söndag, november 08, 2009

Att rädda en värld.

Skrivet till Johan R från början, men skriver med här ändå. Lite internt, men skitsamma. "Drömde en så jävla ful dröm om dig i natt. Du var typ utklädd i en svart special-opsdräkt, och hade samma stil och frisyr som kocken på maskeraden hos er. Du skulle ta över världen, hade fångat agenterna Joacim H och Philip W som satt bakbundna vid dina fötter, så stod du och berättade om dina planer i sådan där klassisk "bad guy"-manér mot slutet av en film. Grejen var att du fipplade med en kortlek, så sveper jag in och ska rädda dagen, stjäl din kortlek ur händerna på dig och börjar sedan kasta korten på dig. Du skyddar dig lite tafatt från korten som flyger, men sen suckar resignerat och typ: "Vad fan håller du på med?" o jag fortsätter kasta kort som några slags kaststjärnor mot din strupe. "Jag försöker döda dig, vad fan tror du?" varpå jag fortsäter kasta kort igen. Då bryter du, Jocke och Philip ihop i garv, alltmedan jag i mitt bästa kortkastande fortfarande försöker pricka halsen och rädda världen. Sen vaknar jag o typ börjar asflabba." Nu får jag inte veta om jag räddade världen eller inte.

// Spongen

Inga kommentarer: