torsdag, december 03, 2009

SL är ju ändå rätt värdelösa.

I dag är jag bitter. Igen.

Det hela började som vanligt med dålig sömn som jag haft de senaste dagarna, och i tisdags satt jag fast två timmar strax innan Karlberg pga en gasbrand, så pendeln kunde inte röra sig någonvart.

Gröna linjen kör så få tåg på morgnarna så det är fullt på 2-3 tåg varje morgon och man måste vänta runt 12 minuter för att ens kunna kliva på. Hur tänker man om man kör fyraminuterstrafik i rusning? SL är ett gäng jävla tomtar.

Vidare varför just i dag är en sådan bitter dag är nog en del olika saker, men allt läggs ihop. Grannen höll mig vaken även i natt med sitt klampande, och i morse halv åtta brakade det på något in i helvete utanför fönstret då tvärbanans personal som bygger skiten tyckte det var den bästa idén att börja borra något så att fönstrena skakade och det brummade så öronen blödde. "Halv åtta är väl ingen tid att klaga på om de börjar borra?" säger vän av ordningen. "Fuck you", säger jag. Att offra sin frukost och dra direkt till jobbet för någon halvtimmes extra sömn är guld värt då jag haft huvudvärk de senaste tre veckorna för jag sover så kasst, så det börjar gå mig på nerverna att aldrig få sova. Speciellt inte att bli väckt en halvtimme innan planerad uppgång för att några idioter ska borra sönder moder jord och tydligen försöka sänka grunden till våra bostäder. Inte nog med det, men droppen över i:et; när man väl kommer till tunnelbanestationen så sitter det - igen! - en sån där jävla zigenare/baltikgubbe och spelar på sitt jävla dragspel! Jag kommer fan i helvete riva sönder det där jävla dragspelet om han ska sitta där och spela tookspeedade dragspelslåtar som låter skit om morgnarna! Sen att de alltid ska hålla på och "heja" på en som att det gör mig mer villig att skänka pengar när jag redan hatar skiten som spelas kan de ju glömma. Idioter! Pah!!!!

// Spongen

Inga kommentarer: