fredag, februari 19, 2010

Nu har jag busat i stil.

I dag känner jag mig otroligt busig.

Det känns som att man sprungit ifrån grannen som kom på en med att palla äpplen, och medan man sprang så rann tårarna nedför kinderna i skrattsalvor samtidigt som man springer för allt vad benen håller. Hjärtat bultar och adrenalinet flödar. Sådana kickar kan jag få av att busa till det så som jag gjorde i dag. Av att äta müsli till frukost. Tog kanske 2-3dl fil och 30-40gr müsli. Jag brydde mig inte ens om att väga, tro det eller ej. Körde på känsla. Nu känner jag mig som man gjorde efteråt, efter man lyckats smita undan. När man sätter sig ned för att pusta ut och äta det där perfekta, mogna äpplet. Den söta köttsaften dansar med hela mitt smakregister och jag skrattar över hur levande jag kände mig.

// Spongen

Inga kommentarer: