onsdag, april 28, 2010

Häng på i stil.

I morse hände något litet ... udda. Jag klev på tunnelbanevagnen, som var av modell äldre, och som var relativt full. Det kliver på en väldigt söt tjej bakom mig, och hon ställer sig framför mig med ryggen mot mig. Jag står med handen runt "strippstången" som finns i mitten av de gamla tunnelbanevagnarna. Sakta med säkert märker jag hur tjejen framför mig mer och mer börjar typ... luta sig in i min arm och kommer väldigt nära.

"Vad fan...?" tänker jag, men det är inte direkt att jag ryggar tillbaka. Funderar på om inte hon är inne i sitt SMS bara och inte märker vad hon gör, men hon skriver klart med ena handen om telefonen och den andra om stången, men ändå glider hon närmare. Det slutar med att hon står ganska när mig, typ som att jag skyddar henne mot folket runtom och nästan lutar huvudet på min arm. Vid Fridhemsplan kliver hon av och ser sig inte om, och jag krafsar skallen och undrar vad tusan som precis hände. Det var inte direkt att det var en snabb "ramla in i mig"-grej utan hon gled mer eller mindre mer och mer för varje station, så till slut så stod hon nästan mer eller mindre i min famn och jag med armen precis om hennes axel och höll i mig i stången.

Weird shit.

// Spongen

1 kommentar:

Kusin Hanna sa...

Hon kanske bara behövde en kram! :)