lördag, december 06, 2008

Stefan Sauk. Vilket jävla stolpskott.

Man blir inte annat än mållös. Vilket jävla stolpskott till människa. Stör mig som fan på hans argumentationsteknik. Brrr. Stefan Sauk.

Här är det riktigt bra inlägg från CUFs förbundsordförande Magnus Andersson. Saken är den litet känner jag, att det parti som kommer ställa sig mot denna lag kommer vara det parti som kommer få riktigt bra med röster av de ungdomar som är insatta i frågan om ipred-lagen. Visst, kan väl vara politiskt "fel" att fiska röster på detta sätt, om de nu skulle göra det, eller om de motsätter sig lagen helt och fullt med hjärta bakom, då vinner de mycket förtroende. Det är väldigt många ungdomar som ÄR insatta i ipred-lagen och tar en diskussion om ämnet. Vakna, politiker, och ge fan i att låta äckliga musikindustrijättar få rätten att med sina toppadvokater gå på enstaka ungdomar när de inte ens har en bra bevisning eller för den delen, försöka leka polis med ett eget vinsintresse. Helt fucking värdelöst att försöka hoppa på via IP-adresser. De byts ut lika ofta som Rocco Siegfriedi får ligga. Förstår inte ens hur man kan försöka använda det som bevisning, eller att det skulle kunna fungera som bevisning. MAC-adresser går att skriva om, ip-adresser byta ut (om man inte sitter som jag gör, på en fast ip-adress. Tough luck for me :p ) men ändå. Kanske sitter hos en granne, slangar hem en låt, skickar över. Hooray, han är körd. Visst, extremt alternativ, jag vet. Men ändå. Det känns inte bra. Jag betalar gärna. Gör som Spotify. 99:- i månaden, all världens musik ligger för dina fötter. Grymt. Det, mina damer och damer, är framtiden.

- Spongen

Inga kommentarer: