tisdag, augusti 26, 2008

Loftgången & hon som håller en vaken.

Loftgångsmarodörerna slår till igen! Nu har de tydligen startat en blogg, mina kära grannar på "El Loftogångo" som jag ska börja kalla den. Eller "Bar Tredje Våningen". Tyvärr anammar de inte mina förslag, men det är en annan femma. Jag får helt enkelt nöta mina businessproposals ännu hårdare och gnälligare.


Nåväl. Kvällen började med att efter jobbet & träningen så kommer jag hem för att finna Oscar och hans kollega sittandes och dricka öl efter att dem grillat. Svag som man är öppnar man ju en öl och sätter sig med herrarna. En väldigt hes Charlotte börjar skrika på oss stackare nere på bottenvåningen att vi skulle komma upp. Sagt och gjort efter ett snabbt ombyte för egen del, raglade vi upp och spenderade större delen av kvällen där. Charlotte var på G så hon ville dra med alla till en schlagerkväll på kungsan. Sagt och gjort, vissa ramlade iväg till Kungsträdgården och festade till det medans jag hade planer på att gå hem. Meeeeeeen efter fem minuter så öppnades en flaska rött och långa diskussioner sent inpå natten fördes. Allt som allt, mycket angenäm kväll må jag säga. Om inte annat hann man bli ganska onykter. En måndag. Somnade nog halv fyra. En tisdagsmorgon. Så är livet, en kväll på "Loftgången". Hårt, men ack så ljuvt.


- Spongen

Inga kommentarer: