tisdag, mars 10, 2009

En dag om sommaren

Hade en sådan underbar dröm precis innan jag vaknade. Det var sommar, sol och bad. Vi var på en strand, osäker på vilken, i huvudsak jag, Tony, Marcus och Jesper av någon anledning. Flummade runt. Garvade. Hade roligt. Flash till sent på kvällen. Du sitter där, ihopkrupen bredvid mig under en vacker solnedgång. Det ser ut som Busviken. En varsin folköl i handen och med min arm runt dina axlar. Vi njuter av stillheten, värmen vi delar till varandra och den glödande solen som sakta sjunker ned över horisonten. Vykortsbild. Det var vackert. Det var sommar. Det var du. Och jag saknade det, något fruktansvärt. Jag vill ha sommar, dig och goda vänner, halvkall öl på stranden och få prata en hel natt utan att bry sig om morgondagen. Jag tror det var min bästa tid, som var då.

- Spongen

1 kommentar:

Mallanbrallan sa...

Vem är denna mystiska person du skriver om??