onsdag, december 13, 2006

Röda heta pepparn.

Gick som sagt på konserten igår. Vi startade med lite tapas middag på Barcelona vid Sergels Torg. Sen stack vi till Globen för att inta våra ståplatser. Kan säga själv att förväntningarna var faktiskt ganska höga. Men såhär efteråt kände jag mig lite lätt besviken. Trodde det skulle vara roligare. Bättre. Mer ös. Vems felet är sedan, det vet jag inte. Jag vill gärna skylla på RHCP att dem inte försökte mer att få igång publiken, men fick veta sedan att deras spelningar är såhär. Tafatta skulle jag nog kalla det. Inget försök att få igång oss, inget sedvanligt prat med publiken eller någonting. Dom kom upp, körde sina låtar, sen gick dem, mer eller mindre.
Betyg: 2 av 5, möjligtvis svag 3a.
Motivation: 2an kommer från att dem genomförde låtarna med väldigt stor precision. Anthonys röst höll väldigt bra kvalité genom hela konserten. Flea's solospelningar får mig alltid att tappa hakan, den karl är grym på basen. Chad gör sitt på trummorna, likaså John. Ljudteknikerna borde dock märkt att dem balanserat ljudet helt knasigt. Johns mic överröstade Anthonys vilket är helt off enligt mig, då han ska klämma in lite harmoniska rösttilläg här och där, men som det var nu överröstade han nästan allting. Inte för att han har dålig röst, det ska han ha. Blev jäkligt överraskad av hur bra sångare han var - också. Men hans gitarr hördes knappt när han ändrade på sina pedaler för att få fram olika effekter. Trist. Men som sagt, jag är inte missnöjd. Låtvalet hade dom kunnat gjort bättre, då jag inte riktigt tycker om deras tidiga skivor. I sin helhet är jag inte missnöjd. Jag har sett RHCP live, jag har hoppat med publiken och jag sjöng med. Sådant det borde vara på en konsert. Men snälla RHCP, varför inte försöka få med publiken? Då hade ni hamnat högt på min lista. Antagligen mellan 4 och 5. Men som jag fick veta efteråt, så är deras spelningar sådär.

- Spongen

Inga kommentarer: