måndag, augusti 11, 2008

Malmou.. Malmöou... Malmuuuoö. Äh.

Kan inte stava det som de uttalar det. Var nere i Skåne över helgen och var på min brors bröllop. Så otroligt fint och bra bröllop kunde man inte hoppats på! Ett litet kapell vid havet, ett tjugotal gäster, bra väder (lyckades klämma in en fin dag mellan två dåliga dagar, inte illa!). Mycket skratt, en liten del alkohol och härliga människor. Ute på Österlen ven vinden ljuvt över gräset och fick de långa åkrarnas gräs att svaja sakta medan kossorna betade av gräset. Det må jag säga... trots dialekten är Skååne ett vackert landskap. Under vigseln kom även min bror och hans fru ihåg att säga 'Ja' till varandra. Love sken som solen och var glad och skrattade tillsammans med alla andra barn som fanns närvarande under kvällen. Det må jag säga att denna helg i Skåne har varit riktigt underbar. Jag hann även med att bada i havet, vilket inte är att underskatta. Jag har gjort min plikt för denna sommar. Nu kan jag inget annat än luta mig tillbaka och önska min bror och hans fru och deras barn de starkaste lyckönskningar jag kan tänka mig inför den kommande framtiden, med vad än livet bär i sitt sköte. Mitt egna liv återgår till mer triviala ting såsom att fundera ut en middag för ikväll, nyinflugen från Malmö (Sturup) som man är, knata till affären och inhandla morgondagens frukost.

- Spongen

Inga kommentarer: