tisdag, augusti 19, 2008

Innan du vet...

Innan du vet ordet av vet du vad värmeugnen på spisen används till.

Gradvis, utan att du märker det, slutar du spela dina skivor till och med när du är ensam.

Festerna du håller är av den typen som inte efterlämnar några märken i soffbordet.

Plötsligt har du tolv av alla koppar och fat och alla du känner är två och två.

Du kan namnet på fotbollsspelare, importerat öl och bilar som kör fort därför att du är bra på att lyssna.

Du vet att tiden går för du har gardiner för varje säsong på året.

Men du minns inte när du gick barfota i gräset sist med sommaren mellan tårna och du glömmer att drömma när du inte sover.

Jag har varit där.
Jag har dansat, dansat till rytmen av ett annat hjärta.
Hittat någon men mist mig själv... men inte en gång till, inte på länge.

Det kommer en punkt där en av oss måste ge oss iväg eller stanna och försvinna.

Men jag...
... vill inte tämjas
... vill inte tämja
... vill inte glömma.

Riktigt bra.

- Spongen

2 kommentarer:

Jocke sa...

Riktigt bra. Vem skrev det?

MrSponge sa...

Som vi diskuterade igår så hittade jag det från en annan strip från Nemi ;) Skrifter utan källhänsivning är skiten! ;D