fredag, oktober 10, 2008

Fan... alltså... jag vill.

Jag vill skriva en ny, meningsfull sång som handlar om hur vacker du är. Jag vill spela in ett album, spela på en klubb, lära mig sjunga. Jag vill ut och dyka och resa, göra ingenting men samtidigt allting. Hitta en flickvän att dela sina bördor, få ta din sorg och vända till glädje, se min sorg vändas till glädje. Jag vill äga en ny bil som kan imponera på de som låter sig imponeras. Jag vill ha ytliga ting men samtidigt hitta den djupare meningen. Ha en cigarett i mungipan utan att behöva bry sig. Jag vill ha en bit av en kaka men samtidigt äta den hel. Sympatisk, hjärtlig öppen och ren är något jag försöker vara, men slutar i arg, olustig och obekväm. Lätt till ett leende och ett hjärligt skratt, men aldrig har jag tid för det jag verkligen vill och det som alltid skall till. Du var vackrare än sången, och jag önskar att jag skrev den.


- Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Vackert.
Jag känner igen mig dessutom, frågan är vad fan man ska göra..