fredag, september 18, 2009

The BlogTork & ironiska morgonklockor.

Blivit en liten bloggtorka, men men. Shit happends. Har inte haft något speciellt sådär att förmedla. Eller så kanske jag bara vill ha Amy Lee på förstasidan? Hmm. :P

Lite observationer:

Vad härligt det är när man glömmer bort sin egen sarkasm! Min telefon ringer ursinningt på morgonen och vill väcka mig. Jag fumlar upp handen, tar ned telefon, tittar på den och försöker få av det tjutande ljudet. Eftersom jag är så seg går knapplåset i. Den fortsätter tjuta på mig. Fipplar upp knapplåset, ganska irriterad och nyvaken, och ser en text på skärmen: "God morgon. HAHA!" Det är sådana lägen jag ibland blir förundrad över mig själv.

Såg en oerhört vacker tjej i dag på tuben. Vackra läppar, kurvig, långt svart hår, stora kyssvänliga läppar... men helt sjukt påspacklad så man nästan ryggade tillbaka. Synd, det, för jag tror jag kunde nog blivit riktigt gubbsjuk på henne. Inte för att hon var ung, tvärtom, hon var säkert litet äldre än mig, men i alla fall.

Sedan såg jag en flicka (jag kallar henne flicka, för hon var fan inte ens elva) med en stor läderväska, hårt sminkad och med trasiga jeans, sådär lite trashiga "notice me"-looken som annars är så vanligt vid fjorton års ålder. Vad fan? Kom igen nu. Sluta nu! Du kan ju för fan inte redan nu sträva efter att bli som alla andra småtjejer som gapar efter uppmärksamhet med att se billiga och villiga ut. Det är så tragiskt att se och jag hoppas hon tar sig i nackskinnet och kommer ur hela tänket. Låter kanske elakt, men fan... I don't like it. Fast sen vet jag inte... en tjej kanske måste se ut sådär i dag för att de "coola killarna" i klassen ska se dem? Tragiskt är det i alla fall.

Idealen har blivit så skeva sedan min egna uppväxt. Vi hade inga tjejer i vår klass som höll på som man ser tjejerna inne i stan. Visst, de kunde klä upp sig ibland men det var ju inte i kalibern som är i närheten av det man ser i dag. Antagligen skulle vår lärare slängt ut tjejerna från lektionerna om de gick klädda i kort-kort och fläkte tuttar, men ingen av mina kamrater hade liksom den mentaliteten heller. Visst hade vi hockeykillarna som alla tjejer trånade efter, men de var inga snubbar som höll på tafsa tjejerna på baken eller drev dem till fördärvet med elaka kommentarer och skit. Inte vad jag såg i alla fall. Inte vad jag hörde om heller. Hm... *sjunger* I'm a ramblin' man ...

// Spongen

Inga kommentarer: