måndag, september 07, 2009

Svinflunsan takes us all!

Tre stycken är sjuka på jobbet i dag efter helgen. Influensan som pågår just nu plockar den ena efter den andra att göra sjuk. Menar du inte just svinflunsan, men den vanliga influensan som kommer år ut och år in. Jag tror många faktiskt är litet väl panikslagna över svinflunsan, då många insjuknar nu i den vanliga flunsan och tror det är den nya. Eller, så är det den nya. Vad vet jag?

Helgen har rullat på bra. I fredags blev det Guitar Hero och loftgångskalas för att fira min kära grannes försäljning. Stampade in klockan sju på morgonen efter en mycken lång diskussion och umgänge hos hon på trean. Men ack vad trött jag var. Sov till två på lördagen, spenderade dagen med ingenting. Åt middag och drog till Ekerö vid kvällskvisten och spelade Bomberman. Söndagen spenderade jag hos brorsonen och busade, åt pizza och busade litet till.

Sedan åkte jag förbi Sofi på hemvägen också. Blev en film, litet melon och mys i soffan. Cloverfield var sådär. Jag gillade den pga sättet de filmatiserade den. Kul att få se något annorlunda. Intressant skildring med gruppen man får följa och att de filmar allting via deras egna kamera, men den var inte sådär speciellt bra. Tror att om vi inte pratat genom hela filmen och man kom in i den så kanske den var bättre. Men som det är nu så... två av fem?

Inte illa. Söndagen var pricken över i:et. Saknat min lilla brorson och att få busa runt med honom. Det är tydligen speciellt kul att knata bort till stranden hos brorsan och sedan kasta sten i vattnet. Om man ändå var lika lättroad själv nuförtiden.

Riktiga svinflunsan

// Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Den är grym ju!
Men det är absolut en film man ska se på bio för att få någon effekt. Sjukt coolt med handhållen kamera, effekterna och ljudet.