måndag, november 02, 2009

It was... a good day.

Nåja. Rubriken är ganska missvisande. Kan lugnt säga att det har varit en omtumlande helg. Literally.

I går var jag i alla fall ut på ön och bytte till vinterdäck med min far som var något bakis. Det hade tydligen blivit både en flaska vin och cognaq för mycket, men vi lyckades få det gjort. Har även fått ett par riktigt tunga navkapslar från min granne så nu är våldsgolfen riktigt pimpad. Haha. Käkade sedan middag hos mina föräldrar efter däckbytet och åkte sedan hem till Wille och Robban och spöade skiten ur dem i Fifa 2010. Riktigt kul och bra fotbolsspel, trots att det är till Wii:n som vi spelar. Meeeeeeeen ändå...

Nu är det måndag morgon och ännu en ny, härlig vecka börjar.

Måndagens ramblings: Jag finner det fortfarande hysteriskt kul när jag ser små fjortisar med tokblonderat hår, alldeles för mycket smink och - det som får mig att skaka på huvudet i vånda - deras otroligt STORA jävla "handväskor". Vad fan!? Vad är vitsen med att ha en väska som är strax över en fjärdedel av er egna storlek? Kul är det i alla fall.

Såg en man som jag blev något avundsjuk på. Han såg rätt fridfull ut, armarna i kors, sittandes på en sliten gammal ihopfällbar pall. Det enda som förstörde illusionen var valet av plats: Systembolagets ingång.

// Spongen

Inga kommentarer: