tisdag, september 01, 2009

Just another day. In paradise.

Tvingade till mig litet sällskap av hon från trean. Eller, vänta. Var det tvärtom? Hon behövde någonstans att sitta och ta en kopp kaffe medan mäklaren försökte kränga hennes lägenhet. Självklart ställde man upp. Dock inte utan litet övertalan, men i alla fall.

Helgens bravader slutade med efterfest i Blackan efter temafesten i Råcksta. Mycket roligt. Finns bilder på FB för den som undrar. Är bjuden på massa saker här framöver, så vi får se vad som blir tilltaget. En till temafest. Kryssning. Fest. Födelsedagsfest. Tja, mycket, som sagt.

Blev precis informerad om att visningen var en succé. I mina öron, i alla fall. Eller, ögon, eftersom hon skrev. Sju av åtta skrev upp sig som intressenter. Nu får vi väl hoppas hon får den såld och att bjudgivningskriget tar fart. Lika mycket fart som i en gammal Clint Eastwood-film så det verkligen blir ett bra pris, så hon har råd att flytta. Fast jag vill ju inte att hon skall flytta, men i alla fall...

Dagens poesi:
Vad är fel? Allt och ingenting. Se där, melankoli, min gamle vän, är du här än? Och se, Nostalgi, du med! Vi ses igen, som förr. Jag försöker fly. Håller du upp min dörr?

// Spongen

Inga kommentarer: