torsdag, augusti 07, 2008

We're all oh so beautiful.

Det regnar ute, blåser hårt och fuktar min hjässa. Det är en sak jag tänkt på. Förut när man gick på stan, till eller från jobbet, strosade, fikade... man la alltid märke till dem där ögonbrynshöjande kvinnorna som man tyckte 'oh shit, jävlar vad snygg hon var.' Jag har dock tänkte efter litet och börjat titta (okej, spana) på de flesta tjejer jag ser och har märkt att aktivt leta är mycket bättre än att bara låta det slumpvis bli någon tjej som alla andra lägger märke till. Det kom som en insikt för mig att hur mycket söta, snygga och gulliga tjejer det egentligen finns. Synd bara att man fortfarande skulle klassas som första klassens psykopat om man gick fram till någon och försökte starta en konversation out of the blue. Eller är det bara jag som fått för mig att i Sverige är man tillsluten och inte låter någon främling bjuda på en fika för att se vad det är för en människa? När jag var i Thailand så är det verkligen natt och dag. Där kan man ta en öl och sätta sig vid ett bord, fråga vad dem gör och sedan snacka skit fram till sena natten eller tidiga morgonen. Försök göra det på en krog eller dylikt här i Stockholm så skulle psykvårdarna komma redan efter fem minuter med tvångströjan i högsta hugg..


- Spongen

Inga kommentarer: