fredag, december 05, 2008

Digitala vänner? Twilight.

Det är bra, denna digitala era. Man kan ta en rökpaus via telefon med sina kamrater man sedan tidigare bestämt att ta en rökpaus med via mail. Sådant gillar vi.

Såg filmen Twilight i går med Johan och Jocke på bio. Jag hade ganska svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om filmen. Första halvan var jag typ... vad fan är det här? Sedan tog filmen av vid wtf-avfarten till vad nu?-avfarten och av någon anledning blev den bra. Kan inte riktigt säga när eller hur exakt vändningen kom, det liksom bara kom, smygandes. Slutet kunde man verkligen inte utröna, karaktärerna blev sköna, bitarna föll på plats och saker och ting blev... bra. De lyckades med många bra scener där atmosfären var så spänd att man kunde ta på den. En väldigt annorlunda vampyrfilm, men som jag måste få ge en stark trea av fem möjliga. Den blev som jag skrev bara bra, av någon anledning, mitt i alltihop. Tänker man tillbaka så förstår man varför karaktärerna reagerat som dem gjort och förklarat varför dem sett ut som mongon i vissa situationer. En skön rulle med en annorlunda approach. Me likes.

- Spongen

Inga kommentarer: