måndag, mars 30, 2009

"Så, är det du som har baggat giraffen?"

Ja, herre jeflar vilken skön helg. Fredagen spenderades med planerad träff med några gamla kamrater på Bronco's Tegnérgatan och avslutades med spontanträff på Anchor med headbanging och Slayer samt "Dancin' Titties" från Annelies håll. "Det var en väldigt lyckad dag", som Bo Sundström sjöng. Men helskotta vad kul vi hade! Mats blev raggad på av en man, Annelie fick som sagt sina bröst kommenterade av en av sångarna i livebandet, som numer officiellt tror jag döpte hennes egna bröst till "Dancing Titties". En kille som var väldigt lik Bamse skrek att han ville höra en Slayer-ballad så han fick hångla. Och vid tillfrågan om sagda hångel till Annelie blev det, tyvärr för hands del, ett bestämt nej. Kan det vara för att hon har pojkvän sedan lång tid tillbaka? Vad vet jag. Inget värre med det, han var glad och fortsatte rocka loss. Kvällen avslutades med att Annelie sov i min fåtölj och Mats i min utbytessoffa. Mats hade somnat redan vid halv fem drygt, jag och Annelie satt och pratade och spela gitarr bl.a. fram till sju på morgonen innan vi blev för trötta.

Lördagen då? Ja, då blev det återträff med gamla 85-gängen. Riktigt trevligt! Italiens på Vapiano på Sturegatan följt av Grill. Goda drinkar, mat och öl samt ett riktigt trevligt sällskap gjorde ju att kvällen knappast kunde bli misslyckad. Jag önskar Tony, som jag för övrigt ass jag kickade på Soul Calibur efter krogen på lördagen, mycket lycka till i Japan på sin språkresa. Jag personligen tror att han inte kommer komma tillbaka de närmsta åren, men den som lever får se. Det var sjukt kul att träffa Nin igen, som gått och blivit tvåbarnsmorsa. Inte sett damen i fråga på, tja, säkert en sex år, så det var oerhört kul! Alla var sig lika och föll in i våra gamla roller. De enda som saknades var Adam, Jonas och Kasper för att fylla ut de åtta vi var så hade jag nog känt att cirkeln var komplett.

// Spongen

Inga kommentarer: