måndag, december 19, 2005

Anmäld.

Anmält mig till HC Z, en hockeyvariant av FC Z. Emily på jobbet tvingade mig. Vad har jag att sätta emot en blondin med silikonbröst? Ingenting. Vidare så tror jag att jag och Linda har försonats efter min fadäs. Hon ringde mig i lördags och trodde att hon fått in sin länge efterlängtade hämnd då jag alltid brukar ringa henne när jag varit ute, sådär ganska lagom sent på natten. Första samtalet kom 02. Då satt jag, fullt vaken (kanske lite onykter) hemma hos Johan, drickandes öl, ätandes chilinötter och helt inne i pågående samtal (fråga mig inte vad vi pratade om, vi avverkade MYCKET den kvällen).
- Hämnden är ljuv! hör jag Lindas röst i telefon brista ut.
- Va? frågar jag häpet.
- Ja. Hämnden är ljuv!
- Vad menar du?
- Ja, nu är det jag som ringer!
Först då gick det upp för mig vad hon menade, så jag börjar garva. Vi snackar lite skit, sedan lägger vi på och vi återgår till vad vi höll på med (Linda festandes stenhårt i Göteborg, jag diskuterandes hos Johan).
Klockan slår fyra, och strax efteråt ringer telefonen igen.
- Hämnden är ljuv! ropar Linda skadeglatt.
Jag skrattar.
- Lilla gumman, jag är tyvärr fortfarande vaken...
Tanken var god, men hon lyckades tyvärr inte denna gång. Kom ju hem från Johan strax efter sex. Nattugglan sover aldrig :)
- Spongen

Inga kommentarer: