onsdag, december 03, 2008

Jag fattar ingenting.

Så ljuder Lars Winnerbäcks ord i mina öron. MP3spelaren åkte på efter att brandlarmen började tjuta och förstörde vår arbetsmiljö helt och hållet. När larmet väl ringde så kikade jag och en kollega ut och såg att flera tekniker sprang runt med jagade blickar och vi förstod snabbt att det handlade om att det blivit fel någonstans. Vaktmästaren stod med luren tryckt på örat, gastade om ett anläggningsnummer, brandbilar och en kvinna stod och tjöt om avlarmning. Härligt kaos, sådär det bara kan bli vid ett fel som detta. Efter en kvarts tjutande tröttnade jag och således åkte lurarna på. Tjutet har slutat, men Yui - Rolling Star tog över efter Lars Winnerbäck. Hm. Har en ganska intressant blandning på min mp3-spelare. Som jag för övrigt måste byta låtar på.

En intressant observering; ingen från de övriga planen kom ens ned och kollade vad som pågick. Hur hade de tänkt göra om det verkligen brann? Leva i ovisshet och hoppades på det bästa?

Nu har System of a Down börjat dåna i öronen. Ah. Härligt. En onsdagsförmiddag som börjar närma sig lunch.

- Spongen

Inga kommentarer: