måndag, oktober 26, 2009

Att inte jobba med IT.

Jag var uppe och skulle hämta litet té på ekonomiavdelningen en våning upp när jag fick en liten ... uppenbarelse. Jag förstår verkligen att folk som jobbar på IT-avdelningar (alltså intern IT-support) kan gå i taket ibland och köra litet postal mayhem. En kvinna som jobbar på ekonomin stod och flippra med sin telefon och gick mot utgången när jag precis kom in med min tomma kopp. Jag väljer grönmyntetéet och får ögonkontakt med kvinnan i fråga.

"Du... nu har jag gjort någonting konstigt här igen. Vad är det här för tecken?"
Jag tar telefonen och kollar.
"Du har råkat sätta igång din bluetooth."
"Jaha, vad är det för något då? Hur får jag bort den?" varpå hon mer eller mindre trycker telefonen i min hand. "Fixar du det?"
"Öh... ok..." Jag fipplar litet fram då layouten på just den Ericssonen var litet annorlunda.
"Sådär, då var den avstängd."
"Är det sådan där man använder för någon slags hansfree?"
"Ja, bland annat."
"Jaha, ok, tack då."

Ja, ni förstår parallellen man kan dra detta till...

// Spongen

Inga kommentarer: