torsdag, juli 03, 2008

Pendeltåg och solen i ögat.

Vaknar av en stor solstråle i ögat, huvudvärk och törstig som ett as. Har druckit för lite vatten de senaste tre dagarna, så jag håller på att "vätska upp mig".


De där pendeltågen har fan lite konstiga saker för sig. De kommer för sent, har alltid något jävla fel och de passar aldrig den tid som skylten säger. Nästan som en kvinna... Man står och väntar på dem, man förväntar sig att få komma in, men blir alltid stående på perrongen. Nåväl... När pendeln väl kommer, försenad som man är, så sitter det världens dryyyyyyyyyyyyygaste norrländska tjej och pratar i telefonen! Normalt brukar jag inte irritera mig på folk som talar i telefon, men hon talade jättehögt, jäääääättesakta på en så släpig och irriterande norrländsk dialekt så jag ville bara välta ut henne på spåren, säga åt henne att flytta norrut och fan aldrig mer komma till Stockholm. Jag var så arg när jag gick av pendeln, för när man väl börjar irritera sig på en sak så slutar man inte irritera sig på det, utan man sitter bara och varje stavelse, varje bokstavering och varje jävla släpande mening som drog sig ur den där munnen... GAH! Jag var så galet sned när jag gick av så jag kunde inte göra annat än att skratta åt hela situationen, skaka på huvudet och bege mig till tunnelbanan. Nu har jag ont i huvudet, är omåttligt trött och bara ... hatar allting just nu. En riktig skitmorgon som påbörjar en riktig skitdag. Bah!


- Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Det är därför man aldrig ens närmar sig ett kommunalt färdmedel utan musikspelare!