måndag, augusti 04, 2008

Pride is all I have left...

Blev inget Pride för mig. I år igen. Att titta på alltså, inte delta. Undrar vad det är man egentligen firar så högaktigt? Är det ett ställnadstagande om att homo-, bi-, samt transsexuella personer ska ha samma rättigheter som oss "andra"? Självklart ska de ha det, men att böga ut i tantolunden och rocka röv i humblan... Hmm... Aja. Vi vill väl alla uttrycka oss på ett eller annat sätt. Jag själv har ett mer subtilt sätt, jag förtränger allting till sena natten när jag ligger ensam i min säng, det är då det subtila kryper upp och gör sig påmind om hur en människa egentligen är. Det är då man får ifrågasätta sig själv och försöka få svar på saker. Precis innan drömmen tänker jag som mest på vem jag är, varför jag är, vad jag är. Innan drömmen kommer och befriar mig.


- Spongen

Inga kommentarer: