torsdag, april 15, 2010

Manlig vänskap i stil.

Min käre kusin gjorde en dare om att vi skulle skriva en ny låt och det föll sig på manlig vänskap. Joacim, pennan trogen, plitade ned en vacker rad eller två.

"Solig lördagförmiddag, lite bakis från igår.
Vill lägga mig i solen och slicka mina sår.
Jag ringer min kompis. Han är en fin kamrat!
Säger: "Kom ut i solen, ta med cowboyhatt och mat."
Packar en filt, några bärs och en gitarr.
Ute skiner solen, i trädet sjunger en sparv.

Manlig vänskap, det är allt man behöver, en filt och lite sol, inget kvinnofolk i kjol.

Manlig vänskap, det är allt man behöver, kom nu närmare min vän, men inte alltför nära...
då drar jag hem igen! Tada!"

Kan inte säga annat än att det är underbart vackert.

(Liten editering av mig för bättre meningsbyggnad)

// Spongen

Inga kommentarer: