt torr. Sprang till busshållplatsen, men ingen buss - trodde jag. Men som tur var går min klocka typ 6 minuter före, så jag hann fanimej precis till bussen. Åkte in och körde runt lite i sumpan som en annan idiot ^^.
Körandet börjar arta sig. Läraren tycker att jag kör riktigt bra nu, vissa saker som jag missar på. Innan korsning så är det lite mer anpassning av fart. Det största problemet jag verkar ha är tempot. Måste vara lite fler tempoväxlingar, då jag gärna ligger kvar på lite lägre fart eftersom det kommer en korsning litet längre fram. Aja, det lär väl gå bra. Klarade teoriprovet också, 62/65. Ville gärna ha kirrat 65/65, men två frågor förstod jag inte alls, så vad gör man?
Ikväll blev det ingenting med Fanny. Inte heller resten av veckan, då vi båda var upptagna. Ska eventuellt försöka ragga upp Linnéa för en promenad eller film eller något. Ska även försöka ta kontakt med Jossan och hitta på något med henne. Fan, jag börjar pilla på för många bullar nu känner jag, hinner ju knappt med att lira WoW längre utöver allt arbete :) En dag lär det väl bli bra...
- Spongen.

Inga kommentarer: