fredag, december 23, 2005

God... jul?

Som de flesta vet har vi självscanning i min butik där jag arbetar. Man använder ju en scanner och scannar in alla streckkoder själv osv. På frukten har vi en dator med touchscreen med en våg, där man får väga sina varor. Man trycker sig fram genom bilderna på skärmen, får ut en etikett som man sedan sätter på sin påse med varan och scannar. Det bästa dock var ju idag, då en äldre dam trycker sig fram till Grönsaksmenyn, där bilden på en gurka finns, så försöker hon scanna gurkbilden på skärmen. Den tycker jag var ganska klockren. Vidare så frågade en annan herre frysansvarig om grillade revbensspjället skulle grillas mer, eller om det var på gång. En liten undran väcktes då i mitt stilla sinne, då personen i fråga måste ha varit bort till charken, sett att det inte fanns revbensspjäll färdiga. Det självklara måste ju då vara att bege sig till frysen och fråga första bästa om sitt ärende.

Annars vill jag önska alla en God Jul. Eftersom alla andra måste bli så trevliga under juletid och aldrig annars under året, måste väl jag det också. Annars så har jag tröttnat på julen.
- Spongen

Inga kommentarer: