måndag, april 27, 2009

Stonehammer - Fuck Yeah!

Vilken helg det varit... Helt crazy. Fredagen hos Pelle där det intogs alldeles för mycket öl, bacardi och tequila, för att avrunda dyngfull på Olssons Video. Efter tag där kom Joacim, turligt nog, och tog med mig hem (Ok, han skickade tre SMS som sade att Jag går nu för bussen kommer om tio minuter, bussen kommer om fem och att Nu kommer bussen) vilket gjorde att jag lämnade Odenplan vid runt halv tvåtiden. Uttråkad på bussen började fylleringa folk. Så jag ber redan nu om ursäkt. En rolig detalj är dock att min kära elaka granne ändå inte kom ihåg att vi talades vid, så jag är nog rätt safe. För jag kommer inte heller ihåg. Så vi kan ha sagt vad som helst ändå, men jag tror vi är fortsatta vänner för hon skrev till mig på MSN. Och där uppdagades det att vi båda två nog glömt av vad vi pratade om. Om vi nu gjorde det. Kul var det iaf ^^
Hemma hos Joacim ville jag ha calvados. Men han hade bara cognaq. Jag ber om calvados igen och Joacim kontrar, tålmodigt som han i "På Spåret" att han bara har Cognaq. Jag frågan igen, får ett nekande svar och tar litet bravojuice istället. Ute på balkongen skulle det rökas, och en avtuppad man fick hjälp av ambulanspersonal. Läs mer här om det hela. Intressant värre.

Lördagen var en helskön grillkväll ute i Stenhamra hos William, som somnade vid ettsnåret av fylla. Jag, Mats och Annelie körde hårt, Björn och någons syster got it on i äkta bondemanér inuti ett låst rum och... Ja, fan, den här kvällen hade alla klyschor och roliga historier som kan komma från en Ekeröfest.

From the top, dock: När jag hade mött upp Annelie och vi kom tillbaka, så stod käre Robert utan tröja och körde någon slags dans ute på baksidan, varav Annelie, som aldrig träffat människorna i fråga, knappt klarar att undanhålla sin "Vad fan är det här?"-min. Men men. Det slutade bra efter Mats effektfulla Queen-entré, Roberts pogo-dans, två öl för mycket och en jävla skön stämning då vi satt och småpratade inpå småtimmarna. Vi lyckades även få in några kamrater (?) till värdens syster som gått och lagt sig och bara gett mig hennes telefon med uppmaning att hämta upp folket i telefon. Happ. Det var ett gäng lirare som var födda -90 till 92 och sugna på efterfest mitt i natten. Efter två timmar tröttnade dem då all alkohol var slut och drog, då jag, Mats och Annelie var de enda överlevande. Mats gick genom de vanliga faserna fylla med allt från "I fucking love you man" till att kalla alla "slynor" och fråga om anal. Kl. 11 på söndagen raglade jag hem till mina föräldrar, sov någon timme, hjälpte till att fixa middagen som bestod av grillad flinta, ugnsbakade rotfrukter och mumsiga tillbehör. Bilen hem, en film och avlida i soffan.

Vad har ni gjort i helgen? ^_^

// Spongen

Inga kommentarer: