tisdag, oktober 24, 2006

Träning?

Jag har tänkt på en sak, när det gäller mig själv och min syn till träning. Jag har ganska länge försökt få ihop det så jag kan träna i alla fall tre gånger veckan. Men jag orkar fan inte. Många tänker väl kanske 'Jo, men det är bara orka! Det är din negativa inställning!' Ni får ursäkta, att jag, återigen, tar upp mitt arbete. Saken är ju just den, att jag sliter ändå ganska mycket (Nu tänker ni väl säkert 'A, jo, en frukt & gröntavdelning på en ICA-butik. Haha! Guuud vad jobbigt!') på mitt arbete. På mina tio timmar jag går omkring på ICA, tror jag att jag hinner gå en hel del meter. Man lyfter 20kg tunga banankartonger regelbundet, äppelkartonger á 15kg, satsumaslådor á 15kg upp och ned, hela tiden, under tio timmar. Man får ändå ganska bra 'träning' av det, då man oftast är helt slut efter ett sådant pass. Så förstå mig rätt, mitt samvete, när jag säger att jag faktiskt inte orkar träna efter jobbet. Men, man kan ju alltid försöka...
- Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Dessutom cyklar du till jobbet! (Eller har du börja ta bilen nu? :D)