måndag, juni 29, 2009

Den sjunde snödrivan.

Just nu känner jag mig som den sjunde snödrivan. Den bortglömde, smutsiga snödrivan ingen vill leka i. Ingen vill göra mig till en snögrotta, ett fort där man kan dela sina skratt och få gömma sig för omvärlden. Sakta men säkert töar jag bort till att bli ingenting. Samtidigt hoppas jag på att få se en ny vinter komma, där jag kanske får ta del av de finare snödrivorna och bli ett stabilt snöfort och bli som dem, eller en grotta man kan gömma sig i. Jag får hoppas att plogen snart kommer och fyller på mitt töande förråd, då avgaser är det enda jag ser just nu.

Om inte annat är det Thailand utomhus fast utan luftfuktigheten. Gårdagen var mysig med lek och bad med brorsonen och hans familj. Det var mysigt värre. Just nu går Elegi på repeat när jag försöker klura ut varför min URL-rewrite inte fungerar.

// Spongen

Inga kommentarer: