tisdag, juni 23, 2009

Midsommar 2009, Öland.

Tja, vad ska man säga? Funderat litet på vad jag ska skriva, men jag vet inte. Orkar inte dra en uppsats på femton sidor med typsnitt "Times New Roman" och storlek elva. Kanske kan plita ned litet lärdomar, from the top of my head:

* Glöm inte solkräm.
* Öronproppar stoppar inte den mest envetna basen som gör att tältets väggar darrar. Även omåttligt mycket alkohol i kroppen och med proppar som kanske inte ens satt i kirrade biffen heller.
* Piratutstyrsel för barn var tydligen populärt att bära, speciellt min fina mustasch.
* Ha ett mer bekvämt liggunderlag, då de där gamla encentimeters underlagen inte riktigt är så bekväma som när man var tolv. Eller, det har dem aldrig varit.
* Skaffa en riktig jävla sovsäck och inte en gammal trasa som knappt håller varmt.
* Bo på en mindre stökig camping nästa gång kanske, men gå till festligheterna. Man måste tydligen sova när man är gammal som jag, då sju timmar på fyra dagar kändes sådär. Fortfarande inte fit for fight typ.
* Börja inte fippla med tjejen det raggats på kompis. Det är inte populärt tydligen.
* Kul att se sin granne in action. Människan har inga hämningar.
* Skönt att man lyckades avvika från stranden någon minut innan knivbråket bröt ut där en person avled av sina skador. Var litet smått weird.
* Försök sova mer inför bilresan hem. Speciellt om du ska köra.
* Elva öl och en bacardigrogg senare och man kan stå utan att sluddra eller vingla. Det är en feat i sig tycker jag. Började känna mig immun.
* Problem med toaletterna då alla toaletter på campingen var sönderslagna. Blev smått panik bland folket när alla ville göra nr 2 sådär dagen efter. Notering: Ta med egen toaring?
* Be inte dina resekamrater på vägen ned bli dyngraka på gin. Det är småsvårt att koncentrera sig på vägen, oavsett hur trevligt man kan tycka det är annars.
* Fyllekäk med frusen lök var oväntat gott.
* Jonny och Marlene måste fixa mer energi, de sov hela jävla tiden.
* Enligt några killar jag träffade första kvällen heter jag Lars. Det är ett bra namn. Jag tänker på Lars Winnerbäck då.
* Street Church var riktigt trevliga att prata med mellan klockan sex till klockan åtta på morgonen. Vilka hjältar! Sitta och diskutera religion med fulla idioter som mig själv som kommer förbi sex på morgonen och undrar varför det står ett jävla träkors utanför en husvagn. De förklarade bara sin syn och var inte alls pushiga eller påstridiga som många andra religiösa människor kan vara.
* Jag hatar följande låtar: Akon - Ghetto, Into The Night by Santana and Chad Kroeger, Rapapapapapapapapapapapapapa SKITLÅTEN... och några till. Fy fan. Festtältet bredvid spelade samma tio låtar på repeat i fyra dagar, exceptionellt mycket de där tre. Så jävla gött. Eller inte.

Finns säker massvis av saker jag skulle kunna skriva, men det var lite grejer jag kom på nu. Fred.

// Spongen

Inga kommentarer: