måndag, december 08, 2008

Inte den typen av special, farsan.

Försökte förmedla till min far och mor i Thailand att de skulle pröva en speciell maträtt i restaurangen, så på ett SMS jag skrev efter jag fått reda på att de bor på ett ställe jag och brorsan båda varit på när vi varit i Thailand:

- Vad kul! Vad tycker ni då? Härligt? Ni får hälsa tillbaka (en av thaikillarna som bor där hade hälsat) :) Ni måste pröva deras special de har i restaurangen. Kommer inte ihåg namnet dock :P

Min far svarar:
- Har inte sett så mycket än men det känns som semestern börjar nu. Specialen heter nåt i stil med Lanta Lassi på engelska "Just special" 300 baht. provar den en annan dag.

För den som då inte vad vad en lanta lassi är så är det en glass-shake med gräs i. Så efter en skrattattack messar jag tillbaka:

- Det var en ny maträtt de hade när jag var där. Ta inte special i baren, det är helt fel typ av special haha. Tvinnad deg med currykyckling typ. Kommer inte ihåg.

Så kan det gå när man inte tänker sig för. Hade inte varit så lyckat om man hade fått sina föräldrar höga...

- Spongen

Inga kommentarer: