tisdag, juli 07, 2009

Tjej på tuben

I dag hände det. Igen. Jag skulle gå av tunnelbanan och sneglade mot en tjej som skulle göra likadant. Hon granskade sig i tunnelbanefönstret, grimaserade som att hon var äcklad av det hon såg. Det är inte första gången jag ser detta hända och det är tråkigt att se. Det är trist att så många människor skall behöva gå med så dåligt samvete och tycka att man är äcklig, ful eller vad man nu tycker. Hon var väldigt vacker den tjejen jag såg. Eller snygg. Kan inte bestämma mig för snygg eller vacker. Hon var ingen anorektiker, men hon var ingen större tjej heller utom bara sådär lagom. Tro inte nu att jag har något emot stora tjejer, det har jag verkligen inte, men hon var sådär lagom. Lagom i mina ögon, antagligen överviktig i många andras. Men det var just blicken efter hon såg sin spegelbild som sade allt. Uäh. Man vill ju bara stega fram och säga "Varför gav du dig själv den där blicken? Du är snygg. Ta till dig." Humm... Sedan har vi ju såklart hycklare som jag själv. Säger att man inte bör, men är sådan själv. Tihi.

// Spongen

2 kommentarer:

Kusin Hanna sa...

Du skulle sagt den komplimangen till henne! Jag lovar att hon hade varit glad i en vecka!!

MrSponge sa...

Hehe, ja, det är alltid enkelt att vara efterklok... ;)